פסטיבל אילת השביעי למוסיקה קאמרית חוגג שבע

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 7/3/2012 09:33 ● ערב ערב 2540
בכורות עולמיות, אמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה, אופרה, מוזיקת עולם, פלמנקו, מוזיקה מקהלתית וכמובן הרבה מוסיקה קאמרית משובחת - כל אלו ועוד בפסטיבל אילת השביעי למוסיקה קאמרית. תרשמו לפניכם ראשון עד שבת (11-17 במרץ 2012)
פסטיבל אילת השביעי למוסיקה קאמרית חוגג שבע

השנה, לראשונה, יארח מלון 'ישרוטל הנסיכה' את הפסטיבל, שיציג סדרה של 13 קונצרטים ויארח 23 סולנים, שישה הרכבים ותזמורות ומקהלה בינלאומית. במסגרת הפסטיבל, יתקיימו הרצאות לקהל הרחב בנושאי הקונצרטים. כמדי שנה, יעניקו כוכבי הפסטיבל ומרצים מאקדמיות חשובות סדנאות וכיתות אמן לסטודנטים מרחבי העולם. הקונצרטים יונחו על ידי יוסי שיפמן.

תמונת כתבה


טעימות


השנה, במיוחד לכבוד המשחקים האולימפיים בלונדון, מעלה ההרכב הבריטי 'לה סרניסימה' את האופרה 'האולימפיאדה' מאת ויואלדי, בבימוי מלא. אילת זוכה לארח את מופע הבכורה העולמי של ההפקה, לקראת סיבוב הופעות באנגליה ובאירופה. במרכז האופרה משולש אהבים שמתרחש בזמן המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה. זהו הביקור הראשון בישראל של לה סרניסימה – הרכב עתיר פרסים, שזכה לאחרונה בפרס גרמופון ונחשב להרכב המומחה ביותר למוסיקה של ויואלדי.
הצ'לנית המפורסמת נטלי קליין, ילדת פלא שהגיעה לדרגה של סופר-סטארית באירופה, תגיע לראשונה לישראל ותופיע כסולנית עם תזמורת הפסטיבל ובקונצרט קאמרי עם כוכבי הפסטיבל. קליין, שמופיעה בפסטיבלים היוקרתיים בעולם, הופיעה לצד סטינג בפרויקט Twin Spirits וכן הופיעה בסרט עלילתי על חייו של המלחין אדוארד אלגר ('המוזה העשירית') עם ג'יימס פוקס, זכתה בתחרויות רבות והיתה הצ'לנית הבריטית היחידה שניצחה אי פעם בתחרות האירוויזיון לנגנים צעירים.
הפסנתרן האגדי סטיבן קובסביץ' הוא אחד הפסנתרנים הגדולים והחשובים של דורנו. ניגן, בין השאר, עם דניאל ברנבוים, ז'קלין דה פרה, מרתה ארגרייך ורבים אחרים. לאחרונה זכה בפרס גרמופון היוקרתי.
גדול כנרי הונגריה, רובי לקטוש, יעלה עם הרכבו מופע סוער ווירטואוזי של מוסיקה צוענית מעל במות אילת, ולא בפעם הראשונה. לקטוש, שהתארח כבר בפסטיבל לפני כשנתיים וגרף אהדה רבה, כונה על ידי התקשורת "כנרו של השטן", ותואר כ"מביא את האש אל במת הקונצרטים" ו"מדביק את הקהל בטירוף המוסיקה ההונגרית".
מריה חונקל, מרקדניות הפלמנקו המפורסמות של ספרד, שביקרה אף היא באילת והופיעה כאן וזכתה לאהבה רבה, מביאה לישראל את המופע A Suerte - מסע אישי של חונקל לתוך עולמה הפנימי. המופע האינטימי מציג את הקשר העמוק והמסורתי בין הגיטרה, השירה והריקוד בדיאלוגים מרתקים.
המקהלה הממלכתית לטביה - "המקהלה הטובה בעולם" (על פי המלחין הרוסי רודיון שצ'דרין), שצלילה תואר על ידי הניו יורק טיימס כ"ענוג, יפהפה ומפואר", תגיע לפסטיבל לביקור חגיגי במסגרת חגיגות 70 השנים להיווסדה.
הופעת בכורה ישראלית לתזמורת מיתרי מוקום מאמסטרדם - תזמורת סולנים קאמרית חדשה שמאגדת את הנגנים המובילים מתזמורות אמסטרדם. ההרכב יהווה את הבסיס לתזמורת הפסטיבל.
קונצרט גאלה לסיום הפסטיבל: הפסטיבל ייחתם בקונצרט חגיגי ובו המיסה הגדולה מאת מוצרט והפנטזיה הקורלית מאת בטהובן. תחת שרביטו של המנצח אנדרס מוסטונן יתאגדו סולנים מהפסטיבל – הפסנתרן בוריס ברמן; הסופרן מהיירי לוסון והבריטון סטיבן גאד מ'לה סרניסימה'; הסופרן הישראלית קלייר מגנאג'י; תזמורת מיתרי מוקום; נגני וזמרי הורטוס מוזיקוס מאסטוניה; המקהלה הממלכתית לטביה; ונגנים נוספים מהארץ והעולם - ויגישו ביצוע חד פעמי ליצירות המופת הגדולות.
עוד בפסטיבל: הפסנתרנית אוקסנה יבלונסקאיה, הצ'לן הלל צורי, הוויולנית אניקו מגיאר, הכנרת אני שנארך, החלילנית גולנרה גכט והרכב הסטודנטים של הווירטואוזים מיאקוטיה. הפסטיבל יתקיים במשך שבוע: במהלכו יושמעו 13 קונצרטים. סולני הפסטיבל ינהלו כיתות אמן בעבור סטודנטים מרחבי העולם. אותם סטודנטים יעלו מבחר קונצרטים קאמריים, בהם קונצרט מיוחד ב'ריף הדולפינים'.
בראש של ג'ון מלקוביץ'
במסיבת העיתונאים לקראת הפסטיבל, שנערכה לאחרונה, העניק לאוניד רוזנברג, מייסד, מנכ"ל הפסטיבל ומנהלו האמנותי, הצצה ראשונה לקראת הפסטיבל השמיני, שיתקיים בשנת 2013, אז צפוי להגיע לארץ השחקן ההוליוודי ג'ון מלקוביץ'. השחקן, זוכה פרס האמי, מככב בהפקה עתירת השבחים 'הקומדיה התופתית' The Infernal Comedy כרוצח סדרתי. ההפקה התאטרלית-מוסיקלית הועלתה לאחרונה בהצלחה רבה באירופה ובארצות הברית ובין היתר, לוקחת בה חלק זמרת הסופרן הישראלית-איטלקית קלייר מגנאג'י, שתשתתף בפסטיבל גם השנה.

ספיישל לתושבי אילת ותלמידי הקונסרבטוריון
רוזנברג הדגיש את תפקידו החינוכי של הפסטיבל, שמביא סטודנטים מכל רחבי תבל (וגם מישראל) לסדרה של כיתות אמן עם הסולנים הגדולים של הפסטיבל וחושף את תלמידי המוסיקה באילת ואת הקהל המקומי לגדולי המוסיקאים בעולם: "הפסטיבל הוקם לא רק למטרות רווח, אלא גם למטרות חינוכיות ואמנותיות. מסיבה זו, למשל, נקיים קונצרט בינלאומי פתוח לקהל המקומי - הרכב הכנרים המצליח מיאקוטיה יופיע חינם לתושבי אילת ותלמידי הקונסרבטוריון".
תלמידי המוסיקה של הקונסרבטוריון באילת יזכו בהטבות מיוחדות לרגל הפסטיבל: 250 תלמידי הקונסרבטוריון יזכו לצפות בחינם בכיתות האמן לפי בחירתם. תלמידים מצטיינים אף יקבלו את האפשרות להשתתף בכיתת אמן ללא תשלום. בין הפרופסורים שילמדו: הצ'לנית נטלי קליין, הפסנתרן סטיבן קובסביץ', הכנר אדוארד גראץ' והויולנית אניקו מגיאר.
בנוסף, יעניק הפסטיבל לתלמידי הקונסרבטוריון 50% הנחה לכל הקונצרטים, וזאת בנוסף להנחה של 20% שמקבלים כל תושבי אילת (ובסך הכל 60% הנחה לתלמידי הקונסרבטוריון). תמורת 600 ₪ יוכלו התלמידים להכנס לכל אירועי הפסטיבל באופן חופשי.
רוזנברג: "כפסטיבל שהוקם ופועל באילת, אנו רואים לעצמנו חשיבות עליונה לתרום לקהילה שממנה צמחנו. הפסטיבל ממשיך להביא את בשורת המוסיקה האיכותית עד לדרום הרחוק מתוך אמונה שגם לתושבי הפריפריה מגיע ליהנות מתרבות ברמה הגבוהה ביותר".
פסטיבל אילת השביעי יתקיים בתמיכתם של קרן ארניקה, עיריית אילת, משרד התרבות, משרד התיירות, משרד החוץ, המרכז לתרבות איטליה, תכנית חילופי התרבות של המועצה הבריטית ובנק הפועלים.
תקציב הפסטיבל עומד על 2,500,000 ₪.

לפרטים וכרטיסים:
www.eilat-festival.com
מופעים 08-6370004.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש