יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 24/8/2011 11:02 ● ערב ערב 2512
הרב דוד שנה מפקח כשרות עירוני
יהדות

פרשת 'ראה'


מזרח תיכון חדש. איזה כיף שיש לנו מנהיגים עם חזון. לא סתם חזון, אלא חזון של אחרית הימים בו גר זאב עם כבש. אנחנו עם קטן שחי בארץ פיצפונת, אבל הארץ הקטנטנה הזאת מוקפת בשבעים זאבים צמאי דם. לו רק עלה בידם של אויבינו, הם מזמן היו דוחפים אותנו שוב למשרפות כמו באושוויץ. הבעיה שלנו איננה עם האויבים. להם יש מטרה ואנחנו לא נאפשר להם לממש אותה. הבעיה שלנו היא האנשים שמנהיגים את מדינתנו בארבעים השנים האחרונות. במקרה הטוב מדובר במוגי לב, במקרה הגרוע מדובר בעיוורים, אנשים שחיים את הרגע מעכשיו לעכשיו, שלום עכשיו, ומה יהיה מחר? כמה אנשים נרצחו מאז ה'שלום' עם מצרים, עם ערפאת ועם ירדן? לא רק בנטילת חיים מדובר, מה עם הנזק הכלכלי הבלתי הפיך, בארות הנפט והגז בסיני שנמסרו למצרים, כמויות המים העצומות שניתנו וניתנים כל שנה לירדנים שגורמים לייבוש הכינרת, נפילת הבורסה במשך השנים. אנשים לא כל כך מקשרים משום מה, בין 'הסכם השלום' עם מצרים אשר בעקבותיו באופן ישיר התמוטטה הלירה ונוצר השקל ואחר כך 'השקל החדש'. נסיגה חד צדדית מלבנון ובעקבותיה- מלחמת לבנון והטיית מי נהר החצבאני, נסיגה מעזה ובעקבותיה- מלחמת עופרת יצוקה וירי טילים בלתי פוסק על הדרום.
אנחנו הולכם לצערי הרב מדחי אל דחי. אבל המנהיגים ממשיכים לאחז את עיני כולנו במשחקים של כאילו. כאילו יש כאן שלום וכאילו אוטוטו לכשתקום המדינה הפלישתית הכל יהיה מעולה.
שם המשחק מנהיגות הזויה ולקויה.
בפרשת 'ראה' התורה מזהירה אותנו מפני נביאי שקר. בזמנים קדמונים היו אנשים שטענו בשקר, שה' מדבר איתם ומנחה אותם מה על הציבור לעשות. המלכים ששלטו אז היו מכורים לנביאי השקר ועל פיהם של אותם 'נביאים' נוכלים החליטו מלכים אם לצאת למלחמה כנגד אויבים או לחדול ממלחמה, האם לחתום על הסכמי שלום או להיכנע. התורה מזהירה אותנו, לא להישמע לנביאי השקר ולהעמיד אותם לדין. אותם 'נביאים' ניצלו את הרצון הטבעי של האדם שיהיה לו טוב ואמרו לאנשים למעשה את מה שהם רצו לשמוע.
היום במקום נביאי שקר יש לנו יועצים אסטרטגיים ומנהיגים עם חזון גדול על שלום עולמי ומזרח תיכון חדש שצריכים להתעורר ולהפסיק לחיות באשליות. כל עוד לא הגיע המשיח כנראה שנצטרך להמשיך ולהילחם על קיומנו בעולם בכלל ובארץ ישראל בפרט. ומי ייתן ונזכה למנהיגי אמת עם ראיה מציאותית של החיים בארץ ישראל ובמדינת ישראל.
מוקדש לנרצחים בפיגוע, בפרט לידיד נעוריי יצחק סלע הי"ד (נהג האוטובוס השרוף, שנרצח).

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש