צהרון 'ילדותי' חלום של צהרון לילדי מערב 6

מאת: אביבה דקל ● 24/8/2011 10:55 ● ערב ערב 2512
שמו של צהרון 'ילדותי' המנוהל על ידי אורלית הולך לפניו. הורים רבים ששומעים על הצהרון רוצים לשלב בו את ילדיהם, אבל אורלית מגבילה את כמות המשתתפים בצהרון ל-12-15 ילדים בלבד כדי שכל אחד מהם יקבל את מלוא תשומת הלב
צהרון 'ילדותי'  חלום של צהרון לילדי מערב 6

תמונת כתבה


מתחם צהרון 'ילדותי' מחולק לשניים: חצר גדולה ומוצלת בה נמצאים בריכה גדולה, 'מתנפחים', ומבחר ענק של צעצועים, ומתחם סגור בו אוכלים הילדים, מכינים שיעורים ועוסקים בעבודות יצירה. על אחד מקירות המתחם הסגור, ליד פינת היצירה, ישנו קיר מכוסה במכתבי תודה של הורים מרוצים.
בצהרון ילדים מגיל 3 עד 7, ביניהם לא מעט זוגות אחים ואחיות.
הילדים אוהבים את הצהרון ונהנים בו וההורים מרוצים מכך שהילדים שמחים להגיע לצהרון ועוזבים אותו כשחיוך על פניהם. מרבית הילדים נשארים בצהרון ארבע שנים ואם אחד מהאחים הצעירים שלהם או האחיות מגיע לגיל צהרון, הוא מצטרף לאח הגדול שכבר נמצא שם. כולם מכירים זה את זה ומרגישים בבית. הצהרון של אורלית מיועד אך ורק לילדים משכונת מערב שש שבית הספר והגן שלהם סמוכים לצהרון של אורלית. מדי יום אוספת אורלית את הילדים מהגן ומבית הספר והם עוברים את הדרך הקצרה לצהרון ברגל – אין צורך בהסעות. בתום יום הפעילות אוספים ההורים את הילדים.
פעילויות מגוונות ומהנות
סדר היום בצהרון 'ילדותי' כולל מגוון פעילויות מהנות ומגוונות.
כשהילדים מגיעים לצהרון מחכה להם ארוחת צהריים בשרית כשרה, טעימה ומזינה שאורלית הכינה סמוך לשעת הגעתם לצהרון. האוכל טעים ותמיד טרי. אחרי ארוחת הצהרים מכינה אורלית עם הילדים שיעורי בית בחלוקה לקבוצות גיל בעוד הקטנטנים משחקים בחצר במבחר הצעצועים הגדול העומד לרשותם בהשגחת מבוגר אחראי.
משסיימו הגדולים את הכנת השיעורים, מצטרפים גם הם לפעילויות בחצר או עוסקים במשחקי יצירה מגוונים עד שעת ארוחת ארבע בה הם מקבלים ארוחה קלה. בכל יום מקבלים הילדים פינוקים כגון: ארטיק, עוגה, פירות ועוד הרבה דברים טובים – כל יום משהו אחר.

כל ילד חוגג בתאריך יום הולדתו מסיבת יום הולדת עליזה בתיאום עם ההורים, מקבל מתנות מכל הילדים ומהצהרון ומרגיש כמו מלך. גם צילומים למזכרת של המסיבה מקבל חתן או כלת יום ההולדת למזכרת.
בימים והשעות בהם לא מתקיימת פעילות בצהרון, משכירה אורלית את המקום למסיבות יום הולדת של ילדים שאינם בצהרון שלה.

תמונת כתבה


הגשימה חלום


אורלית גלעדי בת ארבעים, נשואה לירחמיאל, נהג 'אגד' מזה 26 שנים ואם לשלושה ילדים – שובל בת 13, שיר בת 7 ושחר בן 11. לפני פתיחת צהרון משלה עבדה אורלית שנים רבות במעונות ממשלתיים ופרטיים וכל הזמן חלמה על מקום משלה, מקום בו תוכל להעניק לילדים את כל הסבלנות, ההבנה והאהבה לילדים שיש ביכולתה להעניק - ויש לה הרבה מאוד מאלו.

לפני 7 שנים, רגע אחרי לידת בתה שיר היא החליטה שזה הזמן לממש את חלומה. פתחה צהרון משלה ומאז ועד היום היא מנהלת צהרון מדהים שבו נהנים ילדים מיחס אוהב, אווירה ביתית ופינוקים אין סוף. ולא פחות חשוב מכל אלה- המחיר סביר ביותר: רק 650 שקלים לילד.
הילדים בצהרון קשורים לאורלית והם מרגישים כאן כמו בבית. אם קורה והורה נאלץ להתעכב בעבודה, הילדים נשארים בצהרון (ללא תשלום נוסף).
ההורים מהלללים את אורלית ומפקידים בידיה את היקר להם ביותר
גבאי אולגה, אמא של לירון ואביחי, עובדת במחלקת הקונדיטוריה במלון 'הרודס' מספרת:
"בשביל הילדים אורלית היא ממש כמו אמא. אין לי מלים לתאר כמה הילדים נהנים שם והרי בשורה התחתונה ההורים רוצים שהילדים ייהנו בצהרון. אני מאד מרוצה מהצהרון והילדים מרוצים עוד יותר."

שמחה בנימין, אמא של אורין, סגנית מנהלת משק במלון 'דן פנורמה' מלאה גם היא שבחים לצהרון ולאורלית:
"אורלית אשה מקסימה, חמה ונהדרת. עברתי עם הילדה המון צהרונים עד שהגעתי למקום בו אני הולכת לעבודה ומשאירה בשקט ובבטחון את הילדה בצהרון. הילדה פשוט מאוהבת באורלית. היא חוזרת מהצהרון מאושרת אחרי שבילתה ואכלה והכינה שיעורי בית ויצירות. אורלית מוצאת זמן להגיע אישית לכל ילד וימי ההולדת שהיא מארגנת עם מתנות והפתעות – אין כאלו בשום מקום".

אירגון, לא פחות חשוב


צהרון ילדותי פועל בין השעות 13:30 עד 17:00 בימים א' עד ה' במשך שנת הלמודים. בימי חופשות וחגים הצהרון פועל בין השעות 07:45 עד 16:30 בימים א' עד ה'. הצהרון אינו פועל בימי שישי. במשך ימי פעילות החופשות והקיץ נהנים הילדים משלוש ארוחות ביום: בוקר, צהריים וארוחת ארבע. כל הארוחות מזינות, טעימות וכשרות ובנוסף להן מקבלים הילדים פירות עוגות ופינוקים כמו ארטיק.

בימי החופש נהנים הילדים מפעילות כיפית מסדנאות אפיה וימי ספורט ועוד פעילויות רבות וגם עובדים על חוברות עבודה ויצירה בהתאם לגילאים.
הצהרון של אורלית מאורגן להפליא. בצהרון מטף כבוי אש הנבדק מדי שנה על ידי כבוי אש, וערכת עזרה ראשונה. הצהרון מחובר ישירות למוקד 24 שעות ביממה, ולכל ילד ביטוח אישי. ההורים מקבלים בתחילת כל שנה תפריטים ויודעים בדיוק מה ומתי אוכלים הילדים שלהם. בנוסף לכך מקבלים ההורים דף ובו פירוט מדויק של החופשות ושעות הפעילות.
גם קבלות למס הכנסה נותנת אורלית להורים לצורך החזר ממקומות העבודה.

צהרון 'ילדותי'
דרדר 4/1
טלפון: 050-8511612
או 077-9330969.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש