חוזרים לחיים דרך אומנות

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 29/3/2011 22:21 ● ערב ערב 2491
שתי תערוכות מיוחדות שיפתחו מחר, יום חמישי (31-3), מסמלות יותר מכל את חשיבות האומנות עבור, אנשים שמנסים להיכלל במעגל החיים הרגילים. תערוכת עובדי התעסוקה השיקומית בעיר תפתח במתחם יד רוז'ה' ואילו עשרות ציורים פרי מעשה ידם של מכורים נקיים, תפתח במתנ"ס 'יעלים'. יש מה לראות
חוזרים לחיים דרך אומנות

זה לא סוד שעבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים מהווה האומנות דרך בריחה מסוימת אל עולם שכולו טוב. באמצעות האומנות הם יכולים לתת ביטוי לחוויות שעברו ולכמיהותיהם. שתי תערוכות אומנות שיפתחו מחר, יום חמישי בעיר, מעידות על כך יותר מכל. במתנ"ס 'יעלים' תפתח בשעה 19:30 תערוכת ציורים פרי מכחולם של מכורים נקיים. עשרות ציורים ייחודיים יוצגו לקהל הרחב, אוסף ציורים של מכורים נקיים מסמים, אלכוהול והימורים, הנמצאים בתהליך שיקום ב'בית חוסן', משקפים בחלקם סיפורים אישיים, חוויות, התבוננות פנימה, אופטימיות ותקווה לעתיד. כחלק מהטיפול ב'בית חוסן' מתקיים במרכז מזה שמונה שנים פרויקט אומנות בהדרכת האומנית האילתית, דלי פלאי, במסגרתו מציירים המטופלים פעם בשבוע במשך שעתיים.
במרכז התעסוקה השיקומי של אילת, הממוקם במתחם יד רוז'ה (ליד מרכז שמי בר), תפתח ביום חמישי תערוכת אומנות של חברי המרכז. בתערוכה שתתקיים בין השעות 16:30-20:30 יוצגו יצירות אומנות מגוונות: ציורים, קרמיקה, עיסות נייר, בובות, תיקים, תכשיטים ועוד. מרכז התעסוקה הינו המרכז היחיד בעיר הנותן מענה של הכשרה תעסוקתית לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים. בין השאר פועלת במרכז סדנת אומנות במסגרתה מייצרים המשתקמים מגוון גדול של מוצרי אומנות מעץ, קרמיקה, ציורים, עיסות נייר, בובות, תיקים, תכשיטים ועוד.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש