היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 30/5/2011 13:13 ● ערב ערב 2499
תוכנית הטלוויזיה המקומית של אילת - אילת show ערוץ 98 – HOT, YES בשעה 19:30 בימי חמישי.
היכל התרבות

לקראת הצגות

ארוחה עם אידיוט - הבימה


עלילת המחזה מגוללת את סיפורם של חבורת סנובים צרפתיים בני העשירון העליון. פייר הוא מוציא לאור, שאחת לשבוע נפגש עם חבריו לארוחת ערב, אליה חייב כל אחד מהמוזמנים להביא אידיוט תורן. אחד מחבריו פוגש ברכבת את פרנסואה פניון, עובד מס הכנסה, שנלהב להיות מוזמן לארוחת ערב אצל מוציא לאור מצליח; אבל כאשר ערב הארוחה מגיע, הכל מתחיל להשתבש: אשתו של פייר עוזבת אותו בטענה שהוא סדיסט חסר לב, הגב שלו נתפס, ולכן הוא אינו יכול ללכת לארוחה ונשאר בדירתו עם פרנסואה. בצר לו הוא מנסה גם להיפטר מהאידיוט, שנצמד אליו וגם להחזיר לעצמו את אשתו.
קומדיית טעויות מטורפת ומשעשעת. העיבוד הקולנועי של המחזה זכה בשלושה פרסי סזאר.
המחזאי, פרנסיס וובר, החל את דרכו כעיתונאי, אך מראשית שנות ה-70, הקדיש עצמו לכתיבת קומדיות, מערכונים, סיפורים, תסריטים ומחזות. בין התסריטים הידועים שלו: הקומדיה 'הבלונדיני עם הנעל השחורה', 'כלוב העליזים' בשיתוף עם הבמאי אדוארד מולינרו, 'אידיוט מושלם' שהוא עיבוד למחזה מצליח שכתב בעצמו. פרנסיס וובר הוא לא רק כותב מוכשר, אלא גם בעל רקורד מזהיר כבמאי קולנוע. כמעט כל סרטיו החלו את דרכם כמחזות תיאטרון שכתב ואותם ביים אחר-כך כסרטי קולנוע. 'ארוחה עם אידיוט' היא ללא ספק הקומדיה המצליחה ביותר.

בימוי : משה קפטן, שחקנים: רמי הויברגר, יעל צפריר, יעקב כהן, מיכאל כורש / אורי הוכמן, ריקי בליך, אמנון וולף, שמעון כהן.
יום א', 29.5.11, בשעה21:00 ב'תיאטראות אילת'.
כרטיסים: 'מופת' – 08-6372257.

101 כלבים דלמטים



תמונת כתבה


הסיפור עוקב אחר עלילותיהם של 101 כלבים דלמטים, שנחטפים על ידי חובבת הפרוות הידועה והמרשעת – קרואלה דה וויל (בגילומה של חנה לסלאו). קרואלה תעשה הכל בכדי להשיג את הכלבים ולהפוך אותם למעילי פרווה יוקרתיים, בעזרת זוג גנבים (אודי ואביעד), היא חוטפת את הגורים מרחבי אנגליה ומחביאה אותם במקום סודי, לעזרתם של הגורים יוצאים – בעליהם האהובים (בגילומם של עפר שכטר ועדי הימלבלוי) וזוג אומנות (חני נחמיאס וציפי שביט) שיעשו הכל בכדי להשיב את הדלמטים האהובים לביתם ולהצילם מידיה של קרואלה דה וויל המרשעת. 101 כלבים דלמטים, היא הצגה המבוססת על ספרה רב המכר של דודי סמית, שנכתב בשנת 1964 באנגליה.

יום ד', 1.6.11, בשעות 16:30 ו- 18:15 ב'תיאטראות אילת'.
כרטיסים: 08-6373176 ובקופות התיאטראות.

מוסיקה

פזמון ליקינטון של קרולינה



תמונת כתבה

צילום: עמית ישראלי

לקראת ציון יום הולדתה ה- 100 של המשוררת המבריקה לאה גולדברג, ב- 29 במאי, יוצא הסרט 'לאה גולדברג בחמישה בתים', בבימוי ותסריט של יאיר קדר. הסרט הוא הצדעה תיעודית מעניינת אודות חייה הסוערים של המשוררת האהובה ועל הבחירה שלה בעברית ושל העברית בה.
שיתוף פעולה הדוק בין במאי הסרט לקרולינה האילתית הצמיח פסקול ייחודי. קרולינה מלווה את הסרט לאורכו בשירת אקפלה, אותה הפיקה מוזיקלית ועיבדה עצמאית. 'פזמון ליקינטון', אחד מהשירים היפים והמזוהים כל כך עם לאה גולדברג ועם הילדוּת העברית, עבר גם הוא טיפול מסור ואוהב בידיה של קרולינה.
אלבומה האחרון של קרולינה, 'מה אעשה עכשיו?', שיצא בתחילת 2010, מיצב אותה כאחת הזמרות המצליחות בארץ עם ארבעה להיטים גדולים: "אף אחד לא בא לי", "הבלדה על אביר החופש ובת גלים", "צר לי צ'רלי" והשירHappiness . שני שירים מתוך האלבום נכנסו למקומות 5 ו- 6 במצעד השנתי של ערוץ 24. האלבום, שזכה לביקורות נלהבות, הפך לאחד האלבומים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה.

המלצת ספר

תמונת כתבה


פחד וגבורה בששה ימים/יהודה רבס


לקראת יום ירושלים הקרב, הנה ספר ברוח הנושא.

בהוצאת 'אופיר ביכורים'

"מחשבות ופנטזיה: אם אצא מן התופת הזה בשלום, אנצל כל רגע מחיי על מנת ליהנות ממנעמי העולם הזה. אחרי שאסיים את בחינות הגמר באוניברסיטה של השנה הזו..אסע לראשונה בחיי אל מעבר לים, ליבשת אירופה, עליה שמעתי סיפורים מהאב איננציוס".

"איך ניתן לקשר בין ההיסטוריה האישית, המחשבות והרגשות של הפרט – ובין האירועים ההיסטוריים, המתרחשים בקצב כה מהיר תוך כדי מלחמה של ששה ימים? האם ייתכן ששנות הילדות שחלפו רק לפני 13 שנים יש להן השפעה על מעשי היום יום?".
הספר 'פחד וגבורה בשישה ימים' הינו תיעוד אותנטי של לוחם אשר קיבץ לכדי ספר אחד את ההתרחשויות המלחמתיות והאישיות גם יחד, החל ממלחמת ששת הימים ועד לימינו אנו. ספר זה נכתב בחזית הקרבות של צפון השומרון: כפר דיאן, ג'ינין, טובס, הג'יפטליק, שכם וגשר דמיה. בצפון הגולן: תל פחר, תל עזזיאת, זעורה, ברכת רם, מסעדה וסחיטה.
המחבר, יהודה רבס, מצליח בכשרון ובדיוק רב לשלב תיאורים דוקומנטריים עם נימה אישית וחוויות שעבר על בשרו. לאורך הספר כולו מתוארים מהלכים מלחמתיים, אזורי קרבות ואסטרטגיות מלחמתיות. בניגוד לספר היסטורי, שאינו מציע את ממד האינטרפרטציה האישית, דואג המחבר לתבל את הטקסט האינפורמטיבי בהתרחשויות אישיות ופרטיות – מה שיוצר עניין בקרב הקורא ושומר על הטקסט מעניין וסוחף. הקוראים מתוודעים לסיפורים על פחד, גבוה וגאווה, על מוות ואהבה, על הרעות והשנאה, על המציאות, המיסטיקה וההזיה, על החילוניות והאמונה, על הסוף וההתחלה.
בנוסף לתיאורי המצב וההתרחשויות, ישנם בספר תיאורי טבע ונוף של ארץ ישראל, כמו גם איזורי קרבות. תיאורים אלה יוצרים בקרב הקורא תחושת אמינות – שהרי תיאורים פרטניים מצליחים להעביר תמונה מהימנה ותחושה שהקורא נמצא בזירת ההתרחשויות, ובד בבד נוצרת הזדהות מצד הקורא באשר לסיטואציה המתוארת.
יהודה רבס, המחבר, הוא יערן בקרן הקיימת לישראל, העובד בריבוי צמחי בר השייכים לחורש הטבעי הים תיכוני. נשוי למירי, אב לשתי בנות וסב לשמונה נכדים. שימש כקצין במילואים במשך 32 שנה והשתתף בארבע מלחמות.

קצרים

*חגיגה משפחתית - חוגגים לירושלים


סדנאות יצירה לירושלים, מתקנים מתנפחים, הפעלות עם מד"צים שחמון,
סדנאות עם בנות השרות הלאומי של הגרעין המשימתי,
פעלתון עד גיל 4 ומכירת מזון.
יום ד', כ"א אייר, 25.5.11 בשעה 16:30 במתנ"ס 'שחמון'.
מחיר: 5 ₪.

*משפחה בראשון - אירוע משפחות צעירות – חוגגים כחול-לבן ב'יעלים'


סדנאות יצירה, בובות ענק, הרקדה לכל המשפחה, מתחם משחקים לגיל הרך, מתקני אתגר וחוויה לכל המשפחה, דוכני מזון ושתיה במחירים סמליים
ו...'החוויה האתנית' בהצגה מרתקת ומצחיקה: דורה ודייגו מחפשים את השורשים'.
יום א', כ"ה אייר, 29.5.11 בשעה 17:00 במתנ"ס 'יעלים'.
מחיר: 5 ₪ ילד/מבוגר.

*שעת סיפור לגילאי 4-7


המנגינה שאבדה בקצה הגינה / אמיר לביא
מספרת: רוויה עמנואל נאור
יום ג', כ"ז אייר, 31.5.11 בשעה 17:00 בספריה העירונית.
כניסה: 10 ₪ לילד.

*הרצאה – מפגש עם סופר


לרגל צאת ספרו של פרופ' חיים באר – 'אל המקום שהרוח הולך', מפגש ודיון פתוח . פרופ' תמר אלכסנדר, ד"ר חיים וייס ופרופ' יגאל שוורץ ישוחחו על ספרות ותרבות עם הסופר – פרופ' חיים באר.
יום ג', כ"ז באייר, 31.5.11 בשעה 19:15 – התכנסות וכיבוד קל, 19:30 – הרצאה. אודיטוריום אוניברסיטת בן גוריון באילת.
הכניסה חופשית.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש