יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 1/11/2011 21:40 ● ערב ערב 2522
הרב דוד שנה מפקח כשרות עירוני
יהדות

פרשת 'לך לך'


אנחנו חיים בדור האינסטנט, רוצים הכל מיד, עכשיו. האוכל צריך להיות מוכן בין רגע, לא רוצים להתאמץ על מנת להרוויח כסף, רוצים לגרד חיש גד ולקבל את הכסף ביד ומיד. האינטרנט חייב להיות מהיר כל כך שעוד לפני שאני לוחץ על ה'אנטר' אני רוצה לראות את מבוקשי על המסך. המכוניות מהירות יותר, המטוסים מהירים יותר, בקיצור אנחנו הולכים ומאבדים את הסבלנות שלנו. כל זמן שנדמה לנו שאנחנו מתקדמים מבחינה טכנולוגית, באותה מהירות אנחנו משלמים מחיר יקר הן בגוף- אכילת ג'אנק פוד, קרינת האנטנות, והן בנפש- איבוד הסבלנות כלפי עצמנו, כלפי ילדינו, בן זוגנו, סביבתנו, ארצנו ומדינתנו. סבלנות זה שם המשחק.

כאשר אריאל שרון עבר אירוע מוחי, עמדו עשרות עיתונאים מחוץ למחלקה בבית החולים וציפו שהרופא יעדכן אותם בכל שניה מה מצבו והאם הוא כבר מתעורר. לאחר שנמאס לרופא מהשאלות המציקות הוא הסביר לכתבים שברפואה צריך סבלנות והדברים לא קורים בקצב שבו היינו רוצים שייקרו. סבלנות.

השבת נקרא בפרשת 'לך לך', כיצד ה' מצווה את אברהם אבינו לעזוב הכל, את ארצו, את משפחתו וכל עסקיו וללכת לארץ ישראל. שם בארץ ישראל ה' מבטיח לאברהם שתהיה לו ברכה גדולה מאוד, גם ארץ טובה, הארץ הכי טובה בעולם וגם המון ילדים יוולדו לו בארץ הזאת. אברהם הצדיק אכן מקשיב בקול ה' ועוזב את ארצו ואת משפחתו ויוצא למסע של 900 קילומטר לעבר הארץ הטובה שה' הבטיח לו. והנה לאחר המסע המפרך, כאשר סוף סוף הוא מגיע לארץ המובטחת, רואה אברהם שיש רעב בארץ ואין שום אפשרות לחיות כאן, עד שהוא נאלץ לעזוב את הארץ וללכת למצרים. אדם נורמלי החי בימינו בוודאי היה מתרעם על הקב"ה וכי זו הארץ הטובה שהבטחת? הרי אין כאן כלום, אין אפילו אוכל אז היכן טובתה של הארץ? גם ההבטחה השנייה לאברהם הייתה קצת בעייתית, ה' הבטיח לאברהם ילדים, אברהם אבינו כבר בן 99 ועדיין אין לו ילדים, מתי בדיוק חושב ה' לקיים את הבטחתו ולתת לאברהם את הילדים שהבטיח לו?

אדם חסר סבלנות שרוצה הכל כאן ועכשיו ביד ומיד בוודאי היה מתייאש מהבטחותיו של הקב"ה הן על הארץ והן על הזרע. לא כן אברהם אבינו. הוא מבין שה' מנסה אותו, בודק האם הוא ימשיך להאמין למרות הקשיים ולמרות שהדברים לא מתרחשים בדיוק על-פי הציפיות שלו. 10 ניסיונות נתנסה אברהם אבינו והוא עמד בכולם ולא נכשל. הייתה לו הצדקות והתבונה להבין שכאשר מדובר בנצח אז צריך סבלנות. אמנם כעת קשה לי לראות ולהבין כיצד ה' מקיים את הבטחותיו, אך אני בטוח שאכן הם יתקיימו. עוד אזכה לגור בשלווה ובשמחה בארץ ישראל, עוד אזכה לראות דור ישרים מבורך, המון צאצאים שחיים בשמחה בארץ הטובה. סבלנות. גם היום 3700 שנים אחרי הבטחת ה' לאברהם שבניו יגורו בארץ ישראל אנו נדרשים לאותה מידת סבלנות. זכינו לחזור לארץ ועוד נזכה בעזרת ה' לביאת המשיח ולבניין בית מקדשנו ותפארתנו.



תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש