אשכרה גריל בר – לא סתם עוד מסעדה

מאת: אביבה דקל ● 27/6/2012 21:11 ● ערב ערב 2556
אם בא לכם לנעוץ שינים בסטייק טוב, לאכול שווארמה עסיסית, להתענג על אוכל טוניסאי מרוקאי – 'אשכרה גריל בר' הוא אשכרה המקום בשבילכם. על חורבותיה של 'גלרי קפה' פתחו יואב פיטוסי ומשה כהן את האשכרה שלהם. על זה נאמר כששף מוצלח פגש בעל מסעדות מנוסה
אשכרה גריל בר – לא סתם עוד מסעדה

את מסעדת 'אשכרה גריל בר', שנפתחה במקום בו פעלה משך שנים מסעדת "גלרי קפה" הותיקה, פתחו שני שותפים – יואב פיטוסי ומשה כהן. הראשון שף מנוסה והשני היה משך שנים רבות בעל מסעדות בצרפת. שניהם מומחים באוכל ואם הם אחראים כאן על מה שתקבלו בצלחת אין ספק שהאוכל יהיה מעולה.

תמונת כתבה


ביום ראשון שעבר נפתחה המסעדה להרצה. אמנם הפתיחה הרשמית נקבעה ל- 3 ביולי, אבל כבר עכשיו נוהרים ל"אשכרה" אילתים רבים שמכירים את האוכל של יואב פיטוסי, כדי ליהנות מאוכל טוב ואווירה נפלאה.

יואב פיטוסי, יליד אילת, גדל בין הסירים של אמא. "בגיל צעיר מאוד ידעתי שמה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדול זה להכין את האוכל הכי טעים, להאכיל ולפנק המוני סועדים", הוא מספר.
כשהחליט סופית שהוא רוצה להיות שף, נסע פיטוסי לצרפת ללמוד את תורת האוכל במקום בו מכינים את האוכל הטוב בעולם. כשסיים את לימודיו חזר לאילת ופתח את חברת הקייטרינג "סלסה" אותה ניהל ובה בישל משך עשר שנים. לאחר מכן היה שף ומנהל של קייטרינג "טעמים" משך שלוש שנים. את קייטרינג "טעמים" עזב כדי לכהן כשף ומנהל תפעולי של רשת מסעדות 'אחלה' משך חמש שנים. במשך כל השנים האלה צבר פיטוסי ידע וניסיון רב אותו הוא מיישם היום במסעדה החדשה שלו "אשכרה", אותה פתח יחד עם שותפו משה כהן.
משה כהן אף הוא יליד אילת. בגיל שמונה עשרה עזב את הארץ ושלושים שנה התגורר בצרפת, שם היה בעל עסקים רבים, ביניהם מספר מסעדות משגשגות. לפני שנתיים חזר לארץ ולאילת. הפגישה בין יואב ומשה הולידה את הרעיון לפתוח מסעדה משלהם שתהיה מיועדת לאילתים – מסעדה שבה האוכל יהיה טעים, טרי ובמחירים שווים לכל כיס וחשוב לא פחות – שתהיה ממוקמת באזור נגיש ונוח, שלא יאלץ את הסועדים האילתים לנדוד לאזור המלונות ולחפש בנרות מקום חניה כדי לאכול במסעדה.
המסעדה שעוצבה על ידי משה כהן בצבעי אדום ושחור היא יפהפייה, ממוזגת, נקייה ונעימה מאוד ושוררת בה אווירה של יוקרה. אם אתה מחפש פרטיות, יש בה גם חדר V.I.P בו אפשר לחגוג אירועים של עד שנים עשר איש בפרטיות מוחלטת – מקום מקסים, מתאים לימי הולדת, ימי נישואין ואירועים פרטיים אחרים.

תמונת כתבה


מה בתפריט?


"אשכרה" מתמחה בבשרים על האש. מנת הדגל שלה הוא סטיק אנטרקוט "פידלופ" על גריל פחמים. אנטרקוט שהוא, כפי שהסביר לי השף יואב פיטוסי, נתח הבשר המשובח ביותר בשוק ולא בכל מסעדה אפשר למצוא אותו.
עוד בתפריט: מבחר שיפודים של פרגיות, פילה בקר, שישליק, קבב כבש, קציצות קבב ועוד.
בכל יום מכינים ב"אשכרה" שנים עשר סוגי סלטים טריים וטעימים במחיר של -12 ₪ לסועד. הסלטים מוגשים עם "פרנה" (פיתה מרוקאית) אותה אופים במקום.
ב'אשכרה' אפשר כמובן ליהנות גם מנגיעות מהמטבח המרוקאי והטוניסאי – קוסקוס טוניסאי, מפרום, בשר ראש ובימי שישי חריימה ועוד הרבה דברים טובים.

צוות המסעדה מקצועי, מיומן, מוכשר ואדיב והשירות הוא מעל ומעבר שכן תודעת השירות טבועה ביואב פיטוסי והוא עושה הכל כדי שאנשים המבקרים במסעדה שלו יקבלו את השירות הטוב ביותר וייהנו.

"אשכרה" היא מסעדה שתענוג לשבת בה, תענוג ליהנות בה מאוכל טעים ועוד יותר טוב לדעת שאפשר לצאת מהמסעדה אחרי ארוחה מצוינת בלי צורך לרוץ לבנק ולקחת משכנתא.

ואם מתאים לכם לאכול את כל המטעמים של המסעדה אצלכם בבית – יש ל"אשכרה" גם שירות "טייק אווי" – שיפודים, שווארמה, תבשילים – הכל אפשר גם לקחת הביתה. אתם קוראים את השורות האלו והבטן שלכם מתהפכת? אתם צודקים בהחלט. תנו קפיצה ל'אשכרה' והבטן תודה לכם. (תדמית).


"אשכרה" גריל בר
המלאכה 18 א.ת. אילת (מתחת למועדון ה"ויו")
פתוח: ימים א-ה 11:00-23:00 , יום שישי 11:00-16:00 שבת סגור
טלפון: 08-6587444
המסעדה כשרה בהשגחת רבנות אילת