היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 20/6/2012 11:56 ● ערב ערב 2555
היכל התרבות

לקראת הצגה - 'דון ז'ואן'



תמונת כתבה


דון ז'ואן, המפתה הגדול של כל הזמנים, מגיע לתיאטרון 'גשר'.

מאת: מולייר, בימוי ועיבוד: אלכסנדר מורפוב.
בתפקידים הראשיים ישראל (סשה) דמידוב ודביר בנדק.
דון ז'ואן, המפתה הגדול של כל הזמנים, האיש שהיה השראה לאופרה, למחזה, לאינספור עיבודים ספרותיים ולחלומותיהן של נשים. בקומדיה של מולייר, שהשתמש בגיבור כדי לחבוט בערכי הכנסייה והמוסר החברתי הצבוע, דון ז'ואן, יוצא לדו קרב עם אלוהים. ואלוהים מפסיד.
נשמתו של חובב הנשים אכן נענשת ויורדת לשאול, אבל... הנואף המפורסם מסרב להביע חרטה. בבימויו של הבימאי הבולגרי אלכסנדר מורפוב, מהיוצרים המובילים בתיאטרון הרוסי כיום.
סאטירה פרועה של מאהב חסר מוסר שבודק את אלוהים או יותר נכון, בודק שאין אלוהים, בוגד ומתהולל. זה נגמר בדמעות, הכינו את הממחטות.
בשעה 20:30 קוקטייל יינות חגיגי בלובי.
כניסה: 115 ₪, פנסיונר / תלמיד 90 ₪.
לרכישת כרטיסים מתנ"ס בית רובין 6-343-343 שלוחה 1.
יום ב', 25.6.12, ויום ג' 26.6.12 בשעה 21:00 ב'תיאטראות אילת'.

מועדון הסרט הטוב - אלוהי הקטל


עיבוד עטור כוכבים של הבמאי רומן פולנסקי למחזה של יסמינה ראזה, שהועלה גם על במות התיאטרון בארץ בהצלחה רבה. הסרט עוסק בשני זוגות הורים שנפגשים כדי לדון בהשלכות של קטטה שפרצה בין ילדיהם. מה שמתחיל כגישוש הדדי ומנומס לשם השכנת שלום הופך במהרה לוויכוח לחלוטין לא מנומס בין הזוגות, ואז למריבה מרובעת, שבה גם הסלון המושקע שבו נערך המפגש נהרס. אלוהי הקטל הוקרן לראשונה במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל ונציה. לאחר מכן, הוצג גם במסגרת הפסטיבל היוקרתי של ניו יורק, שם קיבל את הכבוד של הקרנת ערב הפתיחה. שחקנים: ג'ון סי ריילי, ג'ודי פוסטר, כריסטוף וולץ, קייט וינסלט.
ימי שני ושלישי, 25-26 ביוני 2012, 'תיאטראות אילת'.

המלצת ספר - החן שבשקר / דניאל דודזון



תמונת כתבה


בהוצאת 'אופיר ביכורים'

"ישבתי במיטה עם רונה יותר מחצי שעה. היא לא הפסיקה לבכות. אני, את כל הבכי שלי הוצאתי כבר לפני שעתיים, וכל מה שהייתי מסוגל לחשוב זה מתי אני עושה את זה, מתי אני מתאבד וגומר עם כל החרא הזה...".

הספר, רומן בעל רוח צעירה, הומוריסטית ומלנכולית גם יחד, מגולל את סיפורו של עוז דהרי, בחור מסתורי, רגיש וחבר נאמן, אך כשזה מגיע לכסף, הוא מאבד את עצמו ואת כל מה שחשוב לו. כשהוא מקבל תשובה חיובית מבדיקת איידס שעבר, הוא מרגיש שעולמו התהפך עליו. הוא מחליט לעזוב הכל, ויחד עם חבריו, מארגן 'עקיצה', שבעזרתה יוכל להגשים את מטרתו.
אך הכל מסתבך, ונקמות מן העבר רודפות אותו לכל מקום אליו הוא מגיע, עד לרחובות עמוסי ההימורים של לאס וגאס – עיר החטאים והסמים.
ההשראה לספר הגיעה דרך דמויות מחייו של דודזון. אנשים שהיו בסביבתו הקרובה, בעלי אופי מרתק. התיאורים בספר הוקצנו לצורך הוספת נופך דרמטי מעניין וחוברו לעלילה. המחבר מצליח ליצור לגיבור הספר, עוז, דמות ספרותית אמינה, מורכבת, מעניינת, רבת גוונים, המניעה את העלילה, מעוררת רגשות והופכת למושא הזדהות עם עוז או תיעוב, ואמינותה של הדמות משליכה על הסיפור כולו.

"התחלתי להבין מה עשיתי לא בסדר: הדבקתי אותה; בגללי עכשיו יש לה איידס, הולכת להיות גם לה אבן בבטן כל החיים, והיא תסבול בדיוק כמו שאני הולך לסבול...".

זהו ספרו הראשון של דודזון, 27, מייסד ומנכ"ל של חברת אינטרנט וקואוצ'ר. בשעות הפנאי, הוא עוסק בכתיבה, קריאה, צפייה בסרטים ותוכניות טלוויזיה. דודזון שוקד בימים אלה על ספרו השני.

קצרים


קפה תיאטרון
שתי קבוצות תיאטרון בערב אחד.
קבוצת תיאטרון קהילתי מבוגרים מציגה:
'קפה-תיאטרון תחתון' - ערב מערכונים של חנוך לוין על יחסים, חיים, סקס ומוות.
בימוי: עדה ים מירסקי.
הכניסה לבני 18 ומעלה בהצגת תעודת זהות.
'חלומות' - במאי: ולדימיר גוזמן.
תיאטרון פלסטיק. כולנו חולמים חלומות. בואו להציץ לארבעה חלומות של בחורות שונות.
כניסה: 25 ₪ כולל כיבוד קל.
יום ה', א' תמוז, 21.6.12 בשעה 20:00 במתנ"ס 'בית רובין'.
ההצגה מתקיימת גם במוצ"ש, 23.6.12 בשעה 20:30.

קבוצת תיאטרון קהילתי צעירים מציגים:
'ערדל הפלא'

סרט מתח, סביב ערדל מסתורי שנגלה בשטח... כולכם תהנו לבטח.
תורגם מרוסית ע"י: נתן אלתרמן, על פי: מטבייב.
בימוי: עדה ים מירסקי, ע. במאי: לי אני.
מתאים לילדים בגן חובה וכיתות א'. הכניסה חופשית.
יום א' , ד' תמוז, 24.6.12, בשעה 17:00 במתנ"ס 'בית רובין'.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש