בעקבות ההצלחה המהפכה הסולארית באילת בעיצומה

מאת: רותם נועם ● 17/8/2012 09:13 ● ערב ערב 2563
15 עסקאות כבר נחתמו בשבועות האחרונים בבאר אורה ועשרות באילת.אם אתם מתגוררים בבית פרטי ויש לכם לפחות 60 מ"ר גג. בואו לגלות איך להרוויח בגדול ולאורך זמן מהמשאב החינמי בו התברכה אילת. השמש. גגות סולאריים הם השקעה בטוחה להכנסה קבועה. ואפילו הלוואת המימון תוענק לכם ללא כל צורך בהון עצמי. אבל הזדרזו שכן המכסות שהקציבה המדינה מסתיימות בסוף השנה
בעקבות ההצלחה המהפכה הסולארית באילת בעיצומה

כולכם שמעתם על מהפכת החשמל הסולארית שהגיעה בשנים האחרונות גם לישראל. במטרה לעודד יצירת חשמל זול, בארץ בעלת עתודות חשמל מוגבלות, יצאה הממשלה, בשיתוף חברת חשמל, במספר הקצאות למגזר הפרטי, המאפשרות לכל אחד מכם, לקחת חלק במהפכה הירוקה ועל הדרך להרוויח לא מעט, ובהשקעה בטוחה ללא סיכונים. אה, וכמעט שכחנו, גם כור הארץ יאמר לכם תודה.

סמכו על יוצאי הסיירת


אז היכן הקץ'? זהו שאין כזה. אם יש ברשותכם נכס פרטי עם גג בגודל 60 מ"ר לפחות, גם אתם כשירים להיכנס לשוק החשמל הסולארי, ולהפוך ליצרני חשמל, בהסכם מובטח ל-20 שנה מול חברת חשמל.
חברת SBY, היא ללא ספק החברה הסולארית הגדולה בישראל. עד היום הרכיבה החברה כ-650 מערכות סולאריות על גגות ברחבי המדינה, ואנחנו מדברים על חברה שהוקמה ב-2008. תמיר קפלינסקי, הבעלים, הוא לא רק יוצא סיירת מובחרת, הוא גם השריש בתורת הפעילות המסחרית שלו את אותם הערכים ועל כן הוא גם מקפיד שעובדיו יהיו אף הם בעלי רקע קרבי, ממיטב הסיירות. "זה מבטיח כוח אדם איכותי, מהיר תפיסה, עם יכולות ביצועיות מעולות", הוא מציין בסיפוק. קפלינסקי אף שולח אותנו לבדוק את החברה שלו בדירוג ה-BDI הנחשב, פשוט משום שהוא יודע כי החברה שלו ממוקמת שם במקום הראשון בכל הנוגע לרמת סיכון נמוכה בעבודה מולה. כבוד.
על ניהול החברה באזור הדרום מופקד חנן פרידמן, שלמען האמת, אם תראו באזור הערבה גג סולארי על איזה מבנה ותשאלו מי האחראי, סביר שתשמעו את שמו, שכן חברת SBY חולשת היטב על איזור הדרום ועד היום התקינה 150 גגות סולאריים על מגוון גגות פרטיים ועסקיים, החל ממושב עידן ועד לקיבוץ פארן.

תמונת כתבה
מערכת סולארית על גג הלולים של מושב צופר.


Win win win


ומדוע בעצם אנו זקוקים לחברה כמו SBY שתבצע עבורנו את העבודה? ישנן סיבות רבות לכך, אך בראש ובראשונה משום שהם מומחים בקבלת כל ההיתרים הנדרשים מאת הרשות המקומית וחברת החשמל. יותר מכך – מאחר ועל מנת לקבל היתר להפקת חשמל סולארי על בעל הנכס להסדיר כל חריגה קיימת אחרת בנכס, הרי שחברת SBY מתחייבת לנסות ולעשות בדיוק את זה, על מנת לאפשר לכם להקים את העסק הסולארי המכניס, על גג ביתכם – מה שקוראים WIN WIN WIN - כולם מרוויחים – אתם, שמישהו רץ עבורכם להסדיר חריגות עבר ואת כל האישורים הנדרשים, העירייה, שמצליחה להקטין את כמות החריגות בעיר, וכמובן החרבה שממשיכה לגדול ולהוביל את שוק הגגות הסולאריים בישראל.
יתרון נוסף שאין להקל בו ראש, היא העובדה שבשל היותה הגדולה שבחברות העוסקות בתחום בארץ, היא מסוגלת להעניק לכם את כל השירותים הנלווים לפרויקט בתוך בית אחד. הכוונה לחשמלאים, מהנדסים, אדריכלים, מודדים וצוותי ההתקנה, שלו הייתם אתם צריכים לתאם את כולם יחד, סביר שהייתם קורסים מהעומס, אך כשחברה כ-SBY לוקחת על עצמה פרויקט, תהיו בטוחים שהיא מחזיקה אצלה את כל בעלי המקצוע הנדרשים בהישג יד. מבחינתכם זה אומר תנאי שירות מקסימאליים ופתרונות מהירים בהישג יד, אבל לא רק, אלא גם קיומו של חדר ניתור במרכז בקרה של החברה, שם יושבים צוותי מהנדסים 24/7 שבודקים בכל רגע נתון את כל המערכות שהתקינה החברה. המשמעות היא שאתם אינכם צריכים לבדוק דבר ואם תתגלה תקלה כלשהי במערכת שהותקנה על גג ביתכם, החברה כבר תדאג לידע אתכם מראש ואף תשלח צוות לתקן את שדרוש.

אז איך זה עובד?


מטרת הפרויקט הארצי הזה נובעת מהמחסור הקיים בחשמל בישראל. מספיק שהמצרים הפסיקו את אספקת הגז ממצרים, בצרוף קיץ חם במיוחד, וכבר עתודות החשמל של המדינה נכנסות למינוס. בדיוק כאן נכנסות לתמונה המערכות הפוטו וולטאיות, המיועדות להעניק למשק החשמל עתודות בשעות השיא, על מנת שאנו לא נסבול מהפסקות חשמל יזומות. ובבקשה לא להתבלבל – המערכת אינה מיועדת לספק חשמל לביתכם. זהו אינו גנראטור סולארי פרטי, אלא מערכת שמתחברת לעמוד החשמל המרכזי שליד ביתכם ומספקת חשמל ישירת לחברת החשמל, שמתחייבת מצדה, להתקשר עמכם בחוזה לעשרים שנה, ובתעריף קבוע וידוע מראש (שצמוד למדד יוקר המחיה). נשמע חלום? חכו, לא שמעתם עוד הכל.
אוקי בשלב הזה אתם מבקשים ודאי לדעת כמה עולה התענוג, ובכן, בבקשה לא להיבהל, שכן סכום עלותה של המערכת אולי עומד על 140,000 שקל, אבל תיכף נראה לכם כיצד כל אחד מכם יכול לעמוד בכך ללא כל בעיה: קחו למשל גג של 200 מ"ר. גג כזה יכול להכניס בשנה סכום של 37 אלף שקל, עם חוזה ל-20 שנה. כלומר מדובר על הכנסה מובטחת של 800,000 שקל (קרן), על השקעה של 140,000 שקל. תוסיפו לכך עלויות תחזוק, בלאי, ניקיון וביטוח וכד' בגובה 2500 שקל בחודש לערך, ותבינו שלא נדרש להיות מתמטיקאי דגול על מנת לראות שהעסק רווחי בטרוף. מדובר אם כן בהשקעה פאסיבית, שמביאה לתשואה אקטיבית, וברמת סיכון נמוכה עד לא קיימת. כך לדוגמה נהנים הפנלים מאחריות ל-20 שנה, הממירים לעשר שנות אחריות ואם אתם ממש חוששים, ניתן לרכוש בעלות זניחה, אחריות לחמש שנים נוספות. עד כדי כך בטוחים ב-SBY במצר שלהם.
חוששים שמדובר במערכת מתוחכמת ועדינה מידי?
נא להירגע. התחום של אנרגיה ירוקה אולי נשמע מורכב וחדשני, אבל המערכת פשוטה בתכלית וכך גם תפעולה ותחזוקתה, שמחייבת ניקוי אבק אחת לחודש. ממש כמו בפנלים בסלון שלכם. יחד עם זאת, ל-SBY תוכנה מתקדמת בשם 'פיבי סאן', שמזהה את נקודת המיקום של הבית שלכם בגוגל, ובעזרת הדמיה מתוחכמת, מוצאת את המיקום האידיאלי מול זוויות השמש המשתנות לאורך היום, כך שניצולת הפנלים תהיה מקסימאלית.
טוב אתם אומרים לעצמכם, נמתין שנה שנתיים ונראה איך העסק עובד ואז נחליט, מה בוער? אז זהו, שעליכם לדעת כי המדינה אינה מחלקת את המכסות הללו ביד רחבה. בכל תקופה מעניקים מכסה מוגבלת שנחטפת כמו לחמניות. הביקוש ללא ספק עולה על ההיצע, ומאחר ובכל הקצאה המדינה מודיעה כי התעריף שתשלם על קוט"ש חשמל, יורד, הרי שלמעשה, כל הקודם זוכה. בהקצאה הנוכחית למשל המדינה מתחייבת לשלם לכם תעריף של 1.22 שקל לקוט"ש. בהקצאה הבאה תהיו בטוחים שהסכום ירד. לכן שווה למהר ולהחליט עוד היום. אחרי הכל מה שיקבע היום יוותר תקף ל-20 שנה.

100% מימון ואתם עוד מתלבטים?


מבדיקה שערכה החברה, עולה תמונה מפתיעה. בעוד שאילת היא העיר שנהנית ללא ספק מהכי הרבה ימי שמש בשנה (1900 לעומת 1700 בשאר המדינה), היא ממוקמת במקום האחרון בכל הנוגע לניצול גגותיה למטרת הפקת חשמל סולארי. מה שאומר שמישהו כאן מחמיץ הזדמנות ענקית. עוד סיבה מדוע כדאי לאילת להיכנס לתחום ביתר שאת היא כמובן הפטור מהמע"מ. התשואה על כן באילת גבוהה ומשתלמת פי כמה מבשאר חלקי הארץ. למעשה להקים מערכת סולארית על הגג שלכם זה בדיוק כמו להקים יחידת דיור ולהשכיר אותה, רק שבלי הבלגאן והסיכון הכרוך בשוכרים שבאים והולכים. כאן זה אתם וחברת חשמל. גוף רציני שהתחייבות שלו שווה זהב.
מה שמחזיר אותנו לשאלת ה- 140,000 השקלים – מהיכן נשיג אותם? גם כאן לחברת SBY יתרון על מתחרותיה בשוק – החברה עומדת בקשר רציף עם הבנקים הגדולים, ובראשם 'לאומי', שמעניקים הלוואה על כל סכום ההשקעה. כן שמעתם נכון. אין חובה להביא הון ראשוני מהבית. הבנק יממן 100% מההלוואה. רוצים להתרשם עוד יותר, בבקשה – תנאי ההלוואה הם מהטובים שתזכו לקבל בארץ – פריים פלוס חצי אחוז לעשר שנים. כל מי שלקח פעם הלוואה יודע, כי המדובר בתנאים חלומיים. ואך על מנת להשלים את התמונה, נציין, שאין שום בעיה להפוך את ההלוואה הזו לחלק מהמשכנתא שנטלתם על הבית, ובתנאים שציינו לעיל, מה שאומר שגם עירבון מתאים כבר יש בנמצא ואין צורך בעירבונות נוספים. למה מגיע לכם כל הטוב הזה? כי ככה זה כשלמדינה יש אינטרס לקדם את נושא האנרגיה החלופית. אתם מרוויחים מכל הכיוונים.
התוצאה ברורה וחד משמעית – משק הבית שלכם זכה בן רגע להכנסה חודשית נוספת מובטחת, רק שבלי כל הבלגאן שבלפתוח עסק חדש. אין צורך להקים חברה, אפילו לרו"ח מיוחד לא תזדקקו. רשויות המס, שמעוניינות לקדם את הנושא, מאפשרות לכם לשלם מס במקור, או באמצעות עוסק מורשה, ובכל מקרה ב-SBY ידריכו וילוו אתכם גם בתחום הזה.
כמה זמן לוקח לעסק לקרום עור וגידים?
מרגע חתימת ההסכם ביניכם לבין SBY, יחלפו בין 30-60 יום בהם יטופלו כל ענייני ההיתרים מול הרשות (באילת זה יותר לכיוון ה-60), אך משם והלאה ההתקנה מהירה ופשוטה (תדמית מסחרי).

לפרטים והרשמה צלצלו: קווי: 1-700-553-551, יעקב 054-3234317, פקס: 153-54-323-8687
hanan@sby-s.com
www.sby-s.com
ת.ד 9109 אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש