היכל התרבות

מאת: או-מד מדיקל ● 28/12/2011 09:22 ● ערב ערב 2530
היכל התרבות

סופ”ש קלאסי קלאסי בים האדום - 2012


קלאסי בים האדום

תמונת כתבה


סופ"ש הבא (חמישי – שבת, 5-7 בינואר האנגר 6, נמל אילת) זה קורה - פסטיבל קלאסי בים האדום עולה, זו השנה האחת עשרה, בנמל אילת ויציג כבכל שנה, תכנית אמנותית עשירה ומשובחת מעולם המוסיקה הקלאסית, שלושה ימים של מוסיקה קלאסית במיטבה באווירה חגיגית ומיוחדת.
הפסטיבל, אשר זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור, מצליח לייצר תכנים מחודשים ואיכותיים ולסחוף אחריו קהל רב המגיע מהארץ ומהעולם.
הפסטיבל הינו פרי יוזמתו של המנצח הנודע, מאסטרו ואלרי גרגייב, אשר יכבד את הקהל בנוכחותו יחד עם תזמורת, מקהלת בית האופרה מָרִינְסְקִי וכ- 40 סולנים, ויחד יגישו תוכנית קונצרטים משובחת ומרגשת.
הקונצרטים יתקיימו על במה מושקעת אחת הממוקמת בהאנגר 6 בנמל אילת, האנגר המכיל כ- 2,400 מקומות ישיבה.

הפנומן גרגייב
על ולרי גרגייב - המנהל האמנותי של הפסטיבל ומנצח תזמורת בית האופרה מרינסקי, סנט פטרסבורג: ולרי גרגייב, מגדולי המנצחים הפועלים כיום בעולם, נחשב לתופעה חד פעמית בעולם הניצוח. גרגייב הפנט את קהל אוהדי המוסיקה ברחבי העולם ובישראל בזכות אישיותו הכריזמטית והיצירתית, המקוריות באמנות הניצוח וחיפושו אחר המשמעות והעומק בכל יצירה עליה הוא מנצח.
מאז שנתמנה למנהל האמנותי של בית האופרה מרינסקי (קירוב) בסנט פטרסבורג, בשנת 1988, הוביל מאסטרו גרגייב את בית האופרה מרינסקי להכרה בינלאומית רחבה. ב– 1996 התמנה למנהל האמנותי ולמנהל הכללי של בית האופרה מרינסקי ומאז מטרתו המרכזית של גרגייב הייתה להופכו לבית האופרה הטוב בעולם. ולרי גרגייב, הוא בן העם האוֹסֶטִי, אחד העמים הקטנים בדרום–מערב רוסיה. הוא החל את דרכו בעולם המוסיקה כפסנתרן. הוא ידוע בתמיכתו האיתנה והעקבית בשלום, במיוחד בקווקז. לאחר הטבח הזדוני, בשנת 2004, בבית הספר בבסלאן הוא ניצח על קונצרטים שכל הכנסותיהם נועדו לקרבנות הטבח. ולרי גרגייב זכה בפרסים ואותות רבים במולדתו וברחבי העולם, כולל פרסים חשובים על הצטיינות באמנות בגרמניה ובאיטליה. בשנת 2003 הוא קיבל את התואר "אמן העולם" מטעם אונסקו. בישראל הופיע כבר עם התזמורת ובית האופרה מרינסקי במספר קונצרטים ובהפקות של 'אותלו' (ורדי) ו'הנסיך איגור'(בורודין) בקיסריה, בפסטיבל קלאסי בים האדום, באילת, ובעיר השכנה עקבה בירדן. באופרה הישראלית ניצח על 'לידי מקבת ממצנסק" (שוסטאקוביץ') עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ועוד.
עוד ניצח על התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ולאחרונה לקח חלק בחגיגות השבעים של התזמורת. כיום מאסטרו ולרי גרגייב נחשב לאחד המנצחים המבוקשים ביותר ברחבי העולם.

תוכנית הקונצרטים השנה כוללת חוויה יוצאת דופן שאסור להחמיצה:
יום חמישי, 5/1/2012 בשעה 21:30 - משך קונצרט שעה ורבע
הקטור ברליוז (1869-1803) - "רקוויאם" אופוס 5
מנצח: ולרי גרגייב.
יום שישי, 6/1/2012 בשעה 21:00 0 משך קונצרט שעתיים וחצי סרגיי פרוקופייב (1953-1891) "מלאך האש", אופרה בת חמש מערכות, אופוס 37
מנצח: ולרי גרגייב.
יום שבת, 7/01/2012 בשעה 20:30 - משך קונצרט שעה ורבע
לודוויג ון בטהובן (1827-1770), סימפוניה מס' 9 ב-רה מינור, אופוס 125מנצח: ולרי גרגייב.
הקונצרטים יתקיימו בהאנגר הנמל (ישנו עוד קונצרט צהריים).
בנוסף, תתקיים גם תוכנית קאמרית: סדרת הקונצרטים הקאמריים תתקיים בסימן אירועי 60 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין יפן וישראל, הפסטיבל יארח שישה מוסיקאים יפנים מהמובילים בתחומם בעולם אשר ינגנו יחד עם מוסיקאים ישראלים. הקונצרטים יתקיימו במלונות בעיר.
בנוסף, יתקיימו שני מופעים מיוחדים: אופרה
ג'.ב. פרגולזי, המשרתת הגבירה
בביצוע בארוקדה - הרכב הבארוק הישראלי
יום שישי, 6 בינואר בשעה 14:30
ארמונות הרודס, אולם פביליון
מופע מחול
פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי, עונות השנה
מופע מחול לפסנתר וארבעה רקדנים
כוריאוגרפיה: ורה ארבוזובה
יום שישי, 6 בינואר בשעה 16:30
ארמונות הרודס, אולם פביליון.
כרטיסים: 08-6370004.
פרטים נוספים בפרסומים ובאתר הפסטיבל www.redsea-classic.co.il.

קצרים


ערב תרבותי מוסיקלי בביצוע התזמורת האנדלוסית – אלמוגרביה
מאנדלוסיה באהבה – התזמורת האנדלוסית מעלות תרשיח"א בניצוחו של עמאד דלאל – ממיטב שיריו של גדול הזמר המרוקאי – ג'ו עמר, בביצוע גדולי הפייטנים. ליאור אלמליח – סולן התזמורת האנדלוסית, רבי חיים לוק – מגדולי הפייטנים בעולם, סימון לוי – זמר אורח ממרוקו, מיכאל פרץ – הפייטן מז'נבה, שמעון בר אוטמזגין – ילד הפלא. מנחה – שאול מייזליש.
יום שלישי, 3.1.2012, בשעה 20:00, בהאנגר נמל אילת (כולל הסעות בתוך הנמל).
כרטיסים: 08-6367334, 08-6370004.
מחיר כרטיס ברכישה מוקדמת לתושבי אילת – 50 ₪.

הרצאה-'על גברים ונשים’ - שחיקה בעבודה ובאהבה’
מרצה: פרופ' אילה מלאך-פיינס, דיקנית הפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב. פרופ' מלאך-פיינס היא פסיכולוגית ארגונית, חברתית וקלינית ידועת שם בתחומה, החוקרת מזה שנים רבות את נושא השחיקה על היבטיו השונים.
לאחרונה יצא ספרה: 'שחיקה בעבודה', והוא מצטרף לרשימת ספרים נוספים שנכתבו על-ידה בעקבות מחקריה הרבים:שחיקה בעבודה, שחיקה באהבה ובחיי נישואין, התאהבות – איך אנו בוחרים במי להתאהב, הלהטוטנית: האשה העובדת – בעיות ופתרונות.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש