יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 27/4/2011 14:18 ● ערב ערב 2495
הרב דוד שנה מפקח כשרות עירוני
יהדות

פרשת קדושים


בעוד עשרה ימים נחגוג בעזרת ה', את יום העצמאות השישים ושלושה למדינת ישראל. הציניקנים הקבועים יאמרו, וכי מה יש לחגוג כאן. שלטון מושחת, העשירים מתעשרים יותר והעניים מסכנים יותר. פיגועים, בירוקרטיה, אין עבודה, ואם יש, אז בשכר מינימום, ואם תרוויח יותר משכר המינימום, מיד מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות, יקרעו לך את הצורה, כך שיותר טוב לא לעבוד. החרדים משתמטים קבוע מלשרת בצבא, ואף אחד לא עושה ולא יעשה עם זה כלום. גירשו יהודים מגוש קטיף והביאו עלינו את חטיפת גלעד שליט ומלחמת עופרת יצוקה. המתנחלים, כל מה שמעניין אותם זה רק עוד גבעה לשים עליה קרוואן, השמאלנים משתפי"ם עם המחבלים, ולנו האילתים יש עוד דבר נוסף לקטר עליו- הסודנים, וזו כבר ממש פצצת זמן מתקתקת. אפשר לכתוב טור שלם רק על קיטורים, כמה "לא טוב" במדינת ישראל. צודקים, באמת. פעם היה הרבה יותר טוב. הנה, לא מזמן, רק לפני 70 שנה, איזה כיף היה באירופה, אחלה, אין כמו באירופה, מה רע? היה לנו אושוויץ, בוכנוואלד, ברגן בלזן, באבי- יאר, שם לא היו עשירים או עניים, לא היה שכר מינימום או מקסימום, לא היו מיסים ולא בטיח, כולם היו שווים- למשרפות. ואני יודע שזה נשמע רע, רע מאוד. טוב, זה היה באירופה, אז אולי בצפון אפריקה היה כדאי יותר לחיות?(גילוי נאות, אני גם מורה להיסטוריה באולפנת 'תהילת ישראל'), והנה שכחנו את 'חוקי עומר', אסור ליהודי לרכב על סוס או ללכת על המדרכה. המוג'הידין חייבו את כל היהודים להתאסלם או למות. אם נולדה תינוקת חייבים היו עד גיל שש, מקסימום שמונה לחתן אותה, לפני שהגויים ייקחו אותה כשלל. ילד יתום חייב היה להתאסלם ותקצר היריעה. רק ארץ ישראל עומדת שוממה. בקושי גרו כאן יהודים. הרמב"ן כותב מכתב לבנו, כשהוא עלה לארץ ישראל לפני 800 שנה, הוא מספר שביקר בירושלים ומצא שם שני אחים יהודים צבעים. שני יהודים בכל ירושלים!!!איזה כיף היה פעם בלי מדינה. אולי יותר טוב היה כששלטו כאן הבריטים! הטורקים? הביזאנטים? הרומאים? היוונים? מי בדיוק.

ה' מצווה אותנו בפרשת 'קדושים' (באופן פלאי, כמעט תמיד, למעט בשנה מעוברת, פרשת 'קדושים' נקראת בשבת הסמוכה ליום העצמאות), כאשר תבואו אל הארץ- אתם צריכים לטעת עצי מאכל ,עצי פרי. תמתינו, אל תאכלו את הפירות מיד, הם עדיין בוסר. צריכים להמתין שלוש שנים מרגע שנטעו את העצים. בסבלנות עד שהפירות יהיו מותרים וראויים לאכילה. למה להמתין? בואו נאכל מיד כשיוצאים הפירות. אבל לא. אסור. סבלנות! לוקח זמן לגדל משהו שנותן פרי, לא ביום אחד.

אנחנו זוכים לחיות בדור נפלא. בתקופה הכי טובה שהייתה לעם ישראל מאז ימי בית שני. יש לנו ארץ, מדינה, אז נכון, לא הכל מושלם, בסדר. אבל סבלנות, תמתינו, לא ביום אחד. לוקח זמן לגדל משהו שנותן פירות. המדינה בסך הכל בת 63. היא מתפתחת בצורה יוצאת מן הכלל. יש צבא יהודי, יש משטרה יהודית, יש בתי ספר יהודים, יש בתי חולים יהודים. יש היי טק יהודי, ערים יהודיות, יש ממשלה יהודית בישראל. נכון, זאת לא הגאולה השלימה, אבל עדיין. אנחנו כבר בהתחלת הגאולה, אנחנו כבר יכולים לטעום קצת, מהפרי. עוד מעט ונזכה בעזרת ה' לגאולה השלימה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש