דרושים אילתים לפיצוח גרעינים

מאת: אסטר שטרית ● 2/8/2012 00:08 ● ערב ערב 2561
לפרויקט ייחודי של האמנית נעם אדרי דרושים אילתים שאוהבים לפצח גרעינים. הרמתם גבה? גם אנחנו. בחודש ספטמבר הקרוב יערך מיזם האמנות הבינלאומי, 'גרעינים', במטרה לחבר בין ערים שכנות במזרח התיכון. גם אילת ועקבה משתתפים. למקומות, היכון, פצח!
דרושים אילתים לפיצוח גרעינים

מי מאיתנו לא מפצח גרעינים? הנאת הפיצוח נכנסה כמעט לכל בית ובית בישראל וגם בשאר ארצות המזרח התיכון. לאחרונה, הגתה האמנית נעם אדרי (30) מיזם אמנות בינלאומי שמטרתו לגייס את הקליפות הנותרות ולהציגם בלונדון כסרט תיעודי על החיבור בין הערים השכנות במזרח התיכון. לרעיון הבלתי שגרתי נכנסה גם עירנו אילת , שתפצח גרעינים יחד עם שכנתה עקבה. הפרויקט זכה לתמיכה של קרן'ARTIS' , מוזיאון חיפה לאמנות, עיריית אילת, עירית חיפה, התנועה הקיבוצית – אגף המשימות, מפעלי 'הזרע', 'מגדן', 'זארובי' ו'תיבולים', קיבוץ רמת-יוחנן, קיבוץ גלאון ועוד רבים. כמו כן, מלווים את הפרויקט באופן אישי סמו סמוראי מעיריית אילת, יואל מרשק, בומה ענבר, ברק גרינאפל מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי ועוד רבים המאמינים כי זהו פרויקט חשוב ברמה הבינלאומית ובחיזוק קשרי השלום במזרח התיכון.

תמונת כתבה


"בתקווה ליצור דיאלוג שיגשר על הפער התרבותי”


האחראית לרעיון הפיצוח הינה האמנית הישראלית הצעירה, נעם אדרי, בת קיבוץ רמת-יוחנן, אשר גדלה והתחנכה בלונדון מגיל חמש ושירתה ביחידת הקישור לכוחות זרים בצה"ל. עבודותיה עוסקות בשאלות של זהות ישראלית וחשיבותו של האינדיבידואל ומוצגות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם ובאוספים בינלאומיים. אדרי הינה בעלת תארים רבים וזכיות מכובדות, ביניהם: תואר שני בהצטיינות יתרה ב-Goldsmiths, University of London, תואר ראשון באמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב- 'בצלאל', זוכת מענק 'Artis' לשנת 2012, זוכת מענק ממועצת הפיס לתרבות ולאמנות, זוכת פרס האמן היהודי הבינלאומי לשנת 2004 וזוכת פרס ראשון ליוצרים צעירים מטעם קרן ראובן ועדית הכט. "פרויקט גרעינים הינו יצירת אמנות שהיא גם מחווה של ידידות והכנסת אורחים במזרח-התיכון", מסבירה אדרי, "פיצוח הגרעינים הינה פעולה אוניברסאלית, סימן היכר של המזרח התיכון, שאינה תלויה בשפה, והיא לרוב פעילות חברתית שמתבצעת בין ידידים. המשתתפים שיישבו בבתי הקפה במדינות השכנות במשך חמישה ימים יוכלו לתקשר עם הסביבה ועם המקומיים בתקווה שייוצר דיאלוג אשר יעמיק את החברות ויגשר על הפער התרבותי. הם יתארחו בעיר השכנה ואחר-כך יארחו את שכניהם בעיר שלהם".

בניחוח ים - תיכוני


בפרויקט 'גרעינים' היא מזמינה עשרה ישראלים תושבי אילת לנסוע לעקבה ועשרה ירדנים תושבי עקבה לנסוע לאילת ולבצע בשני מוקדים אלה את אותה פעולה: לשבת ברחבת בית קפה ולפצח גרעינים במשך חמישה ימים רצופים, כאשר קליפות הגרעינים ייצרו ערימה ענקית כמו הר. הפעולה עצמה, כמו גם גיוס המשתתפים, ההיערכות והובלת הגרעינים יתועדו בוידיאו בשתי הנקודות וישודרו באינטרנט ובתקשורת בזמן אמת. בתחילת ספטמבר תיסע המשלחת מאילת לעקבה לפצח שם גרעינים ואחר-כך יבואו אנשי עקבה לאילת לפצח גרעינים כאן. הפרויקט ייערך גם במקומות נוספים בארץ, ובאוקטובר הקרוב תתבצע הפעולה בחיפה ובשכם, בחסות מוזיאון חיפה, ובהמשך גם בערים נוספות כאשר המטרה לפצח כ-10 טון גרעינים בסך-הכול. ערימת הקליפות שתיאסף מכל הערים תוצג לבסוף בלונדון, לצד הסרט התיעודי, כתגובה ים-תיכונית מחויכת לעבודתו של האמן הסיני Ai Weiwei, שהוצגה לפני שנה במוזיאון הידוע בלונדון 'Tate Modern' וכללה 100 מיליון גרעיני פורצלן שיוצרו בעבודת יד על-ידי 1,600 בעלי מלאכה סינים. עבודה זו חשפה את יחסי ההון והניצול בין המערב למזרח והראתה מי עומד מאחורי כל גרעין. פרויקט גרעינים חושף גם הוא את האנשים שמאחורי פעולת הפיצוח ואת היחסים שנרקמים ביניהם סביב השולחן , בסטייל הים-תיכוני.

תמונת כתבה


"בימים אלה אנו מחפשים משתתפים תושבי העיר אילת, גברים ונשים מעל גיל צבא, שאוהבים לפצח גרעיני חמנייה ורוצים להשתתף במיזם אמנות בינלאומי יחיד במינו", ציינה אדרי. "הצלחת הפרויקט תלויה בכל מתנדב ומתנדבת וביכולת שלהם ליצור קשר עם שכניהם בעקבה ולשתף פעולה על מנת לפצח כמה שיותר גרעינים שיישלחו ללונדון. בנוסף לפיצוח הם ייחשפו לעיר השכנה ולכל מה שיש לה להציע".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש