נסחפים איתו

מאת: ● 27/7/2011 09:43 ● ערב ערב 2508
שלא תגידו לא שמעתי, לא ידעתי. רותם סרי (23), הזמר האילתי הצעיר והמוכשר, פרץ לפני חודש לרדיו עם הסינגל 'נסחף איתך' ובהצלחה רבה, עובדה, ברדיו דרום הוא כבר נבחר ללהיט השבוע. ליז שטרית בראיון עם הצעיר שמתכנן להגיע ורחוק. וכן, יש חיים גם בלי 'כוכב נולד'
נסחפים איתו

תמונת כתבה


בחודש שעבר פרץ אל תחנות הרדיו בארץ הזמר האילתי הצעיר והמבטיח, רותם סרי עם הסינגל 'נסחף איתך', אותו כתב והלחין וזכה להצלחה רבה. מאז יצא לדרך, הסינגל כבר הספיק להתנגן בתחנות הרדיו השונות, הגיע ל- 5,660 צפיות באתר היוטיוב, ואפילו התמודד בתחרות 'שיר השבוע' של התוכנית הים תיכונית ברדיו דרום, התמודד וגם זכה. עבור רותם, זוהי רק תחילת הדרך למעלה.

הכל במשפחה


את האהבה למוסיקה רותם רכש מהבית המוסיקלי אליו נולד. עם אמא, אסתי, (מורה מקסימה למתמטיקה) שניגנה בילדותה ולא הפסיקה להשמיע את שיריו של אייל גולן בבית, אבא, נחום, (עוזר ראש העירייה), שמזמר סלסולים תימניים, ואח גדול שמנגן בפסנתר, מאוד קל להתאהב באופוריית המוסיקה. כבר בגיל תשע נשלח רותם על ידי הוריו להשתתף בחוג פסנתר בקונסרבטוריון העירוני. "כילד קטן פשוט הלכתי ללמוד פסנתר", הוא מספר בחיוך, "הורים שולחים את הילד לחוג כלשהו והוא פשוט הולך. ככה זה עובד. היה לנו בבית פסנתר שההורים קנו לאחי הגדול דווקא, ואני כל הזמן התאמנתי עליו. עם הזמן אתה לומד לבד איך להשתפר. התחלתי ללוות את עצמי בשירים על הפסנתר בבית ולאט-לאט הדברים התפתחו".
לאחר שעות נגינה מרובות רותם גילה את אהבתו לשירה. "הרגשתי שזה חייב לבוא ביחד, המנגינה והשירה" , הוא מסביר, "ככל שגדלתי, התחלתי לקבל פידבקים על השירה שלי. עם השנים גם השתנה לי הקול, וברגע שאתה אוהב את זה- ברור לך שאתה רוצה לעשות עם זה משהו".
השנים עברו ולרותם נולד אח קטן, שגם הוא התגלה כזמר מן המניין. את השם שגיא סרי (18), לבטח כבר שמעתם. הצעיר המוכשר הגיע לארבעים המתמודדים האחרונים בדרך לנבחרת של העונה השמינית לתוכנית 'כוכב נולד', אך לא נבחר. אלא שגם עובדה זו לא מפריעה לשני האחים לבית סרי ליצור יחד וללמוד אחד מהשני. "שגיא הוא אחת הדמויות המרכזיות בחיים שלי", מצהיר רותם, "אני מופתע ממנו הרבה פעמים לטובה. אנחנו יוצרים, כותבים ולומדים ביחד מוסיקה. אין בינינו קנאה, להפך, אנחנו אמנם מקפידים לריב כמו כל האחים, אבל בדרך לא שוכחים גם לפרגן והמון".

הדרך לפסגה


מיד לאחר שהתאהב בשירה ובנגינה, הופיע רותם בכל מקום שרק אפשר לו: בטקסים בית ספריים, טקסים עירוניים, קונצרטים ואפילו עבד כמלצר מזמר ב-CLUB REW בעיר, שנסגר לפני מספר שנים. בגיל 16 הוא התחיל לעבוד בעבודות מזדמנות ולאט ובזהירות קנה חלקים שיאפשרו לו להקליט את יצירותיו. לא צריך להיות מבין גדול במוסיקה כדי להבין את עלות המכשירים האלקטרוניים אותם רכש מכספו בגיל כה צעיר. "היה לי מאוד חשוב להקים בבית אולפן ולשדרג את עצמי", הוא מספר, "להקליט שירים שאני מנגן ושר וסקיצות לשירים מקוריים. כשאתה שומע את עצמך, אתה תמיד לומד מחדש".
ברזומה של רותם סרי תמצאו 10 שנות לימוד פסנתר, ושלוש שנות לימוד פיתוח קול בקונסרבטוריון העירוני. כבר בגיל 17 נבחר מבין סולנים רבים להופיע עם אחד משיריו המקוריים, אשר כתב והלחין, בקונצרט סוף השנה של הקונסרבטוריון בתיאטראות אילת. "המורות נטשה וסבטלנה לימדו אותי כל השנים האלה", הוא מספר בהערכה, "בלעדיהן לא הייתי איפה שאני היום. שאבתי מהן ידע עצום, הן בפן האישי והן בפן המקצועי".
גם בגיוסו לצה"ל, לא נפרד רותם לרגע מהמוסיקה. בגיל 18 הוא עלה על מדים והתגייס היישר ללהקה הצבאית של מג"ב, הופיע איתם בארץ ובחו"ל, וכך רכש ניסיון במה רב. "ככל שאתה מופיע יותר - אתה משתפר! אני בטוח שבכל הופעה אפשר ללמוד משהו חדש על עצמך ואיך אפשר להוציא משהו יותר טוב".

תמונת כתבה


המכשולים שבדרך


הדרך למעלה לא הייתה פשוטה כלל ולמעשה הייתה מלאת מכשולים. במהלך חייו רותם נלחם ברצון לנגן אל מול בעיית כתף חולה ממנה הוא סובל. במרוצת השנים רותם הספיק לעבור בכתף הפגועה שלושה ניתוחים לאחר שפרק אותה. "לא התייאשתי. למרות שהייתה תקופה ארוכה שלא הצלחתי לנגן מרוב כאבים, סיגלתי לעצמי דרך לנגן ביד אחת יותר חזק ולתת ליד השנייה להשתקם. העיקר לא הפסקתי לשיר לאורך כל התקופה" .
לצד אלו, רותם נבחן לפני מספר עונות לתוכנית 'כוכב נולד' ונענה בשלילה. אלא שהדבר לא ייאש אותו ואפילו נתן לו מוטיבציה גבוהה יותר להמשיך ולהוכיח את עצמו.
איך ממשיכים בלי להתייאש? אני מתעניינת.
"כל מוסיקאי, זמר בעיקר, צריך להבין שמדובר בטעם אישי ולהתרגל לשמוע את המילה 'לא'. אלף דלתות לא יפתחו והאלף ואחת תגיד לך כן" , הוא מסביר את האני מאמין שלו.
רותם מעניק קרדיט ענק למשפחתו התומכת. "הם לא מפסיקים להאמין בי ולגרום לי להאמין אפילו עוד יותר בעצמי", הוא מספר בחיוך גדול, "תמיכה זה דבר מאוד חשוב. למרות שמדובר במשפחה, גודל התמיכה בך זה לא דבר מובן מאליו. המשפחה שלי מאוד מפרגנת ותמיד עוזרת לי להישאר למעלה. אפילו המשפחה המורחבת מפרגנת ועוזרת בכל דבר שרק אפשר".

המעבר לעיר הגדולה


זה כבר לא חדש, שאילת מצטיירת כ'בועה' קטנה, והמוסיקאים האילתים מתקשים לפרוץ לתעשיית המוסיקה. גם רותם הבין את זה ומיד לאחר שירותו הצבאי ארז את הפקלאות ועבר למרכז לנסות את שם מזלו. "זה מאוד קשה לעזוב הכל וללכת, אבל בעיר כזאת רחוקה כמו אילת, אין ברירה", הוא מספר, "עברתי לפתח-תקווה, להיות לפחות קרוב למשפחה המורחבת וגם לתל אביב הגדולה. אני שומר על קשר הדוק עם המשפחה והחברים באילת, זה מאוד עוזר".
מאז המעבר למרכז הספיק רותם להקליט מספר שירים, ביניהם הסינגל המדובר - 'נסחף איתך' , אותו כתב והלחין לפני כשנה על אהבה ממבט ראשון בעקבות פגישת בת זוגו בהולנד. "השמעתי את השיר לכמה גורמים מתעשיית המוסיקה שהציעו לי ללכת עם השיר הזה עד הסוף" , הוא מספר, "פניתי לתמיר צור, אחד מגדולי המוסיקאים בארץ, הוא שמע את השיר והסכים לעבד אותו מוסיקלית" .
לאחר עיבוד מוסיקלי והשלמת השיר, פנה רותם למנהל יחסי הציבור, אלון יהודה, השמיע לו את השיר ומאז חברו השניים. יהודה מייצג את הסינגל במקומות רבים, מנהל את רותם ונותן לו מספר טיפים כזמר מתחיל.
עם הוצאת הסינגל לרדיו פרגנה לרותם תחנת הרדיו המקומית, והשמיעה אותו מספר פעמים. מאז, הדרך אל ההצלחה הייתה קרובה מתמיד. הלהיט 'נסחף איתך' הושמע במספר תחנות רדיו, זכה לצפיות רבות באתר היוטיוב, ואם כל אלו לא מספיקים - הרי שלאחרונה ממש היה השיר של רותם מועמד לתואר - 'שיר השבוע' ברדיו דרום, תואר אותו קטף סרי בסופו של דבר.
בשבועות הקרובים צפוי לצאת קליפ לסינגל 'נסחף איתך', קליפ עליו עובד רותם מזה כחודש ימים. בקליפ תופיע זוגתו מהולנד עליה כתב את השיר. "היא הגיעה כל הדרך מהולנד לצילומים", הוא מספר, "היה לי חשוב מאוד שהיא תופיע בקליפ לשיר שנכתב עליה". את הקליפ מתכוון רותם לעלות כבר בשבועות הקרובים לאתר האינטרנט יוטיוב ולמעשה לכל חברה מוסיקלית אפשרית על מנת להתפרסם כמה שיותר. כמו כן, הוא ינסה את מזלו בערוץ המוסיקה הישראלית 24. "השאיפה שלי היא שהקליפ יופי בכמה שיותר מקומות", הוא אומר, "אני מקווה שהוא יכנס לכמה שיותר ערוצים ואתרים. אני פתוח לכל הצעות כי אני מאמין שכמה שיש יותר פרסום- יותר טוב".

החלום הגדול


מוסיקה היא כל עולמו של רותם ולכן הוא אינו מסתפק בסינגל ברדיו בלבד. החלום הגדול שלו הוא לפרוץ החוצה ולרגש את הקהל הישראלי. "לפעמים אנחנו מחפשים את עצמנו ומנסים למצוא דרך להביע את הדברים", הוא מסביר, "במוסיקה אתה יודע בדיוק איך זה עובד. אתה מוצא את המנגינה הנכונה שתביע את האווירה והרגש, מוסיף מילים והן מקבלות משמעות הרבה יותר גדולה. אתה מצליח להעביר את התחושה למאזין. קיבלתי הרבה פירגונים ומכאן הדרך עוד ארוכה", הוא מספר, "השאיפה הגדולה היא להיות אחד הזמרים המובילים בארץ. אני רוצה להוציא אלבום ומייחל שכמה שיותר אנשים יאהבו אותו ויתחברו לשירים. אני רוצה להיות זמר שמשפיע על הלב של הקהל".
אז אם עדיין לא שמעתם, כדאי לכם לעקוב כי רק אחרי שתשמעו, תבינו על איזה כישרון מוסיקאלי גדול אנחנו מדברים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש