דו"חות חניה-מדריך הישרדות - כיצד להתמודד

מאת: או-מד מדיקל ● 14/12/2011 11:36 ● ערב ערב 2528
דו''חות חניה-מדריך הישרדות - כיצד להתמודד

האם ידעתם ש-3 שנים ושלושה חודשים לאחר שקיבלתם דו"ח חניה חלה עליו התיישנות והוא אינו תקף?
האם מישהו טרח להסביר לכם שלעירייה אסור לעקל רכב שערכו עולה על גובה החוב? כיצד תשמרו על זכויותיכם מול הרשויות המקומיות.
לאור פניות רבות בעניין מגיש עורך-דין רפאל חזן מדריך מקוצר כיצד להתמודד עם דו"חות חניה לאזרח שלא בדיוק יודע מה לעשות כאשר מתדפקים על דלתו המעקלים אשר מאיימים לעקל את כל רכושו.
במדינת ישראל קשה למצוא תושב בעל רכב שלא קיבל דו"ח חניה בניגוד לחוק. מרבית הדו"חות ניתנים על אי תשלום חניה בפס כחול לבן והשאר ניתנים בגלל חניה על המדרכה. כדי להתמודד עם פעולות הגביה האגרסיביות שבהן נוקטות בעת האחרונה הרשויות המקומיות מגיש לכם עו"ד רפאל חזן מורה נבוכים לדו"חות חניה. הרשויות המקומיות פועלות כיום מכוח פקודת המיסים גביה, שריד דרקוני מימים עברו שיש לו עדיין תוקף חוקי, שמכוחו העירייה היא גם התובעת, גם השופטת, גם המוציאה לפועל וגם הנהנית מהכספים. עצם העובדה שהעירייה עוברת על החוק בנושאים מסוימים, אין בכך כדי למנוע ממנה להפעיל אמצעי גבייה שונים ומשונים. הניסיון מלמד כי במקרים רבים מאוד גובה הרשות המקומית כספים שלא כדין, אם משום שהדוחות התיישנו ואם משום שלעירייה לא היו את האסמכתאות המקוריות המוכיחות כי כל הודעות הקנס נשלחו בדואר רשום.

מה עוצר את מרוץ תקופת ההתיישנות?
כיום חלוקת הודעות עם דרישת תשלום קנס בצורה של מכתב תזכורת מטעם הרשות המקומית מהווה פעולה של תחילת ביצוע עונש המתחילה מחדש את מרוץ תקופת ההתיישנות בן 3 השנים, או שנדרשת הרשות המקומית לפעול אקטיבית על-ידי הטלת עיקול או רישום עיקול במשרד הרישוי. בכל מקרה גם אם תטען הרשות המקומית כי משלוח הודעות חוזרות על דרישה לתשלום הקנס מידי פרקי זמן הקצרים מ-3 שנים, מפסיק את תקופת ההתיישנות, הרי שעל הרשות המקומית להוכיח היטב את משלוח המכתבים "מפסיקי ההתיישנות" לבעל החוב.

פעם הבאה המשך המאמר מדריך ההישרדות –כיצד להתמודד
אין באמור לעיל משום תחליף לייעוץ משפטי.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש