אסתטיקה

מאת: או-מד מדיקל ● 15/6/2011 09:29 ● ערב ערב 2502
ורד
אסתטיקה

תופעת רפיון העור - חלק א'


טיפול בבעיית אובדן מוצקות וגמישות העור...
תהליכי ההזדקנות הראשונים של העור מתחילים כבר במהלך שנות העשרים ונראים בברור לעין בתחילת גיל ה-30, תהליך ההזדקנות בא לידי ביטוי בתופעה של רפיון העור, הופעת קמטים, קווי מתאר כבדים, ועפעפיים נפולים. אצל מרבית הנשים, סביב גיל ה-50, המסמל את 'גיל המעבר', תופעות אלו בולטות יותר לעין עקב שינויים הורמונאליים וירידה במסה השומנית של העור.
המאפיינים לעור מוצק הם טונוס ונפח גבוהים, ואלסטיות (גמישות), לעומת העור הנפול והרופף.
בעור מוצק אנו נראה צפיפות קולגן גבוהה יותר, נוכחות גבוהה יותר של חומצה הילארונית ונוכחות של גליקו אמינו, גליקונים המעניקים נפח, ומחזיקים מים בעור.
אלסטין הינו חלבון סיבי, המעניק גמישות, וסיבי הקולגן פועלים כגומייה בתוך העור ומעניקים לו את היכולת להתמתח ולחזור לצורתו המקורית. עם השנים נוכחות של כל המרכיבים הנ"ל הופכים יותר דלילים וכן האיכות בהן יורדת.
התרופפות העור ואובדן מיצוקו נחשבות לבעיות הקשות ביותר לטיפול קוסמטי, היות ומדובר בשינוי שהעור עובר במספר רמות ומשורים. בהתחלה קיים תהליך של הזדקנות פנימית עקב השפעות שונות וירידה בקצב ההתחדשות של סיבי האלסטין. מתחילה תופעה של איבוד המוצקות והגמישות של העור ובכך גורמת ההזדקנות לרשת תלת - ממדית שמורכבת מסיבים ופיברובלסטים האחראים על גמישות העור ועמידתו בפני אילוצים מכניים ובכך לאבד את מבנם ולהתרופף, תהליך זה הופך את העור בהדרגה ליותר ויותר דק. משפיע על שכבות העור כן גורם לרקמות בה פחות גמישות ומוצקות. בנוסף חלה הזדקנות חיצונית כלומר פוטו אייג'ינג, כגון זיהום אוויר, קרניים אולטרה סגולות, קרינתUVA המגבירה ומעצמה את תהליך ההזדקנות.
ביחד העור מתחיל לאבד צפיפות, המתבטא יותר בלחיים ובמתאר הפה, ושיאו ניכר באזורי הסנטר והצוואר. בשבוע הבא - דרכי טיפול בעור רופף. מקרמים ועד לטיפולי לייזר.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש