התזונאית והשף

מאת: אביבה דקל ● 27/7/2011 09:50 ● ערב ערב 2508
מה המשותף לסלט ירוק עם פטריות וצנוברים, סלט בורגול, פיסטוק ,נענע, פסטת ערמונים ובטטה, לזניית ירקות ברוטב עגבניות ובשמל או דניס ברוטב הדרים עם אורז מלא?. כולם מאכלים בריאים ודיאטטיים שניתן להתענג עליהם בבית הקפה והמסעדה החדש 'התזונאית והשף' של אורי ומעיין שלוסר וורצמן הממוקם במרכז 'האגס' בשחמון
התזונאית והשף

בית הקפה שהחל את דרכו עם השם 'מעיין הבריאות' ובמהרה זכה לכינוי- 'התזונאית והשף', נפתח רק לפני שלושה חודשים וכבר הפך למקום הבית של אוהדי האוכל הבריאותי ובעיקר הדיאטטי, ויש כאלה הרבה באילת ובערבה.
נכון, לא תמצאו בבית הקפה- מסעדה מאכלים עם שומני טרנס. מרבית המטעמים מורכבים ממרכיבי מזון בריאים כמו: קמח מלא, אורז מלא, קינואה, ירקות ופירות – אוכל מטוגן גם הוא לא בנמצא.

אוכל בריאותי


מי מאיתנו לא היה רוצה ל'רדת' על צלחת פסטה ברוטב שמימי או להתענג על לזניה רבת שכבות נוטפת? הבעיה העיקרית היא הקלוריות הרבות המתלוות למנות אלו.

הרעיון לחבר בין אוכל, בריאות ודיאטה הסתובב זמן רב במוחם של מעיין ואורי. מעיין ואורי הגיעו לאילת לפני שבע שנים. אורי חלם להיות שף מקצועי ואילו מעיין החליטה שמקצועה בחיים יהיה דיאטנית. משסיימו את שרותם הצבאי נרשמה מעיין ללמודי תואר דיאטנית במכללת 'תל חי' ואורי למד בישול ב'תדמור'. השניים גרו בקיבוץ בצפון הארץ שם עבד אורי אחרי שסיים את לימודיו ב'דג על הדן' ומעיין למדה בתל חי. משסיימה מעיין את לימודיה וקיבלה תעודת דיאטנית מוסמכת עבר הזוג לחיפה, שם עשתה מעין את הסטאג' שלה כדיאטנית ואילו אורי עבד כשף במלון 'יערות הכרמל' של רשת המלונות 'ישרוטל'.
הצעת עבודה שקבל אורי מרשת 'ישרוטל' לעבור לאילת ולעבוד כאן במלונות הרשת, הביאה את השניים לאילת. מעיין עבדה כדיאטנית בקופת חולים 'מכבי' ו'מאוחדת', ב'בית בלב', בבסיסי צה"ל וגם טיפלה בלקוחות באופן פרטי. אורי השתלב כשף ב'בולבארד', אחר כך במסעדות 'וונגס' ו'לה קוצינה' שבטיילת מלון ה'רויאל ביץ'. משנולדו הילדים ביקש אורי ואף קיבל תפקיד של שף ארוחות בוקר במלון 'אגמים' כדי שלא יאלץ לעבוד בערבים ויוכל לבלות יותר זמן עם מעיין והילדים.
השניים הצליחו מאוד בכל מקום בו עבדו, אבל המשיכו לחלום על מקום משלהם. יתכן והחלום היה נשאר בגדר חלום, אבל גם מעיין בשיחות עם מטופלים שלה שהביעו רצון שיוכלו לבוא אליה במסגרת קליניקה פרטית ולהגיע למסעדה ששם יוכלו לאכול בריא ודיאטתי וגם אורי שאנשים התפעלו מאוכל הבריאות שבישל, אמרו שוב ושוב שהוא צריך מסעדה משלו. וכך החליטו השניים לחבור זה לזו גם בעסקים ולפתוח בית קפה - מסעדה שיגיש מזון בריא ודיאטתי.

תפריט משלוחים


התפריט נבחר בקפידה בעיקר בכדי לענות לצורך בארוחות מלאות לשעות הצהרים ולמשלוחי הטייק אווי. התפריט אמנם חלבי ומכיל גם ארוחת בוקר עשירה בממרחים וסלטים, אולם מיועד בעיקר לשעות הצהרים והערב, ומכיל את כל אבות המזון ואף עונה על הצרכים של ילדים ומבוגרים כאחד. כל המנות מגיעות עם סלטים טעימים.
בתפריט הטייק אווי, שבעזרתו יכולים להזמין הביתה את כל המנות המיוחדות, מצוין ליד כל מאכל מספר הקלוריות שהוא מכיל, כך שכל מי ששומר משקל יכול להרכיב לעצמו תפריט טעים בריא ודל קלוריות.
ומה בתפריט תשאלו? השף אורי דאג לגוון והכניס לתפריט לצד הסלטים המיוחדים עם הבורגול, הפטריות, נבטי וגרעיני חמנייה ובזיליקום, הפיסטוק, הזעתר וטחינה, הקינואה, החמוציות, הנענע ואגוזי מלך, גם טורטיות, פסטות מלאות ברטבים מענגים, כמו חצילים, זוקיני וגבינת פטה, פסטת ערמונים, בטטה ושקדים, פסטו ועגבניות מיובשות, פשטידות שנימוחות בפה, לזניה, ירקות ברוטב עגבניות ובשמל על שמן זית. בנוסף, דג סלומון או אדמונית, או דניס ברוטב הדרים בתוספת אורז מלא ועדשים או תפוחי אדמה ובטטה אפויים בתנור.
והכל בפיקוחה הצמוד של מעיין הדיאטנית, שדואגת שהערך הקלורי יהיה מופחת ויתאים לכולנו בעיקר בקיץ האילתי.

שיקים בריאותיים


גולת הכותרת של 'התזונאית והשף' הם השייקים הבריאים והטעימים- כאלו שלא מוצאים בשום מקום אחר באילת, משהו שמזכיר את הסטנדרטים של חו"ל עם מחירים של ישראל.
מידי יום מכין אורי שייקים שונים בטעמים מיוחדים שעושים חשק לעוד. זה מתחיל בשייקים טבעיים- גזר, תפוז, סלק וממשיך בשייק פירות על בסיס מים, חלב או חלב סויה ובתוספת ספרולינה, טחינה. שילובים נדירים, המיוחדים למקום בלבד.
יש למעיין ואורי תכניות רבות למקום שלהם. המקום לא יהיה סתם עוד מסעדה המגישה אוכל בריא. הם מתכוונים לערוך במקום הרצאות בנושאי בריאות, סדנאות וקורסים לבישול של אוכל בריא וטעים, כולל קורס בישול עפ"י תורת ה-RAW FOOD. ברחבה של בית הקפה יערכו ערבים מיוחדים של טעימות בשילוב הסברים, וייעוץ ללא תשלום, ובגלריה שבקומה העליונה תיפתח קליניקה לדיאטה ותזונה נכונה בה תבנה מעיין למטופליה באופן אישי תפריט שבועי בריא שיסייע להם לרדת במשקל. מעיין מתכננת גם סדנאות להרזיה בקבוצות שתהווינה קבוצות תמיכה, ובין המשתתפים בהן תיערך תחרות נושאת פרסים.
כדאי מאד להגיע ל'מעיין הבריאות', לאכול וליהנות במקום וגם לקחת הביתה את המאכלים המיוחדים שמבשל אורי או להזמינם בטלפון.
במקום תעודת כשרות.
(תדמית)

'התזונאית והשף'-
'מעיין בריאות'
רחוב 'האגס', מרכז מסחרי 'האגס'
שעות פתיחה: ימים א'-ה'
09:00-23:00, יום ו' 09:00-15:00
טלפון: 08-6346212
נייד של מעין - 054-7809712
אתר אינטרנט: www.2bio.co.il





תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש