שרית חדד - מאחורייך...

מאת: אסטר שטרית ● 2/5/2012 09:48 ● ערב ערב 2548
חודשיים בלבד עברו מאז שהודח חן גואטה מתכנית THE VOICE , וכבר הוא מראה לכולם שהוא נפל על הרגליים. מיד בתום השידורים בהם השתתף, החליט גואטה לתת 'פול גז' ונכנס חזק לתעשיית המוסיקה עם הסינגל ששחרר לרדיו - 'אין כמוך'. עכשיו, הוא מבטיח שהוא לא מתכוון להרים ידיים כל כך מהר ועובד על אלבומו הראשון. תנו כבוד
שרית חדד - מאחורייך...

אם הייתם אומרים לחן גואטה (26), שהוא ייפול כבר בשלב השני בצילומי הטלוויזיה לתכנית THE VOICE , סביר להניח שהוא לא היה הולך. גואטה, שהופיע שנים באירועים ובבתי המלון בעיר כמעט והסתפק רק בזה, ולתכנית שחשפה אותו כל כך הוא הגיע רק בזכות אשתו, ריקי, שלא וויתרה על ההזדמנות לרשום אותו לשלב האודישנים. במשך דקה וחצי של תהילה, הוא נתן את כל כולו בביצוע לשיר 'עננים' של ישי לוי והצליח לסובב אליו את ארבעת השופטים. למעשה, גואטה היה הזמר הים- תיכוני היחיד בתכנית אליו הסתובבו כולם. הוא בחר בשרית חדד כמנטורית, גרר אחריו עשרות תגובות מפרגנות ובעיקר ייצג את העיר אילת בכבוד. עכשיו, חודשיים לאחר הדחתו מהתכנית, הוא מוכיח לכולם שהוא לא מתכוון לוותר ויוצא בכל הכוח עם הסינגל הראשון, וזאת רק ההתחלה.

תמונת כתבה


"מכאן אפשר רק להתקדם הלאה"


כבר בתכנית השנייה הודח גואטה מהתכנית, בשלב הדו-קרב מול הזמר מתן שמר. הוא התאכזב והתאושש במהרה. "על הבמה באותו הרגע אתה מרגיש שהפסדת", הוא מתוודה. "טיפה הופתעתי שהודחתי בשלב מוקדם של התכנית, אך בסך הכל התמודדתי מול זמר טוב והחלטתי לקחת את זה בצורה חיובית. הבנתי שהרבה זמרים טובים נופלים בתכניות האלה ולכן זה לא צריך לייאש אותי. לשמחתי, באודישן הראשון שלי כל ארבעת השופטים הסתובבו אליי, אפילו אביב גפן, מי היה מאמין", הוא צוחק ומוסיף: "קיבלתי את החשיפה שרציתי ומכאן אפשר רק להתקדם הלאה. לאחר שהודחתי, פנה אליי האמרגן, אבי גואטה, ואמר 'אתה יכול להיות בין הזמרים הגדולים במדינה, שלא תחשוב להפסיק עם זה. תסתכל על זה כקרש קפיצה'. זה מאוד החמיא ועודד אותי, ואם לא די בכך, הוא החליט לעזור לי. אמנם הוא לא מנהל אותי מוסיקלית, אך הוא קישר אותי להמון אנשים בתעשיית המוסיקה שיכולים לעזור לי ותמיד חלמתי שיהיה לי מגע איתם. בנוסף, הוא ערך לי היכרות עם היוצר טל שגב, שכתב והלחין את הסינגל הראשון שהוצאתי לא מזמן".

לאחר החיבור עם אבי גואטה והחשיפה הגדולה בתכנית, ההצעות המפתות מתעשיית המוסיקה לא איחרו לבוא וחן מצא את עצמו מהר מאוד עובד עם גדולי המוזיקאים, ביניהם המעבד המוסיקלי תמיר צור והיוצר טל שגב. הוא קיבל אינספור הצעות, טלפונים ומיילים ממנהלים, משקיעים ויוצרים, וכיום הוא במשא ומתן עם איש עסקים שהחליט להשקיע בו. "הייתי צריך לדעת מי הכי 'רעב' להצלחה ולנסות להצליח יחד איתו", הוא אומר.

איך אתה מסכם את התחרות בתכנית?
"זאת הייתה אחלה תחרות. היא אמנם נגמרה מהר משציפיתי, אבל לא באמת הפסדתי", הוא מסביר, "כביכול נפלתי בתחרות, אך ההצעות שהגיעו אחריה עזרו לי לצמוח ולהתקדם בתעשיית המוסיקה וכך גם למעשה - להוציא את הסינגל החדש".

פריצת דרך


חן גואטה נולד באילת, כשהיה בן ארבע, חזרה משפחתו בתשובה. חן גדל בבית דתי, למד בבית הספר הדתי 'ימין הרצוג', ומאחר ובכתה ט' כבר לא הייתה בעיר מסגרת דתית מתאימה, הוא עבר בגיל הזה לבית הספר 'אלון' בעיר. "כל הקטע שלי עם השירה התחיל בביתה הכנסת, בבית עם שירים של זוהר ארגוב. בכתה ב', אחרי שראיתי את הסרט של זוהר, זה כבש אותי בבום, ההבנה שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדול- להיות זמר". בגיל 14, הוא עלה בפעם הראשונה על במה וראה כי טוב. "חבר שלי היה קלידן במלון 'פטרה' בעיר כבר מגיל שמונה. כשהיינו בני 14, הוא אמר לי- 'אתה שר יפה, בוא, נסה לעמוד על במה ותראה מה אתה מרגיש". חן החליט לנסות ולמעשה, מאותו רגע לא ירד מהבמה. "משיר אחד- שתיים, זה הפך להופעה שלמה כשעד גיל 18, עד השירות הצבאי, עבדתי בעיקר במועדונים שונים בעיר. ניסיתי מועדונים חדשים, אבל בכל פעם חזרתי לבעל הבית הראשון שלי. בכל הזמן הזה שרתי בחינם כי הייתי ביישן ולא היה לי נעים לבקש כסף", הוא מספר בחיוך איך הרוויח פה ושם מטיפים בלבד שנתנו לו במועדונים לקוחות מרוצים. לאחר שירותו הצבאי בחיל הים בעיר, הוא חבר ללהקת 'המשפחה' האילתית ומזה כחמש שנים, הוא מופיע איתם בבתי המלון בעיר. גואטה, שהתעקש לדבוק בדרך הקשה למעלה ולא ללכת לתכניות ריאליטי, הבין במהרה כי הדברים האלו כבר לא כל כך קורים בפועל. אשתו, ריקי, הייתה זו שרשמה אותו לאודישנים של התכנית ומאז השאר היסטוריה.

חשבת פעם לוותר על החלום?
"היה שלב שהרגשתי שאין לי קשרים עם אף אחד והתאכזבתי שלא הוצאתי שום שיר, אפילו לא היה לי כיוון כדי לדעת איך אפשר להתקדם בתחום. מגיל קטן ידעתי שזה יהיה המקצוע שלי, להיות זמר, השאלה הייתה באיזו רמת הצלחה. אני מקווה למנף את זה הכי גבוה שאפשר".

"הרגשתי שזה השיר שלי"


'אין כמוך' הוא הסינגל הראשון שהחליט להוציא גואטה. לפני כשבועיים, שחרר את השיר הראשון לתחילת דרכו העצמאית וכבר זכה בפרגונים, הופעות, אירוח בתכניות רדיו וטלוויזיה והמון תגובות חמות. הסינגל להפתעת כולם הינו בלדת אהבה ים תיכונית, שכתב והלחין היוצר טל שגב, ולא שיר קצבי כפי שציפו מגואטה. "מאוד קשה לבחור את השיר שיהווה עבורך סינגל ראשון. זה כרטיס ביקור לכל דבר. הקלטתי כמה שירים באולפן ועצרתי אותם באמצע כי הרגשתי שזה לא זה. לקח לי הרבה זמן לאהוב את השיר 'אין כמוך', זאת לא הייתה אהבה ממבט ראשון אפשר להגיד", הוא צוחק, "אני מקבל עשרות שירים ביום למייל ול'פייסבוק' וקשה למצוא שיר שאתה מתחבר גם למילים שלו וגם ללחן שלו. בבחירת שיר צריך להרגיש שהוא 'תפור' עליך. לאחר ששמעתי את 'אין כמוך' מספר פעמים, התאהבתי בו, בלחן ובמילים כאחד והרגשתי שזה השיר שלי. התגובות חיוביות ומפרגנות. אני מקבל הרבה אהבה וחום, אנשים ברחוב מנשקים ומחבקים, שמחים בשבילי שלא התייאשתי".

אתה חושב שלקחת סיכון בבחירתך בשיר שקט?
"הרבה אנשים ציפו לשיר קצבי, שיחכו בסבלנות, גם זה יגיע. זה לא שינה לי אם השיר קצבי או שקט, העיקר שאהיה שלם איתו".

כיום גואטה עובד על אלבום מלא בסגנון ים-תיכוני, מופיע באירועים ומועדונים באילת ובמרכז וחי על קו תל אביב-אילת במטרה למנף את עצמו. למרות שהופיע על במות העיר בחג הפורים וביום העצמאות, הוא מודה כי את רוב הופעותיו הוא מבצע במרכז הארץ. "זה מחמיא מאוד שהזמינו אותי להופיע על במות אילת, אילת זה בית בשבילי", הוא אומר. "קשה לנהל אורח חיים בנסיעות מרובות למרכז, אני מאמין שאם זה ימשיך כך, אאלץ לעבור למרכז יחד עם משפחתי. ההורים שלי גרים פה, כך שגם אם אעבור, אבוא תמיד לבקר".

ואיך האישה מקבלת את זה?
"אשתי תומכת בי יותר ממה שאני תומך בעצמי", הוא אומר בגאווה. "לא תהיה לה בעיה לעזוב בשבילי עם כל הקושי שבדבר".

היו אנשים שהופתעו לגלות את סיפור האהבה ביניכם?
"החברים והמשפחה ידעו תמיד את הסיפור, אך אנשים שאני לא מכיר הגיבו לזה באופן חיובי ופרגנו. פעם עשו מזה הרבה רעש, לדעתי עכשיו בגלל שיש שלושה ילדים, הכל נראה טוב ורציני יותר".

ולסיום, שאיפות לעתיד?
"להוציא כמה שיותר מהר את האלבום וכמובן להמשיך ולהוציא חומרים חדשים תמיד".