מתעכב הסדר סבסוד הטיסות לתושבי אילת

מאת: רותם נועם ● 16/5/2024 15:37 ● ערב ערב 3172
ב-4.1.24 הודיעו עיריית אילת ומשרד האוצר על סל ההטבות הייחודי שיוענק לעיר אילת לאור המצב הכלכלי אליו נקלעה העיר בחצי השנה הראשונה למלחמה ● רק ב-14.4 אישרה הממשלה את התקציב המיוחד אך מאז דבר לא התקדם ● בעוד שמתווה הגשת הפיצויים לחודשים ינואר-פברואר פתוח, הרי ששאר ההטבות בדמות סבסוד טיסות ו-50 מיליון שקל לטובת עסקים מקומיים, טרם נכנסו לתוקף ● בעיריית אילת מבטיחים: ''עובדים בקדחתנות על הסדרת מתווה הטיסות המסובסדות וראש העירייה - אלי לנקרי עוקב ומלווה זאת מקרוב, על מנת שזה יושלם במהרה''
מתעכב הסדר סבסוד הטיסות לתושבי אילת
בקרוב נגיע רחוק (ובזול?). מחכים למירי רגב והמחיר המסובסד ● צילום השרה: בן חדד לויקיפדיה

   לאחר שהודיעה ב-4.1.24 על סל הטבות מיוחד לעיר אילת, ולאחר שאישרה החלטת ממשלה מתאימה ב-11.4, בעיריית אילת ממתינים להתנעת המהלך על ידי האוצר ומשרד התחבורה, כך שכבר בקרוב יוכלו תושבי אילת ליהנות מהטבת סבסוד טיסות במחיר של 99 שקל לצד. עם זאת בעירייה לא יודעים לומר מתי בדיוק תחל ההטבה לפעול, וגם לא לאיזו תקופה תחול ההטבה ומה התקציב המדויק שהוסט לטובתה.
 
   במענה לפניית 'ערב ערב', מסרה דוברת עיריית אילת כי: "רשות התעופה האזרחית (רת״א) עובדים בקדחתנות על הסדרת מתווה הטיסות  המסובסדות וראש העירייה – אלי לנקרי עוקב ומלווה זאת מקרוב, על מנת שזה יושלם במהרה. הפעולה משותפת למשרד התחבורה, רשות שדות התעופה ונמלי התעופה נתב״ג ורמון". על פי המתווה, אמור כרטיס טיסה 

   הבטחה נוספת שטרם מומשה במסגרת התחייבות שר האוצר לראש העיר אלי לנקרי מתייחסת לסכום בגובה 50 מיליון שקל שאמור להגיע לאילת על מנת לסייע בקידום עסקי תיירות ופנאי בעיר. תקציב זה אמור לממן, בין היתר, את קופוני EILAT LOVE BACK שהפעיל תאגיד התיירות בחודש פברואר השנה במטרה לסייע לעסקים בעירק לשוב למסלול עבודה רגיל.

   'ערב ערב' שאל את דוברות העירייה מדוע לא חודשה במסגרת רפורמת צדק תחבורתי שיזמה השרה מירי רגב ושמטרתה המוצהרת היתה הטבה עם הפריפריה התחבורתית של ישראל, ההטבה ממנה נהנו תושבי אילת של נסיעה בחינם מנתב"ג לתל אביב בתחבורה ציבורית. הטבה זו בוטלה כזכור באוגוסט 2022, חמישה חודשים לפני התאריך בו נועדה להסתיים במקור, וזאת לאור החלתה של רפורמת תחבורה הציבורית שיזמה שרת התחבורה הקודמת, מירב מיכאלי. מאז, כאמור, בוטלה הרפורמה של מיכאלי והוחלפה ברפורמה חדשה "צדק תחבורתי" של רגב, אך ההטבה לתושבי אילת לא הושבה במסגרתה.   

   במענה לשאלתנו בנושא, השיבה דוברת העירייה כי: "ההטבה שניתנה לטסים מאילת לנסיעות חינם בטבעת תל אביב לא חודשה בתום התוקף שניתן לה בהחלטת הממשלה, בשל שימוש מצומצם מאד בה. לא מיותר לציין, שבמסגרת מהפכת "צדק תחבורתי" שהוביל משרד התחבורה ואשר נועדה להטיב עם הפריפריה ישנן הטבות ייחודיות לתושבי אילת.
 
   עם זאת הדגישו בעירייה כי "לעניין מתווה הפיצויים לינואר-פברואר, הוא כמובן פתוח ויש לפעול מול רשות המסים. ככל ועסק נתקל בבעיה ניתן להסתייע בבית לעסקים שמפעיל העירייה".

   'ערב ערב' פנה למשרד התחבורה וביקש לברר עמם מתי אמורה הטבת סבסוד הטיסות לתושבי אילת להיכנס לתוקפה וכן בנוגע להשבת הטבת נסיעת החינם בטבעת נתב"ג-תל אביב. כמו כן ביקשנו ממשרד התחבורה לנמק מדוע לא יורחב שירות ההיסעים החינמי שפועל כיום בשעות הבוקר מנתב"ג לרכבת סבידור בתל אביב במתכונת מצומצמת בלבד ואולם ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת