ואף על פי ג'אז

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 24/8/2011 10:51 ● ערב ערב 2512
מי שחשב כי אירועי סוף השבוע באילת ישנו את תוכניות מפיקי פסטיבל הג'אז טעה ובגדול. ממש כמו בימי מלחמת המפרץ הוכיחה גם הפעם ההפקה המנוסה כי את צלילי הג'אז באילת אסור להפסיק. את מקומם של ארבעה אומנים בינלאומיים מילאו אומנים ישראלים שנקראו לדגל ובינות לקונטיינרים בנמל הג'אז ניצח
ואף על פי ג'אז

תמונת כתבה


כאילו כדי להרגיז באו להם האירועים הביטחוניים בסוף השבוע שעבר ואיימו לכאורה על קיומו של פסטיבל הג'אז. אלא שבפועל הוכיחו גם הפעם אנשי הפקת הפסטיבל המנוסים כי את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק גם אם זה אומר שברגע האחרון ממש, הודיעו להם שלושה אומנים בינלאומיים על ביטול הגעתם לאילת בעקבות המצב הביטחוני. 48 שעות לפני שהג'אז תפס פיקוד בנמל אילת הודיעו שני אומני הפסנתר הבינלאומיים, ג'יסון מוראן ואדי פלמיירי וכמו כן ההרכב 'טובה סקיני' על ביטול הגעתם לאילת. אלא שגם העובדה הזו כמו העובדה שלא כל הקהל שאמור היה להגיע להופעות אכן יפקוד את הפסטיבל, לא גרמה להפקה לחשוב על ביטולו. ההנהלה הודיעה על המשך התוכניות כרגיל ובמקביל נעשתה פניה לאומנים הישראלים שהרימו את הדגל, נענו לקריאה ומילאו את ה'חורים'. בין המופעים החדשים שנכנסו לתוכניה היו המופעים של אבישי כהן, אסף אבידן, קרני פוסטל, ג'יסון לינדנר והאחים כהן. שלומי שבן אישר גם הוא את השתתפותו בהופעה מיוחדת לכבוד פסטיבל הג'אז, אבל ההפתעה הגדולה של ההפקה באה דווקא מכיוונה של הזמרת דיאן ריבס אשר הופיעה בעבר בפסטיבל וגרפה תשבוחות ואהבה רבה מהקהל. ריבס אישרה מיידית את הגעתה והופעתה שובצה ביום ההופעות האחרון. ומה עושים כדי שהאומנים לפחות לא ירגישו את מיעוט הקהל? גם לזה נמצא פיתרון ראוי כשהפקת הפסטיבל יחד עם עיריית אילת הוזילו את מחירי הכניסה לתושבי אילת לחלק מההופעות. וכשמחיר כניסה למופע עמד על 30 ₪ בלבד, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שיפה כהן ממשרד הכרטיסים 'מופעים' עבדה קשה בימי הפסטיבל. האילתים שלא נהרו בימים כתיקונם למופעים, הוכיחו שכשהמחירים נמוכים גם אותם מעניין הג'אז ולא רק ה'מינגלינג' במתחם הבילוי והאוכל של הפסטיבל. חבל רק שאף אחד לא טרח לעדכן את האילתים שהמחיר הנמוך הוא על בסיס מקום פנוי או במופעים מסויימים בלבד.

תנו להם בג'אז


תחת אבטחה כבדה ונוכחות צבאית ומשטרתית כאחד, יצא ביום ראשון השבוע פסטיבל הג'אז לדרכו. למרות כל ניסיונות ההפקה לטשטש את המאורעות הביטחוניים, קשה היה שלא להרגיש באווירה קשה היה שלא להרגיש באווירה המתוחה משהו בינות לקונטיינרים בנמל. אמנם גם השנה, כמיטב המסורת, הוקם אגף בילויים ואוכל בינות לאולמות המופעים, אלא שגם נקודה זו שבדרך כלל שוקקת חיים הייתה רגועה יחסית. קהל היה, הופעות היו, אווירה מיוחדת הייתה, אבל היה שם הפעם גם משהו אותו קשה להסביר במילים.
כך או כך מי שלא ויתר והגיע נהנה ממסך ענק עליו הוקרנו מיטב הופעות העבר של פסטיבלי הג'אז השונים מחווה ליום הולדתו ה-25 של הפסטיבל.
מי שנכנס להופעות דיווח על רמתם הגבוהה של האומנים מחו"ל וגם האומנים הישראלים זכו לשבחים.
בסוף כל ליל הופעות, המשיכו ההתרחשויות בג'ים סיישנס אל תוך הלילה סביב בריכת מלון 'ים סוף' בחוף אלמוג. שם היין והבירה הזרימו אדרנלין בגוף, המצב הבטיחוני הושאר מאחור והמוסיקה נתנה את הטון.