מיקי חכם ביטוחים

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 10/5/2011 21:38 ● ערב ערב 2497
אשת חיל מי ימצא? ובכן מצאתי אחת כזו. נא להכיר - מיקי חכם, נשואה ואם לחמישה ילדים, סוכנת ביטוח מזה 30 שנה.
מיקי חכם ביטוחים

אנחנו נפגשות לראיון, משוחחות, צוחקות, כמעט שוכחות לשם מה התכנסנו, כי כזו היא מיקי, נכנסת ללב, אנושית. לתחום הביטוח היא הגיעה ממש במקרה. מיקי: "עבדתי כטכנאית בניין, עבודה מסודרת, משכורת טובה, בוס מפרגן. ערב אחד, הגיעה אלינו לבית סוכנת ביטוח כדי לבטח את בעלי. התפחתה שיחה בין שלושתנו, כשבסופה אמרה לי הסוכנת – 'את הולכת להיות סוכנת ביטוח'. הרמתי גבה – 'אני? מה פתאום, יש לי עבודה מסודרת, אין סיכוי'". באותו ערב, לאחר לכתה של הסוכנת, שוחחו ביניהם מיקי ובעלה, וכאן נפלה ההחלטה –היא הולכת על זה. "הלכתי ללמוד ביטוח במסגרת חברת הביטוח 'הראל' וסיימתי בהצלחה רבה. תמיד רציתי להיות עצמאית, אך לא האמנתי שזה נמצא בי, שיש לי את הכישרון והעוצמה לעבוד מול אנשים בתפקיד רב משמעות שכזה".
עזבת את עבודתך הקודמת?
"בהתחלה לא. בבקרים המשכתי לעבוד בטכנאות בניין, ובערבים הייתי יוצאת לפגישות עם לקוחות בביתם במסגרת הביטוחים, לפעמים עד 1:00 בלילה! קראו לי בולדוזר. שתביני (בצניעות), ראיתי שאני שועטת קדימה, זה גירה בי את היצר, ראיתי בזה שליחות – שאני יכולה לדאוג לכל בית אב לביטחון כלכלי, דבר כל כך חשוב. לקחתי חופשה ללא תשלום ולאחר שלושה חודשים עזבתי את העבודה והתמסרתי טוטלית לענף הביטוח".
איך הצלחת לשלב בין קריירה לגידול חמישה ילדים קטנים?
"לזכותו של בעלי חזי היקר יאמר, שתמיד היה לצדי, ובמיוחד בנושא גידול הילדים, הוא עזר לי מאוד להגיע להיכן שאני".

הכי בטוח ללכת על ביטוח-עם סוכן ביטוח


במשרדה של מיקי חכם תוכלו לרכוש את כל סוגי הביטוח, ובעיקר – ביטוחי חיים בריאות, ביטוח פנסיה, גמל, השתלמות, רכב, דירה, אחריות מקצועית, עסקים, חסכונות לילדים (להיט!), חסכונות לכל מטרה ועוד. מיקי: "כדי להישאר אפ-טו-דייט, אנו דואגים להתעדכן ולהשתלם בכנסים ובקורסים מקצועיים בכל התחומים הנ"ל".
מיקי: "הביטוח עבורי זו לא סתם עוד עבודה-זו שליחות, מסירות, אחריות, נאמנות, המחשבה שיש לאדם פתרון ביטוחי-כספי בעת קטסטרופה גורמת לי נחת בידיעה שלעיתים זה המענה הבלעדי עבורו.
אני אדם שמאוד מעריך ואוהב את החיים וכבת לאב סיעודי 16 שנים, למדתי שחובה לדאוג לעצמך כי לעיתים הדלתות נסגרות בפניך, אל תגיד לי זה לא יקרה.
לעיתים קל לאדם לדאוג לרכושו מאשר לחייו וזה מעציב אותי, כשמגיע אלי אדם לבטח את רכבו, ביתו, עסקיו, אני שואלת 'ומה עם חייך-בריאותך?', הוא מרים גבה בשאלה? 'רגע אחד ידידי', אני שואלת: 'האם רכושך חשוב יותר מחייך?' והוא נבוך.
עקב הקטסטרופות שפקדו את רחבי העולם, אנו למדים כי 'לא לעולם חוסן'- אל תשאל 'מה המדינה עשתה בשבילי'-אלא תאמר 'אני דואג לעצמי'. ברוב המקרים, הביטוח משקם בתי אב ונותן כבוד עצמי וערך עצמי במקום בו גופי המדינה לא נמצאים כדי לסייע.
אצלי בסוכנות תקבלו יחס אישי, אוזן קשבת, אדיבות ומקצועיות, אמינות ויחס אנושי להתאמת המענה הביטוחי המדויק לצרכים האישיים של כל לקוח. הציבור מבלבל בין רצונו לבין הצורך האמיתי שלו. התפקיד שלי כאן הוא למקד אותו בצורך".
יש דעה רווחת שביטוח הוא יקר, אז פעמים רבות עושים שיקול כלכלי.
"טעות לחשוב כך. ניתן לבטח החל מסכומים מאוד נמוכים, שאפילו מעוטי יכולת יכולים לעמוד בהם", אומרת מיקי ומוסיפה: "ישנם סוגי ביטוח בהם ניתן לבטח גם אנשים עם ליקוי בריאותי. לדוגמה - ביטוח תאונות, שמתחיל מ- 1 ₪ ליום, המתאים גם לילדים וגם למבוגרים: שברת יד – קיבלת צ'ק, ללא תקופת המתנה. זוהי תוכנית מקיפה מאוד, ללא הצהרות בריאות. דוגמה נוספת היא - ביטוח בריאות ילדים, גם כן ב-₪1.5 ליום: החיים כמו החיים, מלאים בהפתעות ורגעים בלתי צפויים, חלקם לא שמחים, רגעים שעלולים ליצור צורך והתמודדות חדשה עם הוצאות בלתי צפויות והתארגנות מחודשת. כשיש מצוקה בריאותית, אז נחשף החוסר הכלכלי. מספיק שאחד במשפחה יחלה, שכל המשפחה תיפול. אני רוצה להבהיר, שהביטוח במקרה זה לא בא רק כדי להחזיר הוצאות בזוטות, אלא לסייע ביציאה חלקה מקטסטרופות. לדוגמה - תרופות מצילות חיים, שחל איסור על קופות החולים מטעם האוצר לשווקן החל מ- 2008. הציבור לא מודע שהוא חשוף ושהכיסוי נמצא בלעדית בחברות הביטוח בעלות מזערית שווה לכל נפש".
אם באמתחתנו ביטוחים קודמים, ואיננו בטוחים אם הם עונים לצרכינו?
"אני רוצה להדגיש, שהמון אנשים קטני אמונה בביטוח ממקום של חוסר הכרה של הביטוחים מצדם ומפרשים זאת כאכזבה – 'שילמתי כל כך הרבה שנים, והביטוח לא שילם לי'. מתברר לימים, שהכיסוי הרצוי כלל לא היה קיים בפוליסה. כדי למנוע אכזבה, אנשים מוזמנים להגיע אלי עם הפוליסות שלהם, ואני אבדוק עבורם ואמליץ להם על השינויים שצריכים אם צריכים להיעשות".
בזמנה החופשי, עוסקת מיקי גם בהתנדבות ב'יד שרה' ובעבר התנדבה במרכז לנפגעות תקיפה מינית. אשת חיל כבר אמרנו?
וזמן לבלות נשאר לך?...
מיקי מחייכת: "אני לא מוותרת על הפן החברתי, אני אוהבת ומטפחת אותו. חברות זו השקעה. מעבר לכך – הכי חשוב זו המשפחה: בעלי, חמשת ילדיי, כלותיי ונכדיי. אני נהנית ואוהבת לבלות בחיק המשפחה".
אני מזמינה כל אדם שחפץ להכיר את הפן הביטוחי המשמעותי בהרחבה לפגישת ייעוץ .

מתנה לרגל צאת הכתבה: למשך שבועיים (11-24.5.11)
ייעוץ חינם למביא/ה כתבה זו.


ליצירת קשר: 050-4540369, 08-6374659

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש