היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 1/11/2011 22:02 ● ערב ערב 2522
היכל התרבות

ספר חדש של יהודה אטלס

אופניים של גדולים


בהוצאת 'אופיר ביכורים'

תמונת כתבה


ספרו ה-28 - וה-24 לילדים – של יהודה אטלס יצא אל החנויות בימים אלה. 'אופניים של גדולים' הוא ספר מצויר, שמתאר, בדרך סיפורית, בעזרת איורים צבעוניים מרהיבים, את התהליך שעובר ילד, אוּרי במקרה זה, כשהוא לומד לרכוב על אופניים בלי גלגלי-עזר: החשש, הפחד, חוסר-הביטחון, הכידון הרועד, ה"אבא, רק שלא תעזוב!", הניסיונות לדחות את האימון הבא, הנפילה הראשונה, הפנצ'ר הראשון, הבושה בפני אלה שכבר רוכבים בלי, וה"סולו" החגיגי הראשון ללא גלגלי-העזר. מסלול ההתמודדות של אורי, עם רגעי ההתעלות והשפל שבו, עשוי לסייע לילדים שעומדים בפני מצב דומה, הן באופניים והן בפחדים ובקשיים של כל מצב חדש ומטלה חדשה.

איורי הספר, שמדגימים את ההתמודדות עם הקשיים ועם מצבי המבוכה והפחד ואת הניצחון הסופי, נעשו בידי המאיירת מירה פרידמן.הספר יצא בהוצאת 'אופיר ביכורים' בשיתוף עם המאמן אמנון הירשפלד, ויש בו זיקה אל ספרו רב המכר של הירשפלד 'לרקוד עם הפחד', שיצא באותה הוצאה; עקרונות אחדים של התמודדות עם קשיים הבאים לידי ביטוי בספר 'לרקוד עם הפחד' מוצאים את ביטוים בספר זה.

יהודה אטלס הוא אביהם של חמשת ספרי 'והילד הזה הוא אני', מן המצליחים והאהובים בספרי הילדים בארץ, ושל עוד 22 ספרים, מהם שירים על מצבים ורגשות בילדות, מהם סיפורים הומוריסטיים מחורזים, סיפורים ריאליסטיים, סיפורים מצוירים, ספר תיעודי (הראשון של המחבר) על המחתרת הציונית בעיראק בשנים 1941-1952, ושלושה ספרי עיון למבוגרים על סופרים ומאיירים לילדים, קלאסיים בעיקר, חייהם ויצירתם. כמו-כן, תרגם אטלס כשישים ספרים מצוירים וספר לנוער, 'נסיכה קטנה', מאת פרנסס הודג'סון ברנט. על תרגומיו אלה הוא קיבל את פרס שרת התרבות לתרגום ל-2010. הוא גם עורך מפגשים עם בני כל הגילים, מרצה על ספרות ילדים ונמנה על צוות המבקרים של ספרי ילדים ב'הארץ/ספרים'.
מירה פרידמן היא מאיירת לילדים ולמבוגרים, מורה לאיור ואמנית קומיקס, שיוצרת בקבוצת 'אקטוס'. סיפורי קומיקס שלה הופיעו בעשרה ספרים. מאיירת גם לעיתונים ולכתבי-עת.
איירה עד היום כעשרים ספרי ילדים, אחד מהם, 'שיעור בחשבון', ליהודה אטלס.

BLU 4 DANCE EILAT
CLOSING SESSION

המגה DJ הבינלאומי Markus Schulz , הרכב הטראנס המוביל Dash Berlin והדיג'יי מספר 1 בישראל Offer Nissim שמארח את עברי לידר, נפגשים לפסטיבל ענק באילת -Eilat Closing Session בחסות משקה האנרגיה BLU
BLU . משקה האנרגיה שכבש את ישראל, חוגג פסטיבל Closing Session בסופ"ש מטורף שיתקיים ב- 11-13/11/2011 ב'חווה' באילת. כמיטב המסורת, גם המסיבה האחרונה של השנה מכילה התחדשות ורעננות.
לאור ההצלחה האדירה של פסטיבל BLU 4 DANCE בשנים עברו, כאשר עשרות אלפי צעירים מכל רחבי הארץ הגיעו לאילת לסוף שבוע סוחף ומהנה של מוזיקה, מסיבות, ים ואהבה, הוחלט גם השנה לחזור על ההצלחה הגדולה ולערוך שוב את פסטיבל BLU 4 DANCE שכבר הפך למסורת.
הפסטיבל יסגור את עונת המסיבות ויעניק לקהל הישראלי חוויה בכיכובם של שלושה אמני מוזיקה אלקטרונית,מהמובילים בעולם, אשר חרטו את שמם על דפי ההיסטוריה של המוזיקה האלקטרונית:
הפסטיבל ייפתח במסיבות בשני המועדונים המובילים באילת: 'המועדון' שם יתארח DJ קן אייבל (אמסטרדם) ובמועדון 'הפנטגון' ('וויו בר') שם יתארח DJ יובל זך מהאומן 17.
11.11.11 24:00 יפתח את הערב DJ OMRI H וימשיך אותו בהופעה מיוחדת Offer Nissim DJ- שמארח את הפרויקט TYP - ההרכב האלקטרוני של עברי לידר וג'וני גולדשטיין בהפקה מיוחדת למסיבה זו בהופעת בכורה!!
עופר ניסים הוא אחד הדיג'ייז הישראלים המצליחים בכל הזמנים, בעל קהל מעריצים נאמן גדול בישראל ובחו"ל, מחלוצי ז'אנר הניו-יורק האוס והאלקטרו בישראל ורזידנט ליין Forever Tel Aviv..
12.11.11 16:00 יפתח את מסיבת היום דיג'יי יובל זך, רזידנט האומן 17 וקן אייבל (אמסטרדם). לאחריהם יעלה Markus Schulz, המגה-דיג'יי/מפיק הגרמני, המדורג 9 ברשימת הטופ-100 דיג'ייז העולמית, נחשב לאחד ממייסדי ז'אנר הפרוגרסיב והטק טראנס המלודי ואחד ממובילי ז'אנר הטראנס עם אינספור הפקות ורמיקסים שמתנגנים בקביעות על ידי צמרת הדיג'ייז בתעשייה. Dash Berlin ג'פרי סוצ'וריוס הלא הוא דאש ברלין, חוזר לישראל ! והפעם, לאחר שכבש את לב הקהל הישראלי בצמד מסיבות בלתי נשכחות של טראנס ישראל, הוא מגיע לבמה הגדולה ביותר שיש לסצנה האלקטרונית בישראל להציע. ב-2011, נכנס לעשירייה הראשונה בדירוג העולמי, למקום השמיני בעולם, מה שביסס את מעמדו כאחד האמנים הבולטים והמשפיעים בז'אנר.
12.11.11 AFTER PARTY-ב'מועדון' - בו יתארחו: DJ יובל זך - 17 | קן אייבל - אמסטרדם
BLU 4 DANCE-Closing Sessionיתקיים במקום ההופעות המיוחד באילת ובארץ -'החווה' אשר נמצא בין הרי אילת וכיפת השמיים, בלב המדבר -300 מ' מחוות היען המיתולוגית.
מחיר כרטיס עבור שני הימים הינו 200 ש"ח. בעת מכירת החבילה תהיה תוספת של 40 ש"ח עבור האפטר פארטי ו/או המסיבות פתיחה ביום חמישי. כרטיסים:
052-8303124, 054-2244444, ובאתר www.MisterTicket.co.il פרטים נוספים: www.blu4dance.com

רביעי משפחתי


מתקנים מתנפחים, עבודות יצירה ומכירת מטעמים מהמטבח של 'קולייר'.
מחיר כניסה: 5 ₪ לילד.
ניתן לרכוש כרטיסיה הכוללת 10 כניסות, במחיר 35 ₪ לילד.
יום ד', 2.11.11 בשעה 17:00 במתנ"ס 'קולייר'.
רביעי משפחתי מתקיים גם בתאריכים 9.11, 16.11, 23.11, 30.11

קונצרט גאלה


מרכז המוסיקה הים האדום ותזמורת נוער לודינגהאוזן מגרמניה בפעילות מוסיקלית משותפת במסגרת חילופי נוער מזמינים אתכם לקונצרט גאלה. בתוכנית יצירות מאת: שומן, גריג, נינו, רוטה, ג'רי בוק, ארנסט גולד ובריאן מדווד. נגינה בהרכב מלא של פרק ראשון מתוך סימפוניה של בריאן מדווד ז"ל מקיבוץ סמר.
ב- 2.11.2011, בשעה 19:00, ב'תיאטראות אילת'.
הכניסה חופשית.

ריקוד מזרחי ואוריינטלי


אורלי כהן שבה אלינו ומזמינה את תלמידיה בעבר ובהווה לשיעור חוויתי בריקוד אוריינטלי. יום חמישי, 3.11.2011, בשעה 20:00 במתנ"ס 'יעלים'.
כניסה חופשית.

שני משפחתי


הפעלה מיוחדת ויצירות לעונת הסתיו ומכירת מטעמים מהמטבח של 'קולייר'.
יום ב', 7.11.11 בשעה 17:00 במתנ"ס 'קולייר'.
מחיר: 15 ₪ לילד ראשון, 10 ₪ לילד שני, כל ילד נוסף חינם.

'עוץ לי גוץ לי וליצן המלך'


הצגה לילדים בביצוע תיאטרון 'מתוך האגדות', עם השחקן אורי פרידמן. משחק בשילוב בובות, אביזרים מגוונים והרבה הומור. במהלך ההצגה, משתלבים הילדים בפנטומימה, הפעלת מסכות, גילום דמויות ועוד. יום ג', 8.11.2011 בשעה 17:00 בספריה העירונית.
מחיר: 20 ₪, מספר המקומות מוגבל!

'מפגשירה'


אורי פרידמן, זוכה פרס התרבות על הוצאת ספרו 'בגלל השירים', משתף את הקהל בתהליך היצירה המרתק והאינטימי, מה שמאחורי המילים... הגורמים לכתיבה וההקשרים בין האמנויות השונות. המשתתפים מוזמנים להביא את יצירותיהם שנכתבו למגירה...יצירות נבחרות יזכו להתפרסם באיגוד הסופרים, בהמלצתו של אורי.
ערב מרתק בשילוב משחקי תיאטרון קלילים. יום ג', 8.11.2011 בשעה 20:00 בספריה העירונית. מחיר: 20 ₪.

זאפה במנקיס


במסגרת פעילות 'זאפה במנקיס -הסדרה הישראלית', ייערך מופע מאור כהן ופיטר רוט. מאור כהן, סולן 'זקני צפת', יחד עם פיטר רוט, חבר להקת 'מוניקה סקס' ו-'הזבובים', במופע רוקנרול סוחף ומלהיב עם מיטב הלהיטים: 'לילה עיר', 'שיר של יום חולין', 'השכן שלא ישן', 'שישי שבת', 'הכי יפה בעולם' ועוד. ב- 8.11.2011, בפאב ה'מנקיס'.
כרטיסים: 08-6368803.


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש