מוי כיף

מאת: או-מד מדיקל ● 27/6/2012 21:18 ● ערב ערב 2556
מאת לילית זוארץ / צילומים: יניב כהן / מכירים את המצב שבו מסתיים תהליך ארוך ואז עולות התובנות, המסקנות מגיעות ואתם נושמים לרווחה, כי הגעתם למקום הזה... שנקרא כיף?/ סביב הרעיון הזה בדיוק הציגה ענבר כהן, בית הספר המקצועי לריקוד, את מופע סוף השנה של תלמידותיה/ והכיף הזה היה לא רק בצד של הקהל שנהנה מהמופע, אלא גם ובעיקר אצל המופיעות על הבמה מהקטנה ועד הגדולה, כי ככה זה כשרוקדים באהבה
מוי כיף

תמונת כתבה


ביום חמישי האחרון בתיאטראות אילת הועלה המופע 'כייף' מבית היוצר של בית הספר המקצועי של ענבר כהן. המופע נפתח בקטע "על הקצה" (מחול מודרני) שהעביר בי צמרמורת וחלחל לתוכי. הרקדניות המחישו כיצד הולך אדם בדרך וגם כאשר מכשולים נקרים בדרכו, הוא ממשיך ומנסה, גם כשמדובר במצב שהוא "על הקצה", הוא ממשיך ומתאמץ להביא עצמו למקום שאליו הוא רוצה להגיע.
הקטעים הבאים, ריגשו בדרכים אחרות ואגב צפייה במופע, הבנתי שענבר כהן נדרשה בעצם העלאת המופע לא רק בכוריאוגרפיה מוצלחת אלא היא חשבה על הכל יחד: הכוריאוגרפיה, המסר שבשיר, המחשת המסר בריקוד, על הרעיון שמאחורי, על הבגדים על הצבעים ועל התאורה, כל אלה נאספים למקשה אחת מופלאה שמביאה עימה הנאה צרופה.
לצד כל אלה, גם בחירות המוזיקה של ענבר נעשו בהתאמה מלאה לכל קטע וקטע, ענבר מקפידה לעבוד עם שירים ומנגינות עכשוויות (WHO RUNS THE WORLD-GIRLS) לצד קלאסיקות שתמיד יהיו זכורות לטובה (JUST BEAT IT – מייקל ג'קסון) ועוד. כך יצא שלא יכולתי שלא לחוש כמו במסיבה אחת מגניבה במיוחד ולפי התרועות והשריקות, המחמאות שנזרקו לאוויר על ידי הקהל, הבנתי שאני חלק משלהבת בוערת אחת גדולה.לייק!
ענבר כהן ותלמידותיה הפגינו בפני הקהל הרב שהגיע לאולם (היה מלא עד אפס מקום!!) מבחר רב של סגנונות: בלט קלאסי, קלאסי בשילוב מודרני, סטריט ג'אז, היפהופ, מחול מודרני, מודרני-לירי, תיפוף גוף, סטפס ואף מחול מזרחי.

תמונת כתבה


המופע ארך כשעתיים של עונג צרוף. תענוג היה לראות איך גם בעידן הזה של ה'אינסטנט', דהיינו הכל כאן ומיד, ענבר כהן ותלמידות בית הספר שלה, שימרו בהצלחה גדולה את המתח של בקהל המשולהב, שהיה מרותק לכיסאו לאורך כל המופע, ציפה לעוד ועוד הפתעות וגם קיבל אותן בפועל, קהל שידע לפרגן עד תום המופע.
כמעריצה סמויה מזה שנים של תחום המחול על כל סוגיו ומחול מזרחי בפרט, הרשו לי בנימה אישית, לומר לענבר כהן ולתלמידותיה, יישר כוח גדול! נהניתי עד מאוד!
ולסיום, למרות שהבטחתי לעצמי שאמנע מלכתוב את השורה הבאה, זה בלתי אפשרי: אני מחכהההההההההה לשנה הבאה!!

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש