היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 14/9/2011 13:44 ● ערב ערב 2515
היכל התרבות

המלצת ספר
משוגעת אחריה / יעל פורת



תמונת כתבה


בהוצאת 'אופיר ביכורים' - בית ההוצאה לאור המוביל בישראל ליוצרים בראשית דרכם.
"מתי זה היה? לפני מאה שנה? מיליון אולי? אבל הנה הבית הקטן שלנו, הראשון, שני חדרים, פרוזדור, מטבח, שירותים ומקלחת משותפים, אבא ואמא צעירים, יפים ובטוחים באושרם, ואני ילדתם המשותפת, אולי כבת ארבע-חמש לכל היותר, ילדה רגישה, ממושקפת, אבא, תמיד היה זה אבא, היה גוזר לי פוני קצר, אחת לכמה חודשים הולך איתי לאופטיקאי, או לקנות מסגרת למשקפיים, לוקח אותי פעם בחודש לבדיקת עיניים בחיפה, שהייתה אז העיר הגדולה בעולם בעיני...נוסע איתי למושב, בו היו לו חברים, ואיפה היא הייתה...? מה אני זוכרת ממנה...? למה עם אבא חשתי יותר מוערכת ויותר אהובה. ומתי זה היה...".
'משוגעת אחריה' רומן הביכורים של יעל פורת הוא סיפור אותנטי ומרגש המגולל חיים שלמים ומערכות יחסים בין משפחתיות, אליהן נחשף הקורא בין היתר באמצעות רגרסיות המייצרות אינטרפרטציה רגשית של הגיבורה בהווה בו מסופר הסיפור.
הספר עוסק בדילמות שהן ככלות הכל ליבת החיים. אין בנמצא עיסוק בסוגיה הרת גורל אחת ובולטת, ואולם בכך טמון סוד קסמו של הסיפור. הקונפליקטים העולים במהלכו - נשענים במידה כזאת או אחרת על הבעיות הבסיסיות ביותר שהן נחלתה של כל המשפחה, מעצם היותה משפחה, היחסים הטעונים עם אמא, האמפתיה העצומה כלפי האבא, המטענים הרגשיים, החלומות שכבר לא יתגשמו לעולם, ההחמצות, הרגעים הקסומים, היופי שאבד ואיננו עוד אלה ואחרים מהווים למעשה את הפסיפס של כל המשפחות כולן, כל אחת בדרכה המיוחדת שלה .
הכתיבה הבלתי אמצעית, הניגשת היישר לנקודות התורפה, ללא חשש מהתעמתויות כואבות היא זו שפותחת צוהר בפני הקוראים לעולמה המורכב והמרתק של המשפחה המתוארת.
בסופו של יום, מתמודדת הגיבורה על כל השלדים בארונה, גם עם אלו שנכנסו לשם בטעות, שלא באשמתה. התהליך שהיא עוברת משול למסע תראפי המאפשר גאולה לא משום פתירת העניינים הבוערים, אלא משום האומץ לנקוב בשמם ולעמוד נכוחה אל מול הרגשות העזים שהעלו – ועודם מעלים – בקרבה. החייאת הזכרונות מאפשרת פיוס וקבלה מעצם השחזור.
ההתרפקות על העבר, חרף היותה קשה מנשוא לעיתים, מייצרת הבנה עמוקה המסייעת לקבלת ההווה כמות שהוא, ובעצם - להשלמה של האינדיבידואל המצוי בשיאו של התהליך.
יעל פורת (חמלניק) היא ילידת הארץ, נצר לרב צבי הירש קאלישר זצ"ל. מתגוררת כיום בחיפה, עובדת עם ילדים, עוסקת ברפואה אלטרנטיבית ואמא לדניאל ואבנר

לקראת הצגה



תמונת כתבה


מנדרגולה
עונת מנויי ההצגות של תיאטרון 'בית רובין' מתחילה עם ההצגה 'מנדרגולה', קומדיה עסיסית מאת יעקב שבתאי בעקבות ניקולו מקיאווילי.
קלימקו, הטרזן הצעיר, חושק בלוקרציה היפה, אשתו הצעירה של ניצ'ה המבוגר והקמצן. הוא חובר אל ליגוריו, נוכל מקומי, שמבטיח לו תמורת תשלום נאות להשיג עבורו את לוקרציה. קלימקו משלם מראש!
לוקרציה הנחשקת לא מצליחה להרות לבעלה הזקן, וליגוריו הנוכל הופך הפעם לרופא מומחה, ותמורת תשלום, כמובן, רוקח עבורה משקה מצמח מסתורי הנקרא מנדרגולה (הדודא, אחד מצמחי המכשפות המפורסמים ביותר, ששימש לקמעות הגנה, לשיקויי אהבה וכסגולה לפריון), שאותו צריכה לוקרציה לשתות, ואז, רק אז, היא תתעבר. גם לוקרציה ובעלה משלמים מראש!
עכשיו צריך ליגוריו רק להביא את קלימקו אל חיקה של לוקרציה ולקוות שבטנה היפה תתפח.
קומדיה סוחפת מלאת קסם, על חמדנות, טיפשות ותאווה, תרגום מצוין ועיבוד צבעוני מלא מחשבה.
אחת הקומדיות השנונות, המצחיקות והחכמות בתולדות התיאטרון בעיבוד חדש, נמרץ וסקסי. מחזה שזכה להצלחה אדירה בארץ ובחו"ל בכל פעם שעלה.
בימוי וכוריאוגרפיה: גלעד קמחי
משתתפים: דניאל אפרת, אסף בן-שמעון, דיקלה הדר, ידידיה ויטל, הילה זיתון, רויטל זלצמן, יוסי טולדו, שלומי טפיארו, טל-יה יהלומי.
ימים ב' ו-ג', 19.9.11 ו' 20.9.11, בשעה ,21:00 ב'תיאטראות אילת'. כרטיסים: 08-6343343. שלוחה 1

הצצה על העולם התת ימי



תמונת כתבה


תושבי אילת והערבה מוזמנים לערב של חוויה קסומה מהעולם התת ימי, אירוע מרהיב לכל המשפחה, חווית צפיה מהנה וייחודית בסרטונים שצולמו על ידי האמן והיוצר צביקה (זיגי) לבנת. בערב זה יוקרנו על מסך ענק לאור הירח קטעים מסרטיו עטורי הפרסים הבינלאומיים שצולמו ברחבי העולם ובשונית האלמוגים במפרץ אילת.
מוצ"ש, ,17.9.11 החל מהשעה 20:30, ריף הדולפינים, הכניסה חופשית.

אירוע המחול והמוזיקה המדברי הגדול חוזר
ישרוטל פאזה מורגנה בפעם השביעית


לראשונה, במוקד הפסטיבל, יתקיים מופע חד פעמי של רפאל אמארגו - ממובילי רקדני הפלמנקו בעולם. במסגרת המיזם המיוחד של מלונות 'ישרוטל' יחד עם להקת מחול בת–שבע, יתקיימו גם מופע מיוחד למדבר של אוהד נהרין ולהקת מחול בת-שבע וגם מופע של עידן רייכל, שיופק במיוחד לרגל האירוע
הנהלת רשת מלונות 'ישרוטל' ולהקת מחול בת-שבע יפיקו בפעם השביעית את פסטיבל 'ישרוטל פאזה מורגנה' וימשיכו את מסורת אירועי הענק בפארק תמנע, בהם צפו עד כה כבר יותר מ- 60 אלף איש.
אירועי 'ישרוטל פאזה מורגנה 2011' יתקיימו בסוף שבוע שבין ה-22-25 בספטמבר 2011.

את הערב הראשון (יום חמישי, 22.9) יפתח מופע מחול מיוחד וחד פעמי למדבר, 'פנורמה', מאת אוהד נהרין בביצוע אנסמבל בת שבע ורקדנים אורחים. המופע נוצר במיוחד למדבר ומכיל חיבור חדש של קטעים אהובים מיצירות קודמות של נהרין. בערב השני (יום שישי 23.9) יתקיים ערב פיאסטה ספרדי, עם מופע פלמנקו בינלאומי בנוסח סיביליה במדבר Rafael Amargo y Amigos בביצוע הרקדן רפאל אמארגו ולהקתו. זוהי הפעם הראשונה בה מתארח ב'ישרוטל פאזה מורגנה' מופע בינלאומי, כאשר מדובר במופע עוצמתי ומפתיע אותו מוביל אמרגו, אומן הפלמנקו הבינלאומי, ברחבי העולם.
לאחר המופע, תתקיים פיאסטה ספרדית עם DJ ומסיבת ריקודים לתוך הלילה, הרבה סנגריות, טאפאסים ומיצגי פלמנקו.
גם השנה, בערב השלישי (מוצאי שבת 24 בספטמבר), יתארח הפרויקט של עידן רייכל בקונצרט בינלאומי.
במופע זה, אשר מופק במיוחד לרגל האירוע, יציג הפרויקט חוויה חד פעמית של שירי הפרויקט בליווי של 30 משתתפים וביניהם נגני כלי מיתר, נשפנים, כלי הקשה חלילים אתניים, ושלוש אורחות מיוחדות מחו"ל שיצטרפו לפרויקט לרגל האירוע: מאיירה אנדרדה (זמרת), קארן בריגס (כנרת) ו- מונטלפי (זמרת).
המופעים יתקיימו באמפיתיאטרון ענק הכולל 3,000 מקומות ישיבה, אשר יבנה בפארק תמנע במיוחד עבור פסטיבל 'ישרוטל פאזה מורגנה'.

בשלושת הערבים ניתן יהיה להגיע למתחם כבר החל מהשעה 19:00 וליהנות משדירת אוכל איכותי, בית קפה, בר משקאות, פינות ישיבה, מוסיקה, מיצגים מיוחדים של רקדני להקת מחול בת-שבע על ההרים, ואוירה מדברית מיוחדת.
תושבי אילת מוזמנים לרכוש כרטיסים במשרד 'מופעים ועוד'
טל: 08-6370004