ג'אז לוהט

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 2/8/2012 00:33 ● ערב ערב 2561
בפעם ה- 26 ברציפות, אירחה אילת השבוע את פסטיבל הג'אז שהתקיים מוקדם יותר והיה חם הרבה יותר. אווירה, צלילים ואמנים
ג'אז לוהט

פסטיבל הג'אז שהתקיים השבוע באילת היה לוהט מתמיד, ולא רק בזכות התוכנית האמנותית המוקפדת והאיכותית, אלא גם בשל החום הכבד ששורר במחוזותינו גם בשעות הערב והלילה. תוסיפו לזה לחות גבוהה וקיבלתם אנשים שנהנים מהמוסיקה מחד ומיוזעים שמנפנפים בחוברת הפסטיבל מאידך ויותר מכך- נגנים לבושי חולצות ארוכות ואפילו מקטרנים שנזלו על הבמה. אבל בינינו, כשהתוכנית האמנותית מושקעת, כל אלה בטלים בשישים, וחלק מהאורחים בפסטיבל אפילו פיזזו ברחבת האולמות. ותודה למנהלים האמנותיים דובי לנץ ואלי דג'יברי על ששילבו השנה סגנונות שונים והשפעות מגוונות בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראלים ברמה אחרת. או כמו שסיכם יו"ר פורום ידידי הפסטיבל, יורי גיא רון: "זה מקסים לראות את האהבה המקצועית שיש ביניכם, המשיכו כך, זה תורם רבות לפסטיבל".
מה שסימל במיוחד את הפסטיבל הנוכחי היה דגש על מוסיקה. מתחם הנמל עוצב בצורה מינימליסטית ביותר, שנראתה חזרה ברורה לקונספט והקונסטלציה שאפיינו אותו בשנים קודמות – שלושה אולמות עמוסי כיסאות פלסטיק אזוקים (ללא כל מערכת צינון או אוורור התואמת את עומס החום, ותודה לחוברות הפסטיבל ששימשו גם כמניפות) ובמה פתוחה ברחבת הפסטיבל, עליה עלו אמנים צעירים בזה אחר זה במהלך רוב שעות הפסטיבל והציגו את מרכולתם המוסיקלית לרווחת באי הפסטיבל הרבים, גם לאלה שלא רכשו כרטיסים (השנה במחיר 100 ₪ לתושבי אילת), אך רצו לשבת ולשמוע ג'אז. ולא רק אמנים צעירים, גם מבקרים צעירים רבים פקדו השנה את הפסטיבל. מעבר לכך, המתחם היה ריק מאטרקציות כמו פינת המכוניות שנראתה בכל שנה, דיילות שמחלקות מתנות וכדומה, גם נוכחות דוכני אוכל מינימליסטית אפיינה את המתחם השנה, אך בינינו בחום שכזה, הדבר היחיד שבחרנו כדי להתרענן הוא מנת אבטיח (25 ₪), בקבוק מים מינרלים קטן (8 ₪) והגברים שבינינו בחרו להרוות את צמאונם ב- שליש ליטר בירה (24 ₪) ובגלידה. החלק המשמח יותר - גם הג'ם סשן חזר הביתה- והשנה הוא התקיים במלון 'ריביירה' (זוכרים???) על מוסיקה איכותית לא הייתה כאן הפעם התפשרות, ויש מי שיאמרו כי רמת תוכנית הפסטיבל השנה עלתה בכמה מונים על זו של השנים הקודמות. כמעט בכל אולמות הפסטיבל, אנשים פיזזו ונהנו.
בקוקטייל הפתיחה החגיגי שנערך במסעדת 'שיקגו' במלון 'הילטון מלכת שבא', אמרה אהובה זקן, סמנכ"לית בכירה במשרד התיירות, "העיר אילת מיתגה עצמה בין היתר כעיר פסטיבלים, ולאור זאת החליט משרד התיירות: השנה לתמוך בפסטיבלים ובאירועי ספורט בינלאומיים באילת בסכום של חמישה מיליון שקלים. בימים אלה, אמור להיחתם הסכם בין עיריית אילת לפיתוח וקידום התיירות באילת. יחד עם ההשקעה באירועים, משרד התיירות ימשיך להשקיע באילת בפיתוח תשתיות תיירותיות, בשיווק העיר בארץ ובחו"ל ובשמירה ובטיפוח המוצר התיירותי ושיווק איכות השירות עם שותפינו מימים ימימה - עיריית אילת, תאגיד התיירות וכמובן התאחדות המלונות".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש