המרכז הישראלי לקפוארה באילת

מאת: אביבה דקל ● 31/8/2011 14:07 ● ערב ערב 2513
"הקפוארה היא כלי המפחית אלימות בקרב ילדים ובני נוער ומעניק לעוסקים בו כלים נהדרים לבניית חיים טובים יותר מכל הבחינות המרכיבות איכות חיים פיזית ומנטלית". בואו לגלות את הקסם ב'מרכז הישראלי לקפוארה' באילת. כי קפוארה זה לא רק חוג – זו דרך חיים!
המרכז הישראלי לקפוארה באילת

ראשית, כמה מילים על קפוארה, למרות שאני בטוחה שכמעט כולם יודעים במה מדובר, אך תמיד טוב לחדד. קפוארה היא אמנות לחימה שפותחה על ידי העבדים האפריקאים בברזיל לפני כ- 500 שנה, אמנות בעזרתה הצליחו להשתחרר מהעבדות. במאה הקודמת, לאחר שחרור העבדים, הקפוארה עדיין לא הייתה חוקית, אך במאה האחרונה, קיבלה הקפוארה מעמד חוקי ויצאה מחוץ לגבולות ברזיל לארה"ב, אירופה ובעצם לכל העולם. בישראל קיימת הקפוארה כבר 20 שנה, כאשר רוב הפעילות מתקיימת ב'מרכז הישראלי לקפוארה' שאליו מחוברות כ-
30-40 קבוצות המתאמנות בכל הארץ והוא נחשב בין הכי טובים, גדולים ומפותחים בעולם (חוץ מבברזיל כמובן... ).
באילת קיים 'המרכז הישראלי לקפוארה' כבר למעלה מ- 10 שנים, כיום מתאמנים תחת הקבוצה יותר ממאתיים תלמידים מגיל 3 ועד 50 במסגרות השונות באילת, בחבל אילות ובערבה התיכונה.
המרכז נותן מענה מקצועי ביותר לקפואריסטים מתחילים ומתקדמים. בקבוצת הילדים באילת מתאמנים אלופי הארץ ובוגריה נחשבים מהמובילים בתחום בארץ. לאחרונה, התממש חזון של שנים ונפתחה 'האקדמיה לקפוארה באילת'- בית המלמד ומפתח את הקפוארה כדרך חיים לילדים, לנוער ולבוגרים באילת. את האקדמיה מנהל נמרוד קויטנר, קפואריסט כבר 15 שנה, מדריך בכיר אשר תחתיו צוות מדריכים מנוסים ומוסמכים על ידי מכון ווינגייט.
מה זה קפוארה? לחימה, ריקוד, שירה, אקרובטיקה? בעצם זו אמנות המשלבת את הכל יחד, "זוהי דרך חיים, זה הבית", אומר נמרוד ומוסיף: "בתוך מעגל הקפוארה, המוזיקה המנוגנת על ידי קפואריסטים על כלים מסורתיים בשילוב עם השירים המתארים סיטואציות עם המון דימויים ומסרים -לוקחים אותך בדרך מסתורית למחוזות אחרים דרך המעגל".
במשחק (לא קרב) קפוארה עם (לא נגד) בן הזוג אתה לומד להתמודד עם מצבים שונים ומאתגרים- לתת את הטון ואז להתגבר על פחד במה, להתמודד עם יותר טובים ופחות טובים ממך, פעם חזקים ופעם חלשים, פעם חבר ופעם מתקיף, פעם ריקוד ופעם לחימה, להסתדר עם גילאים שונים, מעין מיקרוקוסמוס של המציאות היומיומית . "המעגל טומן בחובו קסם רב, כל אחד ואחד מהחברים בו מתבטא אישית, פיסית ומנטלית על ידי הריקוד והשירה, האנרגיות מתעצמות, וכל אחד שנמצא שם פשוט מתמכר לזה".
"זוהי דרך להגיע לחינוך וערכים בדלת האחורית", אומר נמרוד.
ובחזרה אלינו. חוג הקפוארה מתקיים פעמיים בשבוע, כל מפגש - בין שעה לשעתיים (תלוי בגיל), לפחות שמונה שיעורים בחודש, גם בחודשי החגים. בנוסף, קיימים מפגשי דשא בהם משחקים וקופצים וכן סדנאות רבות עם קפואריסטים אורחים בין הכי טובים בעולם, מחנות אימונים (כמו לאולימפיאדה...), קייטנות ובעצם – קפוארה ללא הפסקה.
אימוני הילדים מיועדים לבנים ולבנות מגיל שלוש ומעלה ומחולקים על פי גיל ורמה. כמו כן, נפתחות קבוצות נוער מקצועיות המביאות את המתאמנים בהן ליכולות הגבוהות ביותר בארץ בתחומי האקרובטיקה, הלחימה, המוזיקה ויכולת תנועת הגוף. ולכם המבוגרים, אם חשבתם שפספסתם את הרכבת, אז טעיתם- נפתחת קבוצת מבוגרים המתאמנת בסגנון קפוארה מסורתי המלמד תנועה טבעית, שחרור הגוף אשר מוביל לשחרור הרגש והמחשבה וכן עוזר בשיפור התקשורת החברתית והבין אישית.
אז קדימה, למה אתם מחכים, בוא לעשות קפוארה מקצועית ביותר. שנת הפעילות מתחילה בתחילת חודש ספטמבר (לנרשמים עד – 5.9.11 במנוי שנתי – חליפת קפוארה מתנה). בואו לחודש ניסיון – לא מרוצים? כספכם יוחזר!

נמרוד, 'המרכז הישראלי לקפוארה באילת', 077-3392139.
וגם ב'פייסבוק'.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש