מיזוג אוויר

מאת: או-מד מדיקל ● 24/8/2011 11:05 ● ערב ערב 2512
אלון אמיר טכנאי מיזוג אוויר
מיזוג אוויר

אתם שואלים, אלון אמיר משיב:



שאלה: כיצד נוכל לבחור מזגן מתאים לבית הפרטי שלנו?
"העיר אילת, דרומית וחמה בה הטמפרטורות עולות מידי שנה יחד עם אחוזי הלחות.

עד לפני מספר שנים אפשר היה עדיין ליהנות מהמצננים בבתים בעיר, אולם כיום אחוזי הלחות עלו. לא מעט מאחר שהרבה בתים הוסיפו בריכות שחיה וצמחיה רבה.

ניתן ואף רצוי להחליף את המצננים במזגנים מפוצלים או מערכות מיני מרכזיות חסכוניות בחשמל.

רצוי לבחור במזגנים מפוצלים כאשר נרצה לשלוט בכל חדר בנפרד.
כך נוכל לחסוך בחשמל ולהתאים את המזגנים לצרכינו.

יש לקחת בחשבון את השטח אותו צריך המזגן למזג, את מידת החשיפה של השטח לשמש, את הקומה בה השטח נמצא, בידוד החדר וחלונות אשר מקרינים חום.

המטרה שלנו היא שנוכל לבחור בטמפרטורה של כ-25 מעלות צלזיוס, טמפרטורה בה המזגן לא יתאמץ ויוכל להגיע אל הטמפרטורה בצורה היעילה והמהירה ביותר".

שאלה: האם נוכל לבחור מזגן מתאים ללא עזרת טכנאי מיזוג?
"מעשית ניתן לבחור מזגן ללא עזרת טכנאי מיזוג.
אפשר להשתמש באותם טיפים שניתנו קודם, אולם רצוי להעדיף להשתמש בטכנאי מיזוג אוויר, מכיוון שייעוץ מקצועי תמיד ייקח בחשבון את אותם גורמים שצוינו ובנוסף את המיקום הטוב ביותר בשטח להתקנת יחידות המיזוג. טכנאי מיזוג יעשה זאת בצורה היעילה ביותר. כאשר אנחנו רוכשים מזגן אנחנו רוצים להשתמש בו מספר שנים בצורה היעילה ביותר, לכן רצוי לשקול את הרכישה בצורה הנכונה והמתאימה ביותר".

שאלה: ברשותי מזגן בן 15 שנה. האם כדאי לשקול את החלפתו למרות שהוא עדיין מקרר?
"כיום המזגנים עובדים בטכנולוגיה מתקדמת יותר. המזגן הישן אמנם מקרר, אולם יחד עם זאת חשבון החשמל גבוה משמעותית מהחשבון שנקבל במידה ונחליף את המזגן בחדש. במזגן חדש הגז הוא ידידותי לסביבה (פראון 410), זאת לעומת הגז במזגנים הישנים (פראון 22). מזגן שעבד 15 שנה בכבוד יש להצדיע לו ולהחליפו בחדש".

שאלה: אני מעוניין במזגן חדש, האם עלי לקנות מזגן בטכנולוגית אינוורטר או אחר?
"אכן מזגנים בטכנולוגית אינוורטר חסכוניים בחשמל יותר מאחרים, אולם רצוי לבחור בהם לחללים גדולים ( מזגנים מ-28,000 Btu ומעלה). מזגנים אלה שומרים על טמפרטורה קבועה בצורה האופטימאלית ביותר. לא נשכח את העובדה שעלותם הראשונים גבוהה יותר ובנוסף בתום האחריות , עלות התיקונים גבוהה יותר מהרגיל.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש