ג'ודוקאן - בית הספר לג'ודו שמגדל אלופים

מאת: אביבה דקל ● 24/8/2011 11:00 ● ערב ערב 2512
11 שנים מאז הקים דוד בן ארבון את בית הספר 'ג'ודוקאן' באילת, הפך המקום לשם דבר בארץ. בכל שנה מוציא בן ארבון תחת ידיו המקצועיות אלופים ומגדל את הדור הבא לא רק של הספורטאים הטובים בארץ אלא גם דור של צעירים מחונכים, וממושמעים. בשנה החולפת נוספו למועדון ג'ודוקאן 12 אלופי ישראל
ג'ודוקאן - בית הספר לג'ודו שמגדל אלופים

ונושאי מדליות כסף וארד ועם עובדות לא מתווכחים
דוד בן ארבון, דאן 6 בג'ודו (חגורה אדום לבן), חי את הענף מאז שהוא זוכר את עצמו. כבר בגיל חמש בצרפת התחיל לעסוק בג'ודו והגיע להישגים מרשימים - אלוף צרפת בג'ודו בשנים 1967, 1968, ו-1969. בשנת 1968 הגיע למקום שלישי באליפות העולם. כשהגיע בשנת 1970 לישראל, היה בעל חגורה שחורה - דאן 2 בג'ודו, ואך טבעי היה שימשיך לעסוק בספורט אותו הוא כל כך אוהב ושבו הוא מצטיין מאז ילדותו. הוא הדריך בחוגים לג'ודו ובבתי ספר פרטיים. כשדוד הגיע לאילת וגילה להפתעתו שאין בעיר בית ספר לג'ודו, היה לו ברור כי הוא יעלה את המודעות לענף ספורט זה. הוא התחיל את דרכו במתנ"ס, שם ניצח על חוגים לג'ודו שמהם צמחו אלופים רבים. בשנת 2000 הוא החליט לקחת את כל הניסיון והידע שלו בתחום, להגשים חלום ולפתוח בעיר בית ספר לג'ודו משלו. היום, בנוסף להיותו בעל בית הספר לג'ודו- 'ג'ודוקאן', אחראי בן ארבון לצד לימוד הג'ודו באילת גם על לימוד ג'ודו במרכז ספיר, גרופית, יטבתה וגם בבסיס עובדה.

מקור של אלופים


11 שנים עברו מאז הקים בן ארבון את בית הספר שלו לג'ודו- 'ג'ודוקאן'. מאז הפך בית הספר לשם דבר בארץ או במילים אחרות לספק של אלופים ונושאי מדליות בכל בגילאים והרמות. בית הספר שוכן במקלט במקור החסידה .9 המקלט משופץ וממוזג כדי להתאים למטרה לה הוא משמש ולשרת נכונה את הספורטאים. בבית הספר שני אולמות גדולים משופצים וממוזגים בהם הרצפה והקירות מכוסים במזרונים אולימפיים. המועדון פועל 12 חודשים בשנה ומתקיימים בו לפחות שמונה אימונים בחודש. ב'ג'ודוקאן' מתאמנים ספורטאים החל מגיל ארבע. האימונים מתקיימים שלוש פעמים בשבוע: אימון לילדי הגן וכיתות א' אורך שעה אחת ואילו אימון ילדים מכתה ב' ומעלה, כולל בוגרים אורך כשעה וחצי. בכל אימון משתתפים שני מאמנים מוסמכים. כל המדריכים ב'ג'ודוקאן' מוסמכים מטעם מכון 'וינגייט'. השנה יצטרפו לירדן דקר, המדריך הוותיק בעל חגורה שחורה דאן 2 מדריכים חדשים בוגרי 'וינגייט': שחר מאדו, דוד רומר ולילך באוור (בעלי חגורה חומה עם ניקוד לשחורה), נאור אלתנני ונמרוד בארי (בקרוב חגורה חומה) ונופר אדרי (חגורה שחורה דאן 2).
האווירה ב'ג'ודוקאן' נינוחה ונעימה. ספורטאים מכל הגילאים מקדישים כאן שעות אימונים רבות ומגיעים לתוצאות טובות במיוחד. כמעט בכל גיל ומשקל, בין הבנים וגם בין הבנות יש ב'ג'ודוקאן' בעלי מדליות. ההישגים הבולטים ביותר הם של הבנות. בנוסף לעובדה שיוצאים מהמועדון נושאי מדליות רבים, מגדל המועדון גם דור צעיר של מדריכים. בימים אלו לומדים במכון 'וינגייט' ששה ספורטאים ממועדון 'ג'ודוקאן' העומדים לסיים קורס מדריכים. וכדי שתבינו את גודל ההישגים של בית הספר האילתי, כדאי שתרשמו לפניכם שרק בשנה החולפת נוספו למועדון 'ג'ודוקאן'. 12 אלופי ישראל ונושאי מדליות כסף וארד.
בין הבנות: תמר אלון ונופר אדרי - מדלית זהב
נערות: לילך באוור - מדלית כסף
בנים: ילדים עד גיל 13
איתי מזרחי, עופר לגזיאל, גל כץ וניר מויאל ועומרי סטון בעלי מדליות ארד וכסף
טל אחי צבי זכה בארבע מדליות זהב בארבע תחרויות וזכה גם באליפות ישראל
רון בואוור - זכה במדלית זהב. זכה באליפות ישראל וזכה במדלית זהב באליפות תל אביב הפתוחה
רועי ליפשיץ - זכה במדלית זהב, זכה באליפות ישראל וזכה במדלית זהב באליפות תל אביב הפתוחה.

ב'ג'ודוקאן' מתאמנים בשנה רגילה כ-130 ספורטאים וההרשמה לשנת הפעילות הבאה בעיצומה.
אז אם גם אתם רוצים להימנות על צוות האלופים, לשמור על כושר ולקבל ערכים ומשמעת, אל תחכו אלא הצטרפו לטובים.

'ג'ודוקאן'
בית ספר לג'ודו
כתובת: מקור החסידה 9 במקלט
טלפון: 050-5788781.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש