לונה לונרה המשפחתון שהוא בית

מאת: אביבה דקל ● 20/6/2012 17:08 ● ערב ערב 2555
אם את אשה עובדת שמחפשת מסגרת משפחתית מתאימה, חמה ותומכת לתינוק או לפעוט שלך - 'לונה לונרה' הוא המקום הנכון. כאן, בין הרבה חום ואהבה, משחקים וארוחות בריאות הם גם ילמדו ספרדית
לונה לונרה המשפחתון שהוא בית

אילנית היא גננת בת גננת. אמה אליסיה, גננת ומורה לאמנות, עובדת במשפחתון עם אילנית ועם לאו בעלה. השלושה עובדים קשה ומכל הלב כדי לתת לילדים הרגשת בית ומתעקשים לקרוא למקום 'משפחתון' ולא 'צהרון' או 'גן'. ואכן 'לונה לונרה' הוא בית לפעוטות. כאן הם מרגישים ממש כמו בבית. אילנית היא גננת מגיל תשע עשרה. זה מה שעשתה בארגנטינה וזה מה שהיא עושה כאן. לא בגלל שהיא רואה בעובדת היותה גננת - עבודה, אלא מאחר שהיא אוהבת ילדים ואוהבת לטפל בהם.
עוד לפני היותה גננת, הייתה אילנית מדריכת נוער ורכזת של הגיל הרך בקהילה בבואנוס איירס. ילדים הם המקצוע שלה מאז עמדה על דעתה - זה מה שבחרה לעשות בחייה וזה מה שהיא עושה ואוהבת.

כל גיל ומה שמתאים לו


ב'לונה לונרה' מקבלים ילדים החל מגיל שלושה חדשים ועד גיל שלוש. רוב הילדים מגיעים הנה מיד עם תום חופשת הלידה של האם העובדת ועוזבים בגיל שלוש לגן. כרגע הילדים במשפחתון הם בגילאים שבין שמונה חודשים לשנתיים, אמנם הבדלי הגילאים גדול, אבל אילנית, ליאו ואליסיה, מתאימים את העיסוקים לילדים בהתאם לגילם ולמה שמעניין אותם - תינוקות משחקים ברעשנים ובובות רכות, במשחקי תינוקות על השטיח בבית או בחצר עם דשא מלאכותי, והגדולים משחקים בבית או בחצר במשק בית, בבית הבובות, או בברכת כדורים וחישוקים, זוחלים במנהרות או רוכבים על בימבות ותלת אופניים, ממש כמו שקורה בבית הפרטי. כל ילד משחק בדברים שמעניינים אותו. בימים חמים אלו משחקים הילדים במים, בקרח, בג'לי ובקמח - מתלכלכים כמה שרוצים ונהנים. אילנית זורמת עם הילדים והמשפחתון מלא כל הזמן בקולות צחוק, חדווה והנאה.
לאורך כל שעות היום שלושת המטפלים עומדים על המשמר ועינם פקוחה על הילדים, הם יודעים בכל שנייה נתונה מה קורה לכל ילד, מה ילד צריך ואם הוא צריך משהו הוא מקבל את זה מיד - בין אם זה צעצוע או חיבוק. המקום פתוח ללא מחיצות ושלושת המטפלים רואים כל מה שנעשה בשטח. אין רגע שילד נשאר ללא השגחה מחוץ לתחום הראיה של המטפלים. ב'לונה לונרה' לא סוגרים דלתות, כך שלא יקרה מצב שילד בוכה במיטה או בלול בחדר סגור ואיש לא שומע.
הקשר המשפחתי בין שלושת המטפלים תורם רבות לאווירה הנינוחה. אין צורך לחלק הוראות או פקודות, כל אחד מהשלושה יודע בדיוק מה הוא צריך לעשות בכל רגע נתון ועושה זאת מכל הלב. "למרות שאנחנו לא נותנים לילדים לבכות ומנסים שיהיו שמחים כל הזמן, אנחנו גם שמים גבולות ומסבירים לילדים מה מותר ומה אסור, מציינת אילנית, "חשוב מאוד בגיל הרך להיות מאוד ברורים ולהתמיד בהצבת גבולות".

הילדים צועדים על קיבתם


ב'לונה לונרה' הילדים מקבלים שלוש ארוחות.
ארוחת הבוקר המוגשת לילדים 'הגדולים' בשעה 08:45 וכוללת ביצים, ירקות, מאכלי חלב ולחם - ארוחת בוקר מזינה ובריאה. בארוחת הצהריים המוגשת בערך בשעה 11:30 מגישים כל יום משהו אחר - ממש כמו בבית, מגוון של בשר, עוף, הודו, ירקות מבושלים ותוספות פחמימות.
בשעה 15:00, לפני שהולכים הביתה, מקבלים עוגות ביתיות, פירות, כריכים ושתייה. התינוקות מקבלים מזון המתאים לשלב התפתחותם ולגילם.
אילנית ולאו נישאו בארגנטינה לפני שמונה שנים ובמקום לצאת לירח דבש הגיעו מארגנטינה ישירות לאילת. זו הסיבה שבגן מדברים בנוסף לעברית - גם ספרדית. רבים מהילדים המבקרים במשפחתון של אילנית באים מבתים בהם השפה המדוברת היא ספרדית. כתוצאה מכך שצוות המשפחתון דובר ספרדית אין לילדים משבר שפה והם נקלטים כאן מיידית ומרגישים בבית. ב'לונה לונרה' הכל מתנהל בשתי שפות. בשעת הסיפור מספרים סיפור בספרדית ואחר כך בעברית - או להיפך, גם שירים שרים בספרדית ואת אותם השירים שרים גם בעברית, כך שכל הילדים מבינים הכל, שרים, מספרים ומדברים בספרדית וגם בעברית. במשך הזמן הצטרפה לזוג גם אמה של אילנית, אליסיה שהיא גננת ומורה לאמנות ומהווה חלק חשוב מאד במשפחתון 'לונה לונרה'. בימים אלו ההרשמה לשנת הלימודים הבאה בעיצומה. אם אתם מחפשים מקום בו תוכלו להשאיר את הילדים שלכם בלב שקט, ב'לונה לונרה' אצל אילנית, אליסיה ולאו, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהילדים שלכם מאושרים ובטוחים. וזה הרי הכי חשוב, לא?

משפחתון 'לונה לונרה'
טלפון ליצירת קשר:
08-6331298,
או אילנית 054-8131429
פתוח מהראשון לספטמבר עד 14 באוגוסט. בפסח סגור.
ימים ושעות פעילות
א'-ה' 07:30-16:39 יום שישי 07:30-12:30.
פייסבוק: משפחתון לונה לונרה

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש