יעקב דוק – שמלות כלה לכלה המיועדת...

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 21/9/2011 09:13 ● ערב ערב 2516
שמלות כלה ייחודיות, מקוריות, עם נשמה וסיפור חיים
יעקב דוק – שמלות כלה לכלה המיועדת...

לפני מספר שנים, לאחר לבטים פנימיים עמוקים, תהליכי חזרה בשאלה, החליט יעקב דוק לשנות דברים רבים בחייו ולקבל עליו תמורות ומעברים, החל מלימודי עיצוב אופנה, וכלה בעזיבת קריירה מצליחה בתחום ההיי טק והתמסרות מלאה לעולם האופנה.
הכל החל למעשה מג'ינס... יעקב: "החומר שממנו רציתי ליצור קולקציה הוא מבד הג'ינס לסוגיו. הג'ינס עבורי תמיד היה בד של חול ופחות לבשתי אותו, ולכן גם תמיד נמשכתי לפריטים שהיו מעוצבים מג'ינס. לאור האהבה שלי לג'ינס, החלטתי שאני רוצה לעצב קולקציה של פריטים לנשים מג'ינס אבל שישמשו כפריטי לבוש לערב (פורמל) ולא רק כבגדי קז'ואל שנהוגים עד עכשיו. ההשראה לקולקציה הגיעה לאחר נסיעה שלי לסביליה לצורך אימון בסטודיו לפלמנקו. סביליה ידועה כעיר שחיה ונושמת פלמנקו, ומאחר ורקדתי מספר שנים פלמנקו, ראיתי שאפשר לחבר בין התשוקה שלי לפלמנקו לבין התשוקה שלי לאופנה. הפלמנקו הוא ריקוד צועני שמחובר לקרקע, עם הרבה עוצמה ותשוקה, כך גם הג'ינס הוא בד גולמי מאוד קרקעי, והעוצמה והתשוקה באה לידי ביטוי בעיצובים שאני עושה שלוקחת את בגד הג'ינס לרמה דרמתית יותר, זה כמו להפוך את החול לקודש. הקולקציה שהכנתי מורכבת מפריטים מגוונים, שמלות, מכנסיים, חולצות ומעילים, והיא מיועדת לקהל נשים שבאזור גיל ה-30 פלוס".

מג'ינס לשמלות כלה???? אני שואלת.
"כשסיימתי את הקולקציה, בא לבקר אותי חבר שהוא מעצב ותיק בתחום שמלות ערב וכלות וראה שמלה מסוימת שעיצבתי מג'ינס, והוא כל כך התלהב שאמר לי מיידית: 'זאת יכולה להיות שמלת כלה מדהימה, קח את הגזרה שלה ועצב אותה עם בדים המתאימים יותר לבדי כלה, ואני מוכן לשים אותה בחלון הראווה שלי. בהתחלה, קצת נרתעתי, לעצב שמלות כלה? אבל מאחר ואני אוהב לעצב קוטור (תפירה עילית), החלטתי שאעצב שמלות בעלות גזרות מעניינות ובשילוב מוטיבים אישיים. ומאז, כאמור, הכל היסטוריה".
אם כן, יעקב פתח סטודיו קטן ומסוגנן בנווה צדק והחל לעצב שמלות כלה ייחודיות כשהמוטיב 'מעברים' בא לידי ביטוי בשמלותיו. משמע: השמלות משדרות עוצמה ורכות גם יחד, כאשר חלקים בשמלה כגון צווארון, שרוולים ואביזרים נוספים יכולים להיפרד מהשמלה ולאפשר בכל שלב במהלך האירוע של הכלה 'מעבר' משמלה עוצמתית לשמלה רכה ורומנטית.
'מעברים' היא קולקציית הביכורים שעיצב של דוק עבור שמלות כלה. הקולקציה מייצגת את הלבטים של כל אישה העומדת בפני החלטה משמעותית בחייה ומתמודדת מול דילמות חשובות, האם לוותר על החופש האישי, על העצמאות והחוסר מחוייבות ולעבור לחיים יותר אחראיים וממוסדים. המעברים שהכלה בוחרת לעבור באים גם לידי ביטוי בשמלות שעוצבו על ידו וגם בחייו האישיים של המעצב.
ברעיון העיצובי של השמלות, בבחירת סוגי הבדים ובתפירתן הושקעה חשיבה רבה ומעמיקה ונתקבלה קולקציה בוגרת וייחודית עבור כלה היודעת להעריך עיצוב שהושקעו בו מחשבה וסיפור חיים.
יעקב כבר עובד על הקולקציה הבאה של שמלות כלה, ששואבת השראה מעולם הרקמה האתני ומספר שיר השירים.

*** לתצוגת שמלות באילת, נא ליצור קשר עם יעקב לתיאום מועד. הנחה מיוחדת ביום התצוגה***

יעקב דוק מאחל שנה טובה וחתימה טובה.

לתיאום פגישה: 050-7579002, השתתפות בנסיעות עבור פגישות מדידה בסטודיו בתל אביב. כתובת: רחוב שלוש 30, תל אביב, נווה צדק. douk.jacob@gmail.com