זאפה במאנקיס

מאת: ● 16/11/2011 09:03 ● ערב ערב 2524
אחרי שנים של יובש מקומי ועיכוב התפתחותי -תרבותי. הגיעו 'מייבשי הביצות' להציל אותנו מהיובש של עצמנו. שיתוף הפעולה האגדי שנרקם בין פאב ה'מאנקיס' המיתולוגי באילת, למועדון ה'זאפה', המצליח בארץ, פותח את הסכר עבור האילתים צמאי תרבות הרוק הישראלי ועבור הנופשים. ושלא תגידו שלא קורה כאן כלום...
זאפה במאנקיס

תמונת כתבה


תמונת כתבה


אב ה'מאנקיס' מבית היוצר של רשת 'ישרוטל' הוא ללא ספק הדינוזאור התרבותי האחרון ששרד בעיר הדרומית והמיובשת (תרתי משמע) שלנו לאורך תקופה לא מבוטלת.
במשך 17 שנה הצליחו שלושה קופים מגודלים למשוך יותר תיירים מבכל מקום אחר בעיר. לזכותו של הפאב יאמר כי סיפק בעיקר הופעות של להקות קאוורים מוצלחות מחו"ל וכמו כן סיפק את פינת ההנצחה הכי מצולמת בעיר שמעידה- "גם אני הייתי באילת"!
אין ספק ש'המאנקיס' היווה במשך שנים מוקד עלייה לרגל עבור מי שרצה להרגיש קצת בחו"ל. אלא שגם במקרה זה, אוהדי הרוק הישראלי לסוגיו נאלצו לשבת בצד ולהמתין בסבלנות לאיזו עצם שתיזרק אליהם (או לחילופין פשוט לטוס למועדון ה'זאפה' בתל אביב).
עכשיו זה סוף סוף קורה! לא עוד 'התפלחות אילתית' טיפוסית למופעי רוק פרטיים בבתי מלון ובחופים סגורים בעיר. מזה תקופת מה שגם אנחנו יכולים לזקוף חזה בגאווה ולקנות כרטיסים, לשבת קרוב לבמה עם בקבוק בירה ביד ולפזם עם זמרי הרוק האהובים את שיריהם המוכרים והטובים, בעברית רבותי, עברית!!
ושלא נשכח כי את הישיבה בקלאסה, באווירה כמעט תל אביבית, בפאב ה'מאנקיס' המחודש שעבר לאחרונה שדרוג משמעותי, שמציב אותו ברשימת ה'פאבים המעודכנים' בעלי 'מגה בר', מסכי לד וחדר .VIP
מאידך, שמו של מועדון ה'זאפה' בתל אביב הולך לפניו מזה מספר שנים בתור מועדון ההופעות ששינה את כללי המשחק בישראל. ה'זאפה' שהפך למוסד מוסיקלי ישראלי, כבש מעמד של מועדון הופעות בינלאומי ושדרג את סצנת מועדוני ההופעות הישראלית לרמה המקובלת בערים מקבילות באירופה וארה”ב.
הוא מארח מדי חודש על במתו את מיטב אמני ישראל בהופעות ישיבה או עמידה אינטימיות וייחודיות באופיין.
לא תמצאו היום אמן בישראל שלא רוצה להופיע ב'זאפה' ולוח ההופעות של המועדון, בכל חמשת סניפיו (תל אביב, הרצליה, רמת החייל, שוני, ירושלים) סגור חודשים רבים מראש עם כרטיסים שנחטפים תוך זמן קצר. בתקווה שזה מה שיקרה גם כאן בסניף הלא רשמי, באילת.
"זאפה הוא מועדון כמו שיש בכל העולם, בניו יורק, בטוקיו, בפאריס", אומר יוני פיינגולד, אחד משלושת בעלי ה'זאפה', בכתבה שהתפרסמה באתר ynet הישראלי. "לכן חשבנו שמתבקש שיהיה מועדון כזה גם בישראל. מקום שיכול להכיל הופעות שמגיעות מחו"ל ואמנים ישראלים ברמה הגבוהה ביותר. לא הייתה פה פלטפורמה כזו, הרפרטואר פה זו מהפכה שאף אחד בתעשייה לא דמיין שתקרה, נכון, אנחנו מיינסטרים, עם פרופיל מסחרי, אבל תסתכל בליין אפ האמנותי - ותראה גם דברים אחרים. כל אמן ג'אז שמופיע פה יכול להיות היילייט של פסטיבל כמו פסטיבל הגא'ז באילת. הלקוח יושב סנטימטר מאגדות כמו גריפין וקרטר, אתה יושב מטר מהם ושותה את הבירה שלך, זה דבר נדיר", הוא אומר ומוסיף בראיון, "זה הפך למקובל בעולם, שגם אמן גדול מופיע יום אחד בפארק ויום אחרי זה במועדון קטן, והשרשנו את זה פה. זה הפך ללגיטימי לשלמה ארצי להופיע בקיסריה ואחרי זה להגיע לכאן להופיע עם קהל במקום אינטימי וחם. מי שמכיר את המספרים יודע שזה לא בשביל הרווח, אלא בגלל שיש פה משהו מיוחד ושונה. החום שנוצר פה במופע אינטימי, הקהל שמסביב, זה בית שהאמנים נהנים ממנו".

תמונת כתבה


מה שטוב שם טוב גם באילת


את אותה גישה בדיוק גייס עמית בהט, מנכ"ל מלון 'רויאל ביץ' (שה'מאנקיס' בבעלותו) ביחד עם מנהלי הבידור של רשת 'ישרוטל'. הם לא חיפשו תרנגולת שתטיל להם ביצי זהב כי את זו הם כבר מצאו בחווה של שלושת הקופים. הם פשוט רצו להכניס ללול המטילות שלהם גם תרנגולות מסוג אחר, על מנת לגוון את ההיצע ועל הדרך לעשות טובה לכל ה'מיובשים' שבינינו.
"לא חיפשנו למנף את ה'מאנקיס' מבחינה כלכלית", מודה בהט, "באמת שלא היינו צריכים. אנחנו מאוד מרוצים מההצלחה של הפאב, בייחוד לאחר השיפוץ. אבל כן רצינו להוכיח שה'מאנקיס' עדיין חי ובועט ולייצר איזשהו באזז תקשורתי שימתג אותנו גבוה יותר מבחינה תרבותית. היה לי חשוב באופן אישי, כתושב אילת, להכניס עוד תרבות לעיר. החיבור עם מועדון ה'זאפה' היה מתבקש לאור ההצלחה שלהם. חיפשנו מותג חזק והחלטנו לשתף פעולה ברמה השיווקית ובסגירת האומנים של הליין הישראלי. עד כה מסתמן שבחרנו נכון!".

נוכח ההצלחה הגדולה נחתמו מראש כבר הופעות עם מאור כהן ופיטר רוט(8.11.11), מיכה שיטרית )24.11.11( , יובל בנאי (6.12.11) כנסיית השכל (22.11.11) ועוד...
שיתוף הפעולה התרבותי עם מועדון ה'זאפה', שפועל תחת הכותרת: "זאפה במנקיס - הסדרה הישראלית", הפך את ה'מנקיס' לבית להופעות אומנים ישראלים.
כל שלושה שבועות מתקיימת הופעה עם מיטב זמרי ישראל. עד כה הופיעו בסידרה שמות כמו: אמיר דדון, יזהר אשדות, פאבלו רוזנברג, דודו טסה, מרסדס בנד, הגי'רפות ובית הבובות.

הופעות 'זאפה במנקיס' מתקיימות במקביל להופעות החיות המתקיימות מידי ערב במקום על ידי להקות קאוורים מובילות מחו"ל ואשר מהוות גם הן מוקד עליה לרגל.
פאב ה'מאנקיס', אם תהיתם, לא הפך באמצעות שיתוף הפעולה הזה, לסניף ג'וניור של מועדון ה'זאפה' וגם לא לבן החורג שלו. הפאב האילתי מוכיח את עצמו יפה מאוד כעצמאי בשטח ועכשיו עוד יותר מבעבר הוא נחשב לאטרקטיבי, עד כדי כך שלאחר מחשבה רבה החליטו בהנהלת הרשת ללכת על הופעות דווקא באמצע השבוע (ימי שלישי לרוב) ולא להעמיס על סופי השבוע המלאים גם ככה.

אז אם גם אתם התלוננתם חדשות לבקרים שאין באילת תרבות ישראלית טובה, כל שנותר לכם זה להתקשר להנהלת המלון ולהזמין לכם כרטיס להופעה הקרובה בעלות של 70 ₪ בלבד (מחיר אילתי). או פשוט לרכוש אותם בפאב עצמו בשבוע ההופעה.
יאללה לכו תיהנו! ואל תגידו, לא ראינו, לא שמענו....

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש