על תלמידים ומזלות

מאת: או-מד מדיקל ● 26/7/2012 09:40 ● ערב ערב 2560
מאת: ארז רחל- יעוץ והכוונה על פי מסרים וידע רוחני גם דרך קלפי הטארוט / בני המזלות השונים מביאים איתם אל ספסל הלימודים את תכונותיהם הבולטות. בני מזל טלה יהיו אימפולסיבים גם בלימודים, ממש כמו שבני מזל אריה ירצו לבלוט ובני מזל תאומים
על תלמידים ומזלות

טלה

-
פצצה אנרגטית הפורצת בסערה לתוך הכיתה בקול רעש וצלצולים, וכן אם אפשר, שגם המורה תעצור ותתייחס לכניסתו הדרמטית לכיתה. אימפולסיבי, מלא תושייה ויוזמה. אם דבר מה בפיו הוא לא יאפשר להתנהלות תקינה להתרחש. עליו לומר את אמרי פיו מיד ללא דחוי ואם אפשר ליצור מאבק או משחק כוחות מאתגר סביב הנושא אז עדיף. הטלה מאבד כלי כתיבה כבר בדרך לבית הספר. בעלי נטייה ילדותית מצחיקה כשהם מנהיגים, והם בדרך כלל המנהיגים ועושים את זה בלהט ובפראות מקסימאלית. אם מתקיים סכסוך חברתי, רק כניעה מוחלטת תספק ותרגיע אותם. תלמיד בן מזל טלה לעולם אינו פסיבי, הוא המוני ורועש רוצה לפעול מתוך דחף עכשיו וללא דיחוי. הכל אצלו פועל מתוך רגש ולעיתים ללא הגיון. אם המורה נותנת במה, הם יתנו את הנשמה, אם המורה לא מכבדת את מקומם, השיעור לא יתקיים. בשיעורי הבית הוא עושה קיצורי דרך ומסיים באפיסת כוחות, מומלץ לעזוב אותו לנפשו. תלמיד בן המזל רוצה לראות תוצאות מיידיות. הוא ייקח את כל המחברות בנושאים שונים בבת אחת, ככה הוא ירגיש שהוא מסיים מיד. בשיעורי ספורט מוציאים הרבה אנרגיה והם מהווים אתגר למורה שאוהב את החיים שהם מביאים לכיתה.

שור

-
התלמיד ינצל תדיר את הקסם הנובע מהאצילות, הנועם והיופי האופפים אותו. הוא יזכה להערכה וכבוד ממוריו בשל הלכותיו המעשיים והמעמיקים. השור עושה דברים בשקט ובשלווה, לא מפריע לו אם מישהו נכנס לדבריו ומראש יעדיף מורה שמשקיע באסתטיקה ובאווירה נעימה. חשוב לו שתהיה הרגשה שלווה בשיעור. הוא ישמור על תרבות דיבור ויכבד כל חבר ותלמיד. השור ניכן בשעון פנימי לא יזרז דבר. בני מזל זה שמרנים מטבעם ומחפשים את הביטחון והיציבות בכל מהלך. השור חי מאהבה. כן, גם בכיתה!. פועל בנחת וצועד לשיעור באיטיות ובסבלנות. הוא מכין את המחברות מראש, מתכנן לאטו, חושב לעצמו בשקט ומתרכז בלימודיו. הכול תמיד בקצב שלו. לא אוהב לחץ. ישקיע בלבושו ויראה מסודר. הוא יסודי והמחברות שלו יכילו את כל החומר הנדרש באופן שיטתי ואסטטי. תמיד יעדיף ללמוד בחברה ולדבר על הנושא בשקט ונועם הליכות.
כשמרני תלמיד בן מזל זה בדרך כלל יבחר במוכר והקבוע ויירתע ממורה חדש או מנושא לא מוכר. לא אוהבים כשמלחיצים אותם יש לאפשר להם לבחור את הזמן שבו הם מעדיפים להתכונן למבחן או להכין שיעורים. בעלי חשיבה שקולה ומעשית. השור יעדיף לשבת בצד הכתה ולא במרכזה.

מזל תאומים


תלמידים קלילים ותקשורתיים, בעלי קסם אישי וכושר הבעה מצוין. לרוב מרגישים צורך עז בתנועה. סגנון הדיבור מהיר ושוטף, וחשוב להם להביע את דעתם במיידי. מצליחים לשכנע את כולם בצדקתם, בעלי חוש הומור מפותח וכישרון לספרות. מפטפטים ומדברים ללא הרף. הילדותיות שבהם באה לידי ביטוי. הכול אצלם נתון לשינויים מהירים. בשל מזגם התזזיתי וחסר המנוחה הם יאהבו לשנות ולגוון כל פעם מחדש, יחליפו בכתה מקום תדיר ותמיד תורגש אצלם ניידות וכפילות. אצלם תמצאו שתי מחברות בכל נושא. נוכחותם קלילה, מצחיקה, מעניינת ולא מכבידה, ככה גם ההתעסקות שלהם בלימודים, לתלמיד בן המזל חשוב שיהיה עניין ואתגר. הוא לא מסוגל להתחיל ולסיים דבר אחד עד הסוף. אם יתאפשר לו הוא נכנס ויוצא מהכיתה כמה פעמים ויכול לעיתים לעזוב באמצע ותוך כדי לימוד למבחן יזמין מישהו לבוא להיות איתו, כי אסור שישעמם לו. אם לומדים יחד, אזי התאומים יעדיפו מקום הומה אדם, שכן הם טיפוסים סקרניים ואוהבי אדם. עבור בני מזל זה הסיבה העיקרית ללימודים היא המפגש החברתי. בזמן השיעור יתמקדו בשיחה ולאו דווקא בחומר הנלמד. ויכוחים ווכחנות משעשעת אותם.

מזל סרטן


תלמידים בני מזל סרטן ניחנו בזיכרון מפליא, כושר אנליטי מצוין וכל מה שמשקף סבירות, למרות חשיבתם הרגשנית והחולמנית. סגנון הדיבור שלהם בכתה נעים, מתפנק ואיטי. הם נמנעים מליצור לעצמם צרות ויבצעו בקפידה את כל מה שנדרש מהם. יעדיפו לא לדבר אם אפשר, אלא רק להקשיב ולהפנים. יתנדבו לכל בקשה של המחנך, נאמנים, יציבים, מסורים ושאפתניים, לעולם לא ימעלו באמון שנתנו בהם. מדובר בתלמידים עדינים ומופנמים. נתונים למצבי רוח, זקוקים לביטחון רגשי רב ואם ירגישו שנוכחותם מתקבלת באהדה, אזי אין גבול לדמיון המתגבר שלהם. יכולים להחליט על פי ההרגשה הפנימית אם להשתייך לקבוצת לימוד או לרעיון או אם להפילו על הסף. הם תמיד יתחשבו באדם נוסף. זקוקים נואשות לאישורו של שותף מנהיג- כטיפוסים חובבי בית, הם לא מרבים לצאת ללמוד אצל או בבתי חברים.

מזל אריה

-
כמו מלך החיות, גם בכיתה הם תלמידים אצילים, גאים, כריזמטיים, סמכותיים וזוהרים. בעלי צורך בהכרה ובתשואות סוערות וחשובה להם מאוד מנהיגות וכבוד עצמי. כשתלמיד בן המזל נכנס לכיתה הוא עושה את זה כמו מלך אמיתי ודואג שיידעו על כך. הוא תמיד מצליח להיות במרכז העניינים בכיתה והכל עובר דרכו. אם מישהו מציע ללמוד יחד הוא מיד יחלק תפקידים והוראות. הוא שופע מרץ ודואג שיהיו לו כל העזרים ומישהו שיפאר וישבח אותו כדי שימשיך ללמוד ולהצליח במרץ. חייבים להחמיא לו, אחרת הוא נפגע. תלמיד נקי ומסודר, ולא נותן שיעזרו לו, כדי שכל הקרדיט יהיה שלו. אריה אמיתי מתייחס למכשולים וסוגיות כאל אתגרים שנועדו לחשלו. לא יהסס לצאת לקרב כדי להציל את כבודו המלכותי, גם אם אין בזה שום היגיון אסטרטגי. חושבים בגדול מובילים את העולם אחריהם, בסטייל דרמטי ותוך חלוקת עצות והוראות לכולם. סגנון הדיבור שלהם ישיר וסמכותי, כך שאין מצב שלא יבינו למה התכוונו. ילקוטם יהיה מאוד ייצוגי, יוקרתי ומפואר. החפצים יהיו על גבול הגרנדיוזיות ברמה גבוהה.

מזל בתולה


תלמידים גאים המכירים בערך עצמם, בעלי הופעה נאה במיוחד. תלמיד בן מזל זה הוא תמיד נקי ומגוהץ. מייצג אינטליגנציה, קלילות, חוש הומור, קסם אישי וחוסר מנוחה, דייקנים, מסודרים, מאורגנים ונקיים. ביקורתיים, יציבים, מעשיים, יעילים ופרפקציוניסטים. מתאים להם ללמוד ולעסוק בארכיטקטורה..בעלי חשיבה אנליטית המקום בו הם נמצאים מצוחצח, מרשים, מכובד, מושלם, מקסים, עכשווי, חלומי ועם סטייל. חוץ מזה, אין להם דרישות מיוחדות בתולה אמיתי יקפיד להימנע מהסתבכויות מיותרות. אבל אם בכל זאת קרה ידע לטפל בבלגן עם המון סבלנות, שקט נפשי והיגיון בריא כמובן ששכל - הרי היגיון הוא שמם השני. נחשבים למעשיים, תכליתיים, שיטתיים, דייקנים, נבונים ושמרנים.לא נתפסים למהומות ורגשנות מיותרת בעל נטיות אמנותיות, מגיבים בנימוס, באדיבות ועם המון טאקט ודיפלומטיות. תוך הקפדה על כל פרט בחברה מסמנים את המטרה ומשגרים אליה חיצים שנונים של צחוקים. מה שאומר שכיף מאוד להיות בסביבתם כשזה קורה לכם.
אינם מתבלטים ויעדיפו לא להיות במרכז הבמה בני מזל זה יתפארו בכישרון תשומת הלב לפרטים שום דבר לא נעלם מעיניהם. היכולת התקשורתית שלהם מחבבת אותם על כל אדם. הם אנשים הנראים מצוין עדינים בחזותם בשכלם ההגיוני הקר. בשל היכולת הורבאלית שלהם לשוחח בנעימות חן אישי ולשנינות מעודנת תמיד יש מקום. לא רגשן, ההיגיון אצלו שולט הוא עובד רק עם הראש. ויהיה נאמן לעקרונותיו משמעת ברזל בשעות קבועות. בחדות עין בוחן את כל אי אפשר לעזור לו הוא ביקורתי ושום דבר לא מספק אותו. הוא עובד קשה שם לב למידות מדויקות, לפרטי פרטים. בסוף הלימוד הוא משאיר הכל במקום, נקי ומסודר. הוא צנוע, לא מחכה למחמאות, מאושר שעשה כמו שצריך.

מזל מאזניים


ברגע שעבר את עינויי ההחלטה, הוא פועל בשקט, ברוגע, בטוב טעם, הוא מעדיף שלא ידברו איתו כשהוא מרוכז בלימוד. הוא לא אוהב לנקות, ובתת ההכרה מרגיש שיבוא מישהו לעזור לו להיחלץ מבעיה שלא מצא לה פתרון תוך התפלפלות וויכוח סוער ואינטנסיבי ובלבד שלא יערערו את בטחונו העצמי סביב הרעיון. החלפת דעות מאפשרת לתלמידי המאזניים ערנות מחשבה תוך סתירה עצומה וספקות וניגוד, דבר הגורם להם להתמסר לאומנות הויכוח. מפליגים במילים ופועלים לטובת כלל הכיתה. מלמדים שלאמת אלף פנים, בעלי יכולת שכנוע, חצויים ושסועים בין הפכים לבסוף יכולים לשנות את דעתם תוך הקשבה נבונה לשכל הישר. תלמיד בן המזל מרגיש שעליו לשקול הכל על דרך המאזניים. נאמנים ובונים קשר חברי אינטימי לעיתים אף עם מוריהם. מיזוג מצוין בין רגש לשכל.

מזל עקרב

-
תלמידי מזל עקרב בעלי מבט חודר ועמוק, הם חשדנים טבעיים, תמיד יפקפקו במניעך והנקמנות תשלוט ברגשותיהם. הכל אצלם סודי. הם ינהלו את צעדיהם בקור רוח מחושב ויכולת לתמרן. ניחנו בשפע נאמנות ובמסירות טוטאלית. אצלם לא יהיו המונים, אלא חברים בודדים. בעלי אישיות חזקה והילה של קסם מאגי עוטפים אותם וכולם חושקים בקרבתם, כמגנט. תלמיד בן מזל זה הינו הר געש מבפנים ואדיש וקר רוח מבחוץ. לא ניתן להבחין בסערות המתחוללות בתוכו. סקסיים ביותר ועיניהם מהפנטות וחודרות. בחוכמתו ובהבנתו את נפש האדם הוא יבצע מהלכים מפתיעים ומקוריים בתעוזתם. תלמידים עקרבים יבחרו להתמודד עם קשיים שהגישה לפתרון תהיה קשה ומאתגרת. מתמטיקה, ריאליות, גירוי סקרני מתמיד. תלמיד בעל אנרגיה שופעת העובר מהצלחה להצלחה. בשל טבעו ההרסני ויצר הנקמה המקנן בו תדיר, אוי לו למורה שטעה איתו. הולכים עד הסוף, לא מחפשים קיצורי דרך, פותרים בעיות ולא מתחמקים מקושי עד אשר הסירו את המכשול. כתלמיד והוא מסוגל לבנות תדמית חדשה בכל פעם כשצריך. עוצמת ביטוי גבוהה, חשיבה עמוקה, יסודית, מסתורית ונועזת הוא מתכנן, מבצע ויודע מה צריך לעשות. עובד במרץ לא מאבד או מפסיד זמן. דואג שמוריו והוריו יהיו מרוצים.

מזל קשת

-
תלמידים סקרניים וחברותיים אשר יתחברו לכל התחומים בשווה כמו גם לכל התלמידים. הקשת זורם עם הכל. מלך ההמצאות והאלתורים, לא מתכונן הרבה, מתפעל מהצלחתו. כשהוא נכנס לכיתה, הוא פותח חלון, ומפנה שטח נרחב לעבודה, משאיר מקום לנוע, תמיד המרפק שלו נתקל בדברים וגם שובר אותם. הוא מכין שיעורים מהר, כאילו הוא במלחמה נגד השעון. חבל לו על כל רגע, יש לו הספק עצום להכין הרבה במעט זמן.
לעזוב מהר את הכיתה. לא עונה כשמדברים איתו, מרוכז. הוא רושם כל מילה, ומוכן לנדב ידע ולחלק לכל דורש. גאה מאוד בכושר ובחוש ההמצאה שלו ומאושר כשמחמיאים לו. לתלמידים בני המזל יש ראש פתוח והם נהנים מהכל. ובדרך כלל יתנו לאחרים לבחור. הקשתים אוהבים חברת אנשים ומתלהבים מלימודים בצוותא ואם אפשר בחיק הטבע. גיאוגרפיה וטבע, הרפתקנים, אוהבי חופש, ידע ואינטלקט, שנונים, אופטימיים, חכמים, יצירתיים, ומגלים פתרונות לפני כולם ללא התפלספות. פותר מטלות בקוצר רוח, בפיקחות ובעיקר במהירות מפתיעה.

מזל גדי


תלמיד בן מזל זה הינו בעל חוש אחריות מפותח, חוש ריכוז גבוה, בעל כושר עמידות גבוהה בהתמודדות, בעל דחף טבעי לחדור ללב ליבן של בעיות ואתגרים. תלמידים שאפתניים, בעלי הישגים מרשימים, עקביים ואחראיים. הגיונם בריא והם שוקלים את דבריהם בקפידה. מתערבים בשיחה בכיתה רק אם הם בטוחים שהם בקיאים בנושא. מנהיגים בטבעיות ואלופים בארגון. יסודיים ומשקיעים הרבה. מפוכחים ובעלי אישיות חזקה. לומדים על פי תוכניות עבודה ורשימות ובודקים פעם נוספת אם לא חסר דבר. תלמיד בן מזל גדי, מארגן ספרים ומחברות, מדבר בשקט, תנועותיו איטיות, מזיז כל דבר בזהירות. לא מפיל כלום. הוא לומד לפי הסדר, לא שוכח דבר, הכל מונח לו מול העיניים, והוא חוזר לקרוא בו. מתלונן בלחש על כך שכל האחריות תמיד עליו, ורוטן בפני עצמו על כך שאם הוא מכין עבודה אז אין מלבדו, מה שבדרך כלל נכון, כי לגדי יש פעמים רבות בני זוג ללמודים שלא ממהרים. הוא זוכר בפרטי פרטים איך המורה הציג את דבריו, בסוף הוא מנקה ומסדר הכל. הגדיים מתייחסים ללימוד כאמצעי ולא כמטרה. הם לא אוהבים לבזבז זמן יקר ויערכו בירור יסודי ומעמיק על מידת התועלת של הנושא הנלמד. לא אוהבים לבזבז זמן על מה שלא מצדיק את המחיר. הם נצמדים לשעות לימוד קבועות וידועות מראש בבית ובכיתה ונמנעים מחברים לא איכותי.

מזל דלי

-
נמשכים לתחומי טכנולוגיה ותקשורת. אינטליגנטיים עד כדי גאונות, בעלי תחושות ניתוק ושחרור מדפוסים והרגלים. מייצגים שיתוף פעולה ועשייה למען כלל הכיתה. תלמידים מבריקים ואינטליגנטים, לימודים יכולים לגרום להם להתעלות נפש, הם מעמידים כל דבר בחקירות וסימני שאלה, בעלי אידיאולוגיה, העדר חוקים ואם אפשר גם לא לגמרי מסכימים לסדר. בעלי תגובות קיצוניות ותהפוכות חסרות יציבות- מהתלהבות לאכזבה ומחברות אמיצה לניכור. הדלי טוב בעבודת צוות ורגיש ליצירה התורמת למען הכלל, מעוניין תמיד לרכוש ידע ולשתפו עם אחרים- האינדיבידואליות והמקוריות, בתוספת הליברליות, שולח את בני מזל זה לחפש מקום לטכנולוגיה וחידושים. התלמיד נחוש בדעתו להמציא שיטת לימוד מיוחדת ולעיתים הוא אכן ממציא. לכל שיעור כתוב מוסיף תבלינים שאף אחד אחר לא מעז להוסיף. הוא לומד בחוסר שקט, לא מרוכז, מחפש מישהו שייכנס לכיתה לדבר איתו, ואם אין, מדבר בטלפון בלי הפסקה. להיות איתו בזמן הלימוד זה מעניין ומבדר כאחד, כי הוא מספר ואומר דברים מצחיקים, ומקשר רעיונות בצורה מקורית. הוא רבגוני ומסוגל להמציא גישה. אם חסר לו נושא מסוים, הוא לא מתרגש, ושולף מה שיש. פרקטיים, עממיים ומזינים, לא נעלב אם מישהו לא אוהב את מה שיש לו להגיד. הם אוהבים להתנסות בחוויות חדשות. החברה חשובה להם מאוד ותמיד יעדיפו ללמוד בחברת אנשים שנונים, קלילים וצעירים.
רק אל תעבירו להם שיעור יבש ולא מעניין.

מזל דגים

-
תלמיד בן מזל זה הוא עדין, משקיע הרבה מזמנו ומרצו כדי לרצות כל אחד ממוריו מהקרובים והאהובים עליו. כשהוא לומד הוא עושה מה שצריך בלי להתלונן, לא מבקש עזרה, גם כשהוא נתקע. קשה לו להחליט מה לעשות קודם. הוא מסוגל לשבת ולהסתכל בתוך הילקוט בלי לדעת מאיפה ובמה להתחיל, או שמתחיל לבלגן ולסדר שוב, או שהוא מתחיל בבת אחת את כל התחומים אבל ממשיך עד שמסיים. חשוב לו שכולם יהיו מרוצים. הוא מתאמץ ללמוד, זוכר בעל פה משפטים, אבל אינו אוהב להסתבך. בדרך כלל הוא מגיע לאפיסת כוחות אחרי שהוא מסיים ללמוד. אם בני המזל ילמדו בקבוצה, הם יעדיפו סביבה אינטימית ולא המונית. חשוב להם אסתטי ויפה, מעוצב ביצירתיות ובטוב טעם. הדגים הם טיפוסים מתמכרים שאוהבים לרחף ולכן אוהבים שיעורי אמנות ופילוסופיה. הם מתמזגים בכל מקום ורגישים מאוד לרגשות חבריהם. הנשק שלהם הוא השתיקה, הם בעלי קשב מצוין, כריזמה וכושר מילולי גבוה, יכולים להיעצב מאוד בשל סבלו של האחר. ממאפייניהם הם נתינה ללא תמורה, מסירות נפש וחמלה אדירה לכן מתאימים להם לימודים כמו עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, פילוסופיה, לימודי דת וטבע. הרבה מאוד חפצי נוי תמצאו בקלמרו. מתמזגים וזורמים, כתלמידים הם לא אוהבים להיחשף ולכן חבריהם לספסל הלימודים יכירו אותם רק בקושי.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש