חביבה דודי - מורה לפסנתר וקלידים

מאת: אביבה דקל ● 24/4/2012 12:09 ● ערב ערב 2547
הדלת לעולם המוסיקה של חביבה דודי.
חביבה דודי - מורה לפסנתר וקלידים

מחפשים מורה לפסנתר או לקלידים? חביבה דודי היא מורה מנוסה, מקצועית מאד שמוסיקה היא אהבתה הגדולה, והיא תשמח לתת לכם או לילדיכם שיעורים בנגינה בביתה או בביתכם.

מאחורי דלת בצבע בורדו בדירה 55 בבנין 158 ברחוב ששת הימים, מסתתרת ממלכת המוסיקה של חביבה דודי. בחדר המקסים והמואר ניצב הפסנתר השחור עליו מנגנת חביבה ועליו היא מלמדת את תלמידיה.

"אין לי סיפוק גדול יותר מללמד ילד את שפת המוסיקה. הילד לומד לקרוא תווים ומקצבים, לומד לנגן ובהדרגה נחשף לתרבות והשכלה מעניינת, חשובה וכל כך מהנה", אומרת חביבה, שנולדה למשפחה בה כולם מנגנים. "תמיד היה בבית פסנתר עליו ניגנה אמי. אבי ז"ל ניגן בנעוריו בחצוצרה וגם שלושת אחיי למדו מוסיקה באקדמיה למוסיקה בארץ ובחו"ל– כולנו מנגנים ואוהבים מוסיקה, לא רק מוסיקה קלאסית – גם רוק, גם מוסיקה יוונית, גם מוסיקה עולמית, אין מוסיקה שאנחנו לא אוהבים".

בגיל שמונה, החלה חביבה ללמוד נגינה על פסנתר, ומורתה הראשונה הייתה הגברת עליזה הרץ זומר בת השבעים, שהייתה גם המורה לפסנתר של אמה. הגב' הרץ זומר מתגוררת כיום בלונדון, והיא היום בת 108 - ניצולת השואה המבוגרת בעולם, שלמרות שחוותה על בשרה את השואה במחנה טרזינשטט, הייתה אופטימית תמיד, מחייכת ומשך חייה הארוכים לימדה אלפי תלמידים לנגן בפסנתר ולאהוב מוסיקה.
את לימודיה המשיכה חביבה בתיכון של האקדמיה למוסיקה בירושלים והייתה בין הראשונות בארץ שעשתה בחינת בגרות במוסיקה.
לאחר שירותה הצבאי, אותו עשתה ב'צאלים', חזרה חביבה לירושלים ולמדה באקדמיה למוסיקה אצל פרופסור ברכה עדן ז"ל שהייתה פסנתרנית מפורסמת מאד בישראל ובעולם כולו. חביבה, פסנתרנית מחוננת בזכות עצמה, לא בחרה בקריירה של פסנתרנית קונצרטים – תמיד ידעה שהקריירה שלה במוסיקה תהיה הוראה.

לאילת הגיעה לגמרי במקרה. כשחזרה בשנת 1989 מחופשה של חודשים אחדים בניו יורק, נתקלה במודעה "דרושים מורים לקונסרבטוריון באילת" . היה זה בתקופה בה גייס רפי הוכמן, אז ראש העירייה, מורים למוסיקה לקונסרבטוריון. מוסיקאים רבים נענו למודעה ובתוכם גם חביבה. היא עבדה בקונסרבטוריון עד שנת 1996 ולימדה עשרות תלמידים לנגן, לאהוב ולהבין מוסיקה, ליוותה את תלמידיה משך שנים ואת חלקם אף הגישה לבחינות בגרות במוסיקה. לכשסיימה את עבודתה בקונסרבטוריון, המשיכה כמורה לפסנתר וקלידים באופן פרטי והיו לה תלמידים רבים. כמו כן לימדה גם אורגניות במסגרת 'פרויקט בית ספר מנגן' בבית הספר 'אלמוג' ובי"ס 'ערבה' עד שעזבה את אילת בשנת 2001.

לפני חמש שנים, חזרה חביבה לאילת ושבה ללמד נגינה בפסנתר בביתה וגם בבתי תלמידים. על תלמידיה נמנים ילדים בכל הגילאים, גם מתחילים, גם כאלו שלמדו לנגן ומבקשים לשפר את נגינתם ולהתקדם, וגם מבוגרים – כאלו שלמדו בצורה מסודרת וגם כאלו שמנגנים משמיעה בלבד ורוצים ללמוד תווים וקצב. לחביבה תלמידים מכל המגזרים, גם כאלו מהמגזר הדתי.

חביבה דודי
מורה לפסנתר וקלידים
רח' ששת הימים 158/55
טלפון: 0545257252 בכל זמן. אם אין תשובה, ניתן להשאיר הודעה, וחביבה תחזור אליכם בהקדם.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש