העיר נמצאת בתנופת פיתוח אדירה - “אילת מתקדמת וקופצת מדרגה בכלל התשתיות שלה לשנים הבאות''

מאת: מסחרי ● 16/5/2024 16:06 ● ערב ערב 2064
''יש כאן, ממש עכשיו, פרויקטים בביצוע ב- 200 מיליון ₪. הכול מתקציבים ממשלתיים שהשגנו במסגרת הסכם הגג. אילת זוכה לפיתוח מבלי להכניס את היד לכספי הארנונה של התושבים. זה הישג ענק בכל קנה מידה''.
העיר נמצאת בתנופת פיתוח אדירה - “אילת מתקדמת וקופצת מדרגה  בכלל התשתיות שלה לשנים הבאות''
שכונת מגורים שדה תעופה

מאת: אהוד שוחט  

 

   ראש מינהלת הפיתוח העירוני, ילידת אילת, אינג' מאיה גוילי, בראיון ראשון ובלעדי, מאז נכנסה, לפני כשנתיים, לתפקידה המשמעותי בחברה הכלכלית אילת:


   "כאחת שגדלה באילת, אני לא זוכרת כמות כזאת של פרויקטים בביצוע. היכולת שלנו לממש ולהגשים את הסכם הגג, משפרת ומרחיבה את הפיתוח של אילת. ברמה האישית, אני מודה על הזכות להיות שותפה למעגל המצומצם של האנשים שיוצרים את המחר, אלה שקובעים את מדיניות הפיתוח של העיר לשנים הבאות. ראש העיר אלי לנקרי, מנכ"ל העיריה פיליפ אזרד ומנכ"ל חכ"א אבי כהן סומכים עלי ואני מרגישה שותפה מלאה להחלטות. הם נתנו לי את המפתחות להוביל את המינהלת הכי משמעותית בעיר. חובת ההוכחה עלי, כל יום מחדש".

איזה פרויקטים תחת אחריותך נמצאים עכשיו בביצוע?
   "ישנם פרויקטים רבים ומגוונים. הפרויקטים העיקריים הנובעים מהסכם הגג: פיתוח הקמת שכונת רובע השדה ( חלקו המרכזי של שדה התעופה המפונה), השלמת פיתוח שכונת רובע 11 בשחמון + כביש דרך הרים, המשך עבודות הפיתוח בשכונת רובע 2 בשחמון, תכנון עבודות הפיתוח לשיווק מתחם המגורים בשכונת שיפולי ההר ואנחנו לקראת ביצוע של אחד הפרויקטים הכי משמעותיים לתושבי העיר, השלמת מקטע ג' של הכביש העוקף, בין כביש 12 לששת הימים (כיכר העפרונות). סיימנו את שלב א' ואנחנו כבר בשלב ב בהקמת קריית הספורט הבינלאומית, כולל תכנון ה'ארנה', אולם רב תכליתי לענפי ספורט שונים עם 5000 מקומות ישיבה". 

יש גם פרויקטים הנחשבים 'תוך עירוניים'?
   "בוודאי. רשימת הפרויקטים שסיימנו לאחרונה ותושבי העיר נהנים ומשתמשים בהם היא ארוכה. ממוסדות חינוך ועד פארקים. לדוגמא: סיימנו הרחבה ושיפוץ של אשכול פיס בבי"ס בגין, חיזקנו ושידרגנו מבנה החטיבה ב'גולדווטר' ועכשיו אנחנו ניגשים לביצוע חיזוק ושדרוג המבנה המרכזי, הנגשנו ואנחנו מנגישים את כל בתי הספר בעיר, בנינו גני ילדים וממש עכשיו אנחנו בתכנון מפורט של תיכון חדש ברובע 6, הקמת גן ילדים דו כתתי ובית ספר יסודי ברובע 2. אנחנו לקראת סיום של פרויקט 'לב השדרה' בשכונת יעלים, פיתחנו מרחבים ציבוריים באזור התעשייה והרשימה עוד ארוכה. רשימת הפרויקטים לטובת איכות החיים של תושבי אילת היא מדהימה. חלק מהפרויקטים כבר נמסרו וחלק בתכנון, לקראת ביצוע". 

 

פיתוח רובע 2

 

מה עוד יש בתכנון לשנים הקרובות?
   "פיתוח שכונה חדשה בשטח בריכות המלח, השלמת פיתוח פארק הטרמינל, הקמת מספנה לכלי שייט במרינה, השלמת פיתוח פארק התעשיה 'שחורת', המשך פיתוח שכונת 'המאפיה', תכנון והקמת בריכה טיפולית ומכרז לשיקום יום, חיבור שכונת השחמון לכביש 90, הקמת בית ספר למחוננים ברובע 9 ועוד הרבה מאוד פרויקטים בכל תחומי החיים לתושבי העיר והקהילה ".

איפה את מרגישה שיש לך טביעת יד אישית?
   "אגיד זאת כך, ביחד עם מנכ"ל החברה אבי כהן, אנחנו מובילים מהפיכה במכרזים כך שיותר חברות מאילת ישתתפו במכרזים. לדוגמא, מכרזים לניהול פרויקטים.  קידמנו מכרזים עם תנאי סף המאפשרים לחברות מקומיות להתמודד. חילקנו לקבוצות את קבלני המסגרת לתשתיות לפי סיווגים קבלניים. זוהי בשורה גדולה לכלכלה המקומית. יש כאן יכולת התפתחות ממשית לחברות של תושבי העיר. עיקר ההצלחה היא על איגום המשאבים מול גורמי הממשלה השונים. כספי מדינה שמגיעים לכאן לטובת פיתוח העיר. זאת הכרה בחברה הכלכלית של אילת, כחברת תכנון וביצוע ברמה הגבוהה ביותר".

יש ביקורת לא מעטה על חכ"א בשנים האחרונות...
   "עבדתי בחברות פרטיות וגם בחברות ציבוריות. החברה הכלכלית אילת היא משהו אחר ומיוחד.
    75% מסגל העובדים, הן נשים. מנהלות. חזקות. עוצמתיות. חותרות להישגים ועומדות ביעדים. הצוות בכללותו מקצועי, מסור ומיומן. הרוב המוחלט של העובדים הם אילתים שיצאו, השכילו ובחרו לחזור לטובת עבודה במגזר הציבורי בעיר הולדתם. הם מכירים כאן כל אבן. לעיתים הביקורת בונה ולעיתים היא סתם בליל של השמצות ללא הבחנה. אנחנו מפוקסים בעשייה ובפיתוח העיר. 
   באופן אישי אני לא מתרגשת מרעשי רקע. בעבר היו מנחיתים כאן רק חברות ממשלתיות, עכשיו סומכים עלינו ומפקידים בידי תושבי העיר את פיתוח אילת. יש טוב מזה?!”

 

שחמון 11 הקמת שכונת מגורים

 

לסיום, כאילתית שגדלה כאן ב'אילת של פעם', למה אנחנו צריכים את כל הפיתוח הזה? לא כולם אוהבים את הכוון החדש של העיר..." 
   פיתוח העיר ממקורות מימון ממשלתיים מטיבה בטווח הארוך והבינוני עם תושבי העיר אילת. בהתחדשות עירונית, אנו מקדמים פתרונות כלכליים של קרקע משלימה וחידוש שכונות ותיקות.  כבר היום ניתן לראות את פירות פעילות מנהלת ההתחדשות. 
   במקביל, אנחנו מקדמים את הרחבת מקורות התעסוקה בעיר. לגידול העיר, יש גם ההשפעה על חיי התושבים ואיכות החיים: בכבישים, בשכונות ,בפארקים, ברפואה ובמוסדות הציבור. כל זה בעבור הילדים שלנו לשנים הבאות.
   העולם כל הזמן משתנה. תל אביב לא נראית אותו דבר כמו בשנות השבעים וגם רעננה לא. אילת מתקדמת כמו שאר העולם. חשוב להיות בתנועה ולדייק את השינויים לצורכי העיר ותושביה. ■


 

אינג' מאיה גוילי- תעודת זהות


בת 48
ילידת אילת
אמא לשתיים
מסלול לימודי באילת: ביה"ס היסודי 'הרי אילת', חטיבת הביניים 'אלון' ותיכון 'גולדווטר'.
בוגרת הנדסת תעשייה וניהול - מכללת שנקר
תואר שני במשפטים- אוניברסיטת בר אילן
ותק: 21 שנים בתחום התשתיות ההנדסיות


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש