'רום אילת' - הפשטות בעבודה בגובה

מאת: אביבה דקל ● 24/4/2012 12:09 ● ערב ערב 2547
כשאתה שוכר ציוד לעבודה בגובה אצל גבי שוורץ ב'רום אילת', אתה בידיים בטוחות
'רום אילת' -  הפשטות בעבודה בגובה

עד שהחל גבי להשכיר ולתחזק ציוד לעבודה בגובה, נאלצו כל מי שהיו צריכים לבצע עבודה בגובה להביא את הציוד הדרוש להם ממרכז הארץ בעלויות גבוהות. כיום, יש בבעלות חברת 'רום אילת'- 22 כלים ומתקנים לעבודה בגובה, וכל מי שזקוק לציוד כזה, יכול לשכור מרום אילת פיגומים על גלגלים, מנופי סל, בימות הרמה לכל גובה, מתקני הרמת משאות וריהוט לבנין וגם מלגזות ועגלות נגררים ולחסוך כסף רב.

משנת 1985 ועד שנת 2000, הייתה 'רום אילת' מוסך לחשמלאות ומיזוג אויר לרכב. בשנת 2000, נסגר המוסך ונפתח מחדש רק בשנת 2006 כשהשתחרר אייל - בנו של גבי (הנדסאי חשמל במקצועו) מצה"ל, ויחד פתחו מחדש את המוסך לתיקוני חשמל ומיזוג אויר לרכב. אבל גבי, שזיהה חוסר בציוד הדרוש לעבודות בגובה, החליט להרחיב את העסק ולהקדיש את עיקר הפעילות בו לנושא העבודה בגובה.

ב'רום אילת' דואגים לבטיחות שוכרי ציוד העבודה בגובה ומתאימים את הציוד לעבודה העומדת להתבצע. לחברה יש ידע ואחריות ובעיניהם חיי אדם לא נמדדים בכסף ואין חשוב בעיניהם יותר משמירה על בטיחותו של העובד בגובה.

לפני השכרת הציוד, מבצעים נציגי 'רום אילת' ביקור מקדים באתר ובודקים את השטח בעזרת מכשיר לייזר המודד גבהים, נפחים, אורך, רוחב, משקלים וכל מה שצריך לדעת. גבי לא סומך על האינפורמציה שנותן לו הקבלן ומבצע את המדידות הדרושות ורק אז מעמיד לרשות הלקוח את הכלי המתאים למשימה. לדוגמה, מביא גבי מקרה בו היו צריכים להתקין מסתורים לחלונות במלון 'ספורט' באילת והיה צורך להעלות את קורות הברזל להן נזקקו לגובה מכסימלי של עד 36 מ'. 'רום אילת' בדקו ומצאו, שעומס העבודה הבטוח של המנוף היה עד 230 ק"ג. חישבו ומצאו שהמנוף יוכל להרים בכל פעם שני אנשים וקורה אחת – שזה היה המשקל הגבולי המכסימלי. 'רום אילת' הגיעו עם הקבלן להסכם שיערכו ביקורים בשטח ובמידה ויגלו שהורמו שתי קורות בבת אחת, תופסק העבודה לאלתר - הקבלן שבדיוק כמו 'רום אילת' היה מעוניין אף הוא למנוע תאונות - חתם על ההסכם.

חוק שיצא במדינת ישראל בשנת 2007 מחייב כל אדם העומד לבצע עבודה במקום בו יש סכנת נפילה העולה על שני מטר להשתמש בציוד מגן אישי ולהיות מודרך ולהחזיק בתעודה של עובד גובה כללי. החוק נחקק כדי למנוע תאונות העלולות להיגרם וגם להבטיח שאם תקרה תאונה, היא תוכר כתאונת עבודה, שכן הביטוח הלאומי לא מכיר בתאונה כתאונת עבודה במקרה של אדם שעבד בגובה ללא תעודה של עובד גובה וללא אישור מאדם המוסמך להנפיק אישור של עבודה בגובה. ב'רום אילת' מקבלים עובדים שצריכים לעבוד בגובה הכשרה מקצועית מתאימה לעבודה בגובה, המקנה להם תעודת הסמכה של עובד גובה כללי המוכרת על ידי משרד התמ"ת (משרד העבודה). הכשרה זו ניתנת על ידי גבי שוורץ וברק בנו, שניהם מדריכים מוסמכים על ידי התמ"ת.
.
'רום אילת' מלווים את הקבלן לאורך כל הדרך ומקפידים שתאונות לא תקרינה. הם דואגים לבטיחות שוכרי ציוד העבודה בגובה, מתאימים את הציוד ודואגים לתקינותו. במקרה של תקלה בכלי, הטיפול בו יהיה מיידי. ב'רום אילת' מבינים שאצל קבלן זמן הוא כסף ומגיעים במהירות מכסימלית לשטח, פותרים את הבעיה ומתקנים את התקלה מיידית.

'רום אילת' נותנים גם שירות תיקונים לכל החברות ממרכז הארץ העוסקות בענף השכרת במות ומנופי סל באילת, והם ידועים בשירות המקצועי והאחראי שהם נותנים.

לדוגמה, מכתב שקיבלו מחברת ההנדסה אבן גדיש, המפקחת על העבודה ב'אייס מול', וזו לשון המכתב:
"מר גבי שוורץ, בעלים של 'רום אילת', עמד לעזרתנו במתן שרות תיקונים לשלוש כלים מסוג JLG 1200S שנשכרו על ידי קבלן גרמני שעבד באתר. מר גבי שוורץ העמיד עצמו לרשותנו בכל שעות היום והערב כשנתבקש לכך ותרם מניסיונו והידע המקצועי שלו לכך שהעבודה נמשכה ברצף וללא תקלות בהרכבה.
בכבוד רב, יעקב ברק, מנהל פרויקט ההקמה...".

'רום אילת', רח' הבורסקאי 17 (צמוד לנופי, מול 'הומלי').
טל: 08-63172741, 0523235055
פתוח: א'-ה' 08:00-18:00 שישי 08:00-14:00.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש