היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 16/3/2011 08:59 ● ערב ערב 2489

לקראת פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית
פורים בפסטיבל אילת: מופעים ייחודיים לכל המשפחה



פסטיבל אילת הבינלאומי השישי למוסיקה קאמרית, שיתקיים בין ה-17 ל-26 במרץ 2011, בניהולו המוסיקלי של לאוניד רוזנברג, יארח את גדולי המוסיקאים מרחבי העולם. לרגל חג הפורים, יעלה הפסטיבל שלוש הפקות מלאות קסם: ערב מהסרטים ובו מוסיקה מאת נינו רוטה בליווי קטעים מסרטים; 'המסכה הונציאנית' מופע לכל המשפחה - מופע בארוקי קרנבלי; קונצרט ערב עם מוסיקה קלאסית קלה ומשעשעת

זוהי השנה השישית לפסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית, המארח את גדולי האמנים הקלאסיים מרחבי העולם למגוון קונצרטים קאמריים ולכיתות אמן, אותן יפקדו עשרות סטודנטים מהארץ ומחו"ל. השנה, יתפרס הפסטיבל על פני עשרה ימים ויציע קונצרטים של מוסיקה קאמרית, מוסיקה עתיקה, מחווה מיוחדת לנינו רוטה, חגיגות לרגל יום הולדתו של יוהן סבסטיאן באך, תחרויות מיתרים ופסנתר, מופע פלמנקו חושני ומסעיר, מופע בארוקי בבימוי ייחודי לכבוד פורים, ופעילויות רבות נוספות. הפסטיבל יתקיים ב'תיאטראות אילת'. את הקונצרטים ינחו ויגישו יוסי שיפמן ונרי ליבנה.

בארוק

תמונת כתבה


פסטיבל אילת גאה לארח השנה לראשונה בישראל במלואו את אחד מהרכבי הבארוק החשובים בעולם 'גבריאלי קונסורט' (בריטניה) בניצוחו של פול מקריש ועם הרכב סולנים מובילים מהעולם: מהירי לוסון, ברברה קוזלז', ניקולס מולרוי וויליאם ברגר. גבריאלי קונסורט, הרכב נגנים וזמרים, יעלו בישראל את הבכורה לסיבוב אירופאי בו יבצעו את יצירתו המונומנטלית של י. ס. באך - היוהנס פסיון http://www.gabrieli.com/

פלמנקו

תמונת כתבה


אנסמבל הפלמנקו של מריה חונקל (ספרד) יעלה את המופע 'קריאה אחרונה' - מופע חדש בשיתוף האמן סירו רומרו והמנהל המוסיקלי חואן פארילה. הרכב מוסיקלי ושני רקדנים יעלו יצירה הפונה ישירות לרגשות העצומים שמלווים את המבצעת שניה לפני שהמסך עולה והיא עולה לבמה. מופע פלמנקו חושני ומסעיר. עוד על כך: http://www.mariajuncal.com/i_E_stercera.html

מחווה לנינו רוטה

תמונת כתבה


מחווה למלחין נינו רוטה לרגל 100 להולדתו - תזמורת אי-פלפיטי (ארה"ב) מתוגברת בנגני כלי נשיפה, תבצע את מיטב המוסיקה לסרטים של המלחין האיטלקי שחיבר מוסיקה לסרטיו של פדריקו פליני, פרנסיס פורד קופולה ואחרים. את הערב תלווה תערוכת הצילומים 'לה דולצ'ה ויטה' של צלם הפפראצי האיטלקי רינו ברילארי. תזמורת אי-פלפיטי תעלה גם את קונצרט פתיחת הפסטיבל, ובמרכזו הסטאבט מאטר של פרגולזי עם הזמרות אליזבט פון-מגנוס ואנה לה-פונטן (אוסטריה). מחוות נוספות יהיו למלחין אנטון ארנסקי בקונצרט ובו מבחר המוסיקה הקאמרית שלו, למלחין פרנץ ליסט לרגל 200 להולדתו בתחרות לפסנתרנים, ולרגל יום הולדתו של יוהן סבסטיאן באך בתחרות לקשתנים. עוד על אי-פלפיטי: http://www.ipalpiti.com/

ספיישל פורים

תמונת כתבה


לכבוד פורים, יקיים הפסטיבל שני אירועים מסקרנים: 'המסכה הוונציאנית' קונצרט מבוים בניהולו המוסיקלי של יזהר קרשון ועיצובה של שרון אסיס: מוסיקה ונציאנית מהבארוק והרנסנס, בביצוע תיאטרלי משעשע ובתלבושות ססגוניות מהבארוק עם קריצה מודרנית. באירוע קרנבלי זה ישתתפו הזמרות יעלה אביטל וקלייר מגנאג'י, נגן המנדולינה אבי אביטל, הצ'לן האיטלקי ג'ורדנו אנטונלי והצ'מבליסט יזהר קרשון. כמו כן, תעלה התזמורת 'אי-פלפיטי' קונצרט קליל ומשעשע לרגל החג, תחת שרביטו של אדוארד שמידר.

גדולי האמנים
הפסטיבל יארח את גדולי האמנים מרחבי העולם שיעלו באילת קונצרטים שזוכים להצלחה עצומה בפסטיבל היוקרתיים של אירופה: הצ'לן פיטר ויספלוויי (הולנד) יופיע עם הפסנתרן פאולו ג'קומטי (הולנד), הפסנתרן דיאן לסיץ' (אוסטריה) יופיע ברסיטל, הוויולן מקסים ריזנוב (בריטניה) יופיע עם השלישייה שלו וגם עם הרביעייה הירושלמית (ישראל), וכן יופיעו הקלרניתן אנתוני פיי (בריטניה), הכנרת קלואי הנסליפ (בריטניה), הפסנתרנים אוקסנה יבלונסקאיה (רוסיה) וג'ייקוב בוגארט (הולנד), הכנר חגי שחם (ישראל), הצ'לן אלכסנדר איבשקין (אנגליה), הצ'לן הלל צורי (ישראל) ורבים אחרים.
כמדי שנה, יתקיימו במסגרת הפסטיבל כיתות אמן לכמאה ועשרים סטודנטים מישראל ומרחבי העולם. את כיתות האמן יעבירו סולני הפסטיבל וכן פרופסורים מהקולג' המלכותי למוסיקה בלונדון, ומאקדמיות אירופאיות אחרות ובהם דמיטרי בשקירוב ואדוארד גראץ'. השנה, יחל הפסטיבל בשיתוף פעולה עם המרכז למוסיקה 'קשת אילון': אמנים ומורים בכירים מסגל 'קשת אילון' ישתתפו בפסטיבל כמנחי כיתות אמן לנגני כלי קשת וכמבצעים וחלקם ינחו גם את סמינר האביב 2011 שיתקיים הפעם במסגרת פסטיבל אילת. חידוש נוסף בפסטיבל יהיה סדנה למוסיקאים חובבים: נגנים מוכשרים מכל הגילאים יעבדו באנסמבלים עם מנחים שייבחרו מבין הסולנים והפרופסורים שילמדו בפסטיבל. המשתתפים החובבנים יקיימו קונצרט בסוף הסדנה. הפסטיבל יתקיים במשך עשרה ימים: במהלכו יושמעו למעלה מעשרים קונצרטים. במהלך ימי השבוע ינהלו סולני הפסטיבל כיתות אמן בעבור סטודנטים שיגיעו מרחבי העולם. אותם סטודנטים יעלו מספר קונצרטים קאמריים, בהם קונצרט מיוחד בריף הדולפינים. כל הקונצרטים יתקיימו באולם 'תיאטראות אילת'. מייסד, מנכ"ל הפסטיבל ומנהל אמנותי: לאוניד רוזנברג, הפקה: גוב ההפקות בע"מ I תלוי בע"מ, יחסי ציבור: קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ. פסטיבל אילת השישי יתקיים בתמיכתה של קרן ארניקה, עיריית אילת, משרד התרבות, משרד התיירות, שגרירויות איטליה, אוסטריה וספרד, תכנית הביי ארטס של המועצה הבריטית, ובנק הפועלים. הפסטיבל פועל בשיתוף עם הפדרציה הציונית בלונדון ועם כתב העת המוסיקלי גרמופון. תקציב הפסטיבל יעמוד על 2,600,000 ₪.
כרטיסים לקונצרטים ניתן לרכוש במשרדי קסטל. לפרטים נוספים:
www.eilat-festival.com

אטרקציה שהיא וואו בפורים
מופע חדש WOW on Ice



תמונת כתבה


תיאטרון 'ישרוטל' מציע אטרקציה לפורים - מופע חדש wow on Ice שהינו מופע עוצר נשימה שכולו על הקרח. מדובר במופע בידורי ברמה ובסגנון התואם מופעים בלאס- וגאס ופריז, בבימויו של חנוך רוזן ובהפקת 'טבת הפקות'; בו משתתפים 30 אמני החלקה על הקרח וירטואוזים מסין, ארה"ב ואוסטריה במופעי אקרובאטיקה וריקוד סוחפים המבצעים תרגילים עוצרי נשימה על הקרח. במופע משולבים הקרנות וידאו ייחודיות, תפאורה יוצאת דופן, תלבושות עוצרות נשימה, להיטים מוזיקליים מוכרים ואהובים ואפקטים חזותיים כפי שטרם נראו בישראל.
המופע מועלה בערבים, בשעה 20:30 ב'תיאטראות ישרוטל' ופתוח לקהל הרחב (הכניסה מגיל 4 בלבד).
מחיר מיוחד לתושבי אילת 95 ₪. טלפון להזמנות כרטיסים: 08-6386701.

אירועי יום אילת


*חוגגים פורים
על הבמה: הזמר משה פרץ ולהקתו, להקת 'המשפחה' במופע זמר לילדים.
יום ראשון, 20.3.2011, החל מהשעה 11:00 ב'גן פרדקין'.

*קונצרט קלאסי קאמרי - 'מצעד וירטואוזים'
תושבי אילת מוזמנים לקונצרט 'מצעד וירטואוזים', ללא תשלום, במסגרת פסטיבל אילת ה - 6 למוסיקה קאמרית.
יום שני, 21.3.2011, בשעה 21:00, ב'תיאטראות אילת'.
כרטיס לקונצרט ניתן לקבל עם הצגת תעודת תושב אילת, במשרד 'מופעים ועוד' - 'בית פיליפ מוריי', טלפון: 08-6370004.

*גלריית אמני אילת ומוזיאון 'אילת עירי' פתוחים לקהל הרחב
לרגל חגה של אילת, מוזמנים תושבי אילת לבקר במוזיאון 'אילת עירי' ובגלריית האומנים, עד יום שבת, 19.3.2011 כולל, ללא תשלום בהצגת תעודת תושב אילת בתוקף. שעות פתיחה: ימים ד' - ה' 10:00-20:00 יום ו' 10:00-14:00 וביום שבת 12:00-20:00.

קצרים


*הצגה - 'תאטרונויה'
תיאטרון סיפור לילדים עם השחקנית נויה שטרייפלר, סיפורים גדולים יוצאים מתוך תיק קטן. הצגה חגיגית ומשעשעת לכבוד חג פורים המשלבת מוסיקה, בובות תיאטרון, שירים ועוד. מתאים לגילאי 3-7.
יום רביעי, 16.3.11 בשעה 17:00 בספריה העירונית. מחיר: 20 ₪. מספר המקומות מוגבל.

*מסיבת פורים
במועדון החברתי ע"ש סמי ועקנין.
יום רביעי, 16.3.11 בשעה 17:30 במתנ"ס 'קולייר'.

*'תיאטרון סיפור'
יניב שטרייפלר - שחקן, מספר סיפורים, יספר סיפורים פרי עטם של אפרים קישון ואלי עמיר, ובנוסף אנקדוטות, בדיחות וסיפורים מהחיים.
יום רביעי, 16.3.11 בשעה 20:00 בספריה העירונית. מחיר: 20 ₪.

*הקתדרה העממית מזמינה:
אשנב ליהדות 7
'פור זה כל הסיפור'
על גורל וייעוד בחיים.
מרצים: אשכנזי עזרא ושי נגר.
יום שלישי, 16.3.11, בשעה 20:00, בספריה העירונית.
מחיר: 15 ₪.

*פורים שמח ב'מול הים'
בתוכנית: רוני סופרסטאר במופע שהוא מסיבה מוסיקלית קצבית עם מיטב הלהיטים ובליווי רקדנים. תהלוכת תחפושות - תהלוכה נושאת פרסים מדליקים לילדים, מופעי ריקוד - מופעים של ביה"ס לריקוד של שרית קפון.
מוצ"ש, 19.3.11, מהשעה 17:30, קניון 'מול הים'.

*רוקדים בשניים וסדנת דבקות
מוצ"ש, 19.3.11, מהשעה 11:00 (בבוקר), אולם הספורט 'עציון גבר'.
לפרטים: 052-8663218.

*קרנבל פורים לילדים במתחם 'לה פלאז"
קרנבל פורים ענק הכולל מגוון הפעלות מהנות לילדים, תחרות תחפושות ססגונית, ליצנים, עמדות פלייסטיישן עם מסכי פלזמה גדולים, שולחנות הוקי וכדורגל, משחקי סולמות וחבלים, דוקים ענקיים, אוזני המן, משלוחי מנות לכל ילד, פרסים ועוד. הכניסה חופשית!
יום ראשון, 20.3.11, בין השעות 11:00-16:00, ברחבת מתחם 'לה פלאז'', באזור החוף הצפוני סמוך למלונות 'הרודס' ו'דן' אילת.

*הרקדה חגיגית לפורים
בהנחיית עירית ויענקל'ה שורץ. יין כיד המלך, אוזני המן, פרסים ועוד. בואו בתחפושות בנושא שמות ריקודים.
יום שני, 21.3.11 משעה 20:15 במתנ"ס 'שחמון'. מחיר: 25 ₪.

*שעת סיפור לגילאי 4-7

תמונת כתבה


אי הגרביים האבודים / שושנה קרבסי
מספר: סער צברי
יום שלישי, 22.3.11, בשעה 17:00 בספריה העירונית. כניסה: 10 ₪ לילד.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש