ואני רק רציתי לשיר

מאת: ● 15/9/2011 20:17 ● ערב ערב 2515
מי אמר שכדי להיות זמר צריך לשיר כבר מילדות?. שגיא כהן, בן אילת הוא ההוכחה שאפשר בגיל 18 לפתוח את הפה ואת הנפש, לעמוד על במה ולהתחיל לשיר. עובדה, בגיל 20 הוא מצפה לסינגל הראשון שלו שיוצא באוקטובר הקרוב. תנו כבוד
ואני רק רציתי לשיר

הנה לכם עוד גאווה מוסיקלית לאילת. שגיא כהן (20), פתח את פיו רק בגיל 18 בפומבי בטקס בית ספרי ומאז כמו שאומרים הכל פרסומת. מאז הוא כבר הספיק להשליך את פחד הבמה, צבר תאוצה וביטחון ולא הפסיק לשיר לרגע אחרי ועל אף דחייתו בתוכנית 'כוכב נולד', - הופיע בתל אביב ובאילת והוא מצפה עכשיו בכיליון עיניים להוצאת הסינגל הראשון שלו באוקטובר הקרוב. מה שבטוח- עוד תשמעו עליו והרבה.

מוסיקה לנפש


את האהבה למוסיקה רכש כהן כבר בילדותו, כאשר גדל לצלילי המוסיקה הים תיכונית. בגיל 6 הוא מצא את עצמו מדקלם את השיר 'חייל של אהבה' של אייל גולן. "אחרי שאתה גדל בבית ששומעים ישי לוי, אייל גולן, אום כולתום ושרית חדד, אי אפשר שלא להתאהב במוסיקה המזרחית" הוא מסביר. "כבר בילדותי אהבתי מאוד את השירים האלה ואני מאמין שזה בגלל שגדלתי ככה, יש משהו מאוד חם ושמח במוסיקה הזו. כשאני שר או שומע מזרחית אני מרגיש שזה גורם שמחה לאנשים ששומעים".
על אף אהבתו של כהן למוסיקה ולשירה הוא לא אהב לשיר ליד אנשים, אלא רק בבית. "לא התייחסתי לזה בצורה מקצועית", הוא מספר, "לא חשבתי שיש בי את הפוטנציאל להצליח לכן לא שרתי לפני אנשים". בגיל 18, לקראת סיום לימודיו בבית הספר 'גולדווטר', החליט שגיא לפנות אל צוות המורים האחראי על טקסי בית הספר בבקשה לשיר בטקס יום הזיכרון. "המורים היו בהלם", הוא מספר בחיוך, "הם בכלל לא ידעו שאני שר. גם החברים לא ממש ידעו את זה, הרוב גילו את זה בטקס".

הדרך למעלה


אחרי הטקס הקטן בבית הספר, החליט כהן שהוא נפתח בשירתו ועושה את כל המאמצים לקדם את עצמו בתחום השירה. אלא שבהתחלה, כמו בכל התחלה, יש קשיים בדרך.
כבר בתחילת הפרומואים של העונה התשיעית לתוכנית 'כוכב נולד', הציע חבר טוב לשגיא לנסות את מזלו. "הוא חיזק אותי והציע לי ללכת על זה", הוא משחזר, "החלטתי לשמוע בעצתו ולנסות בקטע של מה שיהיה יהיה".
להפתעתו, הוא עבר את השלב הראשון ב'בנייני האומה בירושלים', שהיה הומה זמרים מוכשרים. "זה היה מלחיץ מאוד. נבחנתי על ידי עברי לידר והלחץ היה בשמיים", הוא מספר, "שבועיים לאחר מכן הגעתי לשלב השני, הפעם להיבחן על ידי סיוון, המפיק המוסיקלי של התוכנית, גם הוא העביר אותי, אבל הרגשתי שזה היה 'על חוט השערה' כמו שנאמר, הייתי מאוד גבולי". בשלב השלישי נפל כהן לאחר שנבחן על ידי יואב צפיר, הבמאי של התוכנית שהציע לו 'להשתפשף' יותר בתחום.
הדחייה מ'כוכב נולד' לא פגעה לרגע בביטחונו של שגיא, ואף גרמה לו להשקיע יותר ולפרוח. מאז, החל לקחת שיעורי פיתוח קול והוא בהחלט מתכוון לחזור לאודישנים של העונה הבאה, העשירית והחגיגית של 'כוכב נולד' על מנת לנסות את מזלו מחדש. "זה מאוד חיזק אותי", הוא מסביר, "כשיואב אמר לי שאני צריך 'להשתפשף' הבנתי שיש לי פוטנציאל והחלטתי לנצל אותו עד הסוף".
שגיא לא שוכח לרגע לפרגן למשפחתו התומכת . "כמובן שבלי התמיכה של ההורים שלי שדוחפים אותי ונותנים לי את כל הביטחון, לא הייתי מעז", הוא מספר בהערכה, "הם יהיו הכי שמחים בשבילי על כל דבר טוב שיקרה וגם יהיו לצידי וירימו אותי באם יהיו קשיים בדרך", הוא אומר.

חיי הבמה


שגיא החליט ללכת עד הסוף והחל לחפש מקום שייתן לו במה ויפתח עבורו את הדלת להצלחה. בחודש יוני האחרון הוא פנה אל ירון פורטר, מבעלי המועדון 'אוקטופוס' בבקשה להופיע שם עם קאברים ים תיכוניים באחד הערבים. ירון נענה בחיוב והזמין את שגיא להופעה של 20 דקות. "קיבלתי הרבה פרגונים על ההופעה", הוא מספר, "גם החברים הטובים הגיעו. המורה שלי לפיתוח קול ראה אותי מופיע פעם ראשונה על במה וצרף אותי להופיע איתם בלהקת זמר אילתית פעם בחודש במתנ"ס 'בית- רובין' ובמלון 'סאנרייז'. אני שמח מאוד שניתנה לי ההזדמנות, זה ניסיון במה גדול".
מעבר להופעותיו בעירנו הקטנה, כהן הצליח לשים את דגלו גם בעיר הגדולה תל אביב. "בזכות התחרות שהשתתפתי בה, ראובני סידר לי להופיע עם להקה שהוא מנהל, אנחנו מופיעים במועדונים באירועים ומועדונים בתשלום, אני מקבל חשיפה גדולה ומתנסה כמה שיותר בסגנון הים תיכוני".

הפריצה שבדרך


בקיץ האחרון התמודד שגיא בתחרות זמר שקיימו 'האחים ראובני'. למי שאולי השם נשמע קצת מוכר זה בגלל שמדובר באחים שבעבר הייתה ברשותם חברת התקליטים היחידה ששלטה בזמר המזרחי. הם היו האחראים על זמרים ים תיכוניים מוצלחים כמו: זוהר ארגוב, אביהו מדינה ואייל גולן. בסיום התחרות הוא קטף את המקום הרביעי המכובד. ולמרות שלא הגיע לשלישיית הפינליסטים, קיבל שגיא מהאחים שיודעים לזהות כישרונות, הצעה להפקת סינגל על ידם, בראשות המעבד נדב אסולין שכבר עבד עם גדולי הזמר המזרחי ביניהם: דודו אהרון, מרגול , אופיר כהן וזמרים רבים אחרים.
"קראתי באינטרנט שעורכים אודישנים פתוחים", הוא מספר על ההחלטה להשתתף בתחרות, "אמנם לא הפרס- הקלטת קאברים באולפנים לשלישיית הפינליסטים, ועדיין האודישנים נועדו לשמוע קולות חדשים, להדריך ולייעץ לזמרים מתחילים. הגעתי לאודישן שנערך בתל-אביב ונתתי את כל כולי בביצוע לשיר 'תרצי בי' של שלומי שבת".
ההחלטה על הזוכים התבצעה על ידי שיווק הזמר בפייסבוק וכמות ה'לייקים' שקיבל להקלטת השיר. כהן הגיע למקום הרביעי והמכובד, התאכזב שלא זכה בהקלטת קאברים נוספים, אך להפתעתו קיבל הצעה מפתה יותר. רובי ראובני, מגלה כישרונות צעירים חדשים, האמין שעם עבודה נכונה וייעוץ נכון, גם כהן יכול להפוך לזמר מן המניין של המוסיקה הים תיכונית והציע לו להפיק סינגל בראשותו.
"ברור שנעניתי בחיוב", מספר שגיא בהתרגשות, "כרגע אנחנו עובדים על הסינגל הראשון שלי – 'כל חלומותיי', אותו כתבתי וגם הלחנתי, סינגל שאמור לצאת בחודש אוקטובר הקרוב".
מה החלום הגדול?
"אני מקווה להתקבל ל'כוכב נולד' בעונה הקרובה, כן! לא ויתרתי! זה נותן חשיפה ענקית. ואם בסופו של דבר זה לא ייצא דרך התוכנית, אז להיחשף כמה שיותר בהופעות במקומות שונים בארץ. אני מאחל לעצמי שהסינגל יצליח ושיבואו הרבה אחריו ושאצליח בזמר הים תיכוני".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש