חן ישיר לכם סולו

מאת: אסטר שטרית ● 2/8/2012 00:34 ● ערב ערב 2561
התגעגעתם? גם הוא. נציגנו ב'דה וויס', חן גואטה (26), חוזר בסינגל שני ומרגש - 'מתגעגע', שיצא לרדיו לפני כשבועיים. שיחה צפופה על אלבום הבכורה שבדרך ועל המעבר הקרוב (מאוד) למרכז. הגיע זמן פריצה
חן ישיר לכם סולו

שלושה חודשים בלבד לאחר ששחרר לרדיו את הסינגל הראשון שלו - 'אין כמוך', סינגל שזכה לתגובות חמות ברדיו ובאינטרנט, חן גואטה (26), הנציג האילתי בתוכנית 'דה וויס', משחרר לרדיו סינגל שני - 'מתגעגע', בדרך לאלבום הבכורה שלו. שיר ים תיכוני שקט ומרגש המדגיש את הצרידות העדינה והמיוחדת בקולו. על המילים והלחן של הסינגל החדש אחראי מוטי אוחיון, מי שכתב בעבר לאמנים גדולים מהברנז'ה הים תיכונית, ביניהם שרית חדד ועופר לוי.
על העיבוד המוסיקלי אחראי המעבד ציקי זנתי. זה לא סוד כי מאז השתתפותו של גואטה בעונה הראשונה של תכנית הריאלטי, 'דה וויס', הוא הצליח להשתלב בתעשיית המוסיקה הים-תיכונית ובימים אלו הוא ממשיך לאסוף חומרים לאלבום הבכורה שלו ותוך כדי הוא מקבל הזמנות מרובות להופעות באירועים שונים, בעיקר בחתונות. הזמיר האילתי בדרך הנכונה.

עוזב את העיר


גואטה, כזכור, איש משפחה - נשוי לריקי, מורה בבית הספר 'רבין' ואב לשלושה ילדים. בעקבות ההצלחה והשאיפה להתקדם בקריירה המוסיקלית, החליטו בני הזוג לעבור לאזור המרכז כבר בתחילת חודש אוגוסט הקרוב, שם חן יהיה קרוב ונגיש יותר לאולפנים, לנגנים ולהופעות הרבות אליהן הוא מוזמן. לדבריו, מדובר בהחלטה שנעשתה בתמיכה מלאה של אשתו. יחד הם בחרו להתגורר בעיר ראשון לציון, עיר הולדתה ומגורי הוריה. "אני עובר לצערי ולשמחתי", אומר גואטה. "באילת מאוד קשה להתקדם. כל התעשייה והעבודה האמיתית נמצאים שם, הנגנים והאולפנים הטובים. בכדי להתקדם בקריירה אני חייב לעבור. זאת החלטה שמתבשלת כבר כמה שנים, אך מאז שהתחלתי את העבודה האינטנסיבית במוסיקה, לאחר 'דה וויס', מצאתי את עצמי טס כל שבוע הלוך ושוב על קו תל אביב-אילת. אני נמצא שלושה ימים בשבוע באולפנים בתל אביב ובשאר הימים באילת. אני מנסה להיות בשני המקומות כמה שאפשר, אבל זה לא משתלם כלכלית ומאוד קשה פיזית ונפשית. אני רוצה שהילדים שלי ואשתי יהיו צמודים אליי, ולכן החלטנו לעבור לראשון לציון, עיר הולדתה של ריקי, שם היא יכולה ללמד. אם עד עכשיו הורי באילת עזרו לנו, עכשיו סבא וסבתא השניים יקבלו פיקוד...הקטנה שלנו עולה לכיתה א' וזו תהיה התחלה חדשה עבור כולנו. אני מקווה שנצליח, בעזרת השם".

איך ההרגשה לעזוב את עיר הולדתך?
"המעבר קורה בהדרגה. אני כבר נוסע למרכז הרבה כך שזה לא הגיע ב'מכה' אחת. ההורים שלי גרים כאן וכבר סגרתי הרבה אירועים וחתונות באילת, אני אבוא לבקר הרבה", הוא מבטיח. "אני לא מתכוון להתנתק מהעיר, אני אילתי בדם. מה שבטוח הוא שאחרי שלושה שבועות בלי אילת אקבל הלם".

בדרך לאלבום בכורה


"אין כמוך' הוא הסינגל הראשון שהוציא גואטה לפני מספר חודשים. לפני כשבועיים, שחרר את הסינגל השני, 'געגוע', כהמשך לדרכו העצמאית וכבר זכה בפרגונים, הופעות, אירוח בתכניות רדיו וטלוויזיה והמון תגובות חמות. הסינגל השני, כמו הראשון, להפתעת כולם, הוא בלדת אהבה ים תיכונית ולא שיר קצבי כפי שציפו מגואטה. "בשל העובדה שהסינגל יצא בשיא הקיץ, אנשים ציפו שזה יהיה להיט קיץ קצבי, אבל התאהבתי בשיר וקיבלתי לשמחתי תגובות טובות", הוא מספר. "הסקיצה הראשונית ששמעתי לשיר 'געגוע' נשמע לי קצת כמו שיר מהז'אנר המזרחי עם קצת דיכאון, אך כששרתי אותו בעצמי הוא 'ישב במקום' והתאהבתי בו כבר בטייק הראשון. אני יודע להתחבר לכל טקסט ולהגיש אותו בצורה הכי אמיתית שאפשר, גם אם הוא לא מדבר על החיים שלי.
מספיק שארגיש מעט חיבור למילים ואוכל לבצע. זה המקום גם להודות לקהל האילתי שלא מפסיק לפרגן ולהרעיף אהבה. אנשים שמחים שאני מוציא שירים משלי וזאת בהחלט דרך חדשה עבורי. מגיל 14 אני מופיע ובחצי השנה האחרונה בה אני עובד על חומרים משלי אני מגלה שזה הרבה יותר מספק. אמנם זה יותר קשה מלבצע "קאברים", אבל אין תחושה מספקת יותר מלבצע שיר מקורי משלך".
את הסינגל השני מצא גואטה בחיפוש חומרים יחד עם המעבד המוסיקלי, ציקי זנתי, וכך הגיע למוטי אוחיון, שכתב והלחין את השיר. בקרוב, הוא מבטיח, להוציא שיר קצבי ולעשות לכם שמח, יותר מזה הוא לא מוכן לגלות לנו. "בתאריך ה-15 לאוגוסט הוזמנתי להופיע על במת ה'חפלהלנד' בפתח תקווה, יחד עם כל הזמרים הגדולים בזמר הים תיכוני, ביניהם ליאור נרקיס, שלומי שבת, שרית חדד ומשה פרץ.
אני מקווה שאספיק לשחרר לרדיו את הסינגל השלישי והקצבי לפני האירוע הגדול כדי לעשות לכולם שמח".

שאיפות לעתיד?
"להגיע הכי רחוק שאני חולם, להמשיך להופיע ולשמח אנשים כל ערב, כמה שיותר, וכמובן, להמשיך להוציא שירים מקוריים ללא הפסקה".

חולם לכבוש את במת קיסריה?
"אני חולם לכבוש כל במה שאפשר".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש