נכנסים לתלם

מאת: אביבה דקל ● 13/9/2012 23:24 ● ערב ערב 2567
הילד הצעיר או המתבגר שלכם אינו מקדיש תשומת לב לפרטים, מתקשה להתארגן, מרבה לפטפט, מתקשה בהכנת שיעורי בית, כותב בשגיאות כתיב, מתעייף במהירות ומתקשה להביע עצמו בכתב לעומת התבטאות מצוינת בעל פה? קורא בקצב איטי, או לחילופין קורא טכנית מצוין, אבל לא מצליח להבין מה קרא?. זה הזמן לקחת את הילד לאבחון. בת.ל.ם (תמיכה לימודית מיוחדת) יחזירו אותו לעניינים
נכנסים לתלם

אל תגידו הילד צעיר, זה יעבור לו כשיגדל, או לחילופין אם מדובר במתבגר אל תגידו - אלה סימפטומים של גיל ההתבגרות - זה יעבור. זה לא תמיד עובר. יכול להיות שהילד שלכם סובל מהפרעת קשב וריכוז, הנחשבת כיום לאחת ההפרעות השכיחות בתחום הנוירולוגיה. ילד או מתבגר, הנתקל שוב ושוב בקשיים וחושב שהוא לא מסוגל ליותר בגלל ציונים נמוכים במבחנים ובבית הספר, סובל מדימוי עצמי נמוך ועלול להיכנס לסחרור שקשה יהיה לו לצאת ממנו. חשוב להגדיר ולאבחן את הקושי כמה שיותר מהר, רצוי, בגיל צעיר, כדי לעזור לו להתגבר על הקשיים בהם הוא נתקל ולמנוע מצב של פערים לימודיים ותסכול מכישלונות חוזרים ונשנים. אבחון מוקדם יקבע את נקודות החוזק והחולשה של הילד ויאפשר בניית תוכנית התערבות לטיפול בנקודות החולשה הספציפיות שלו.

עזרה זו לא מילה גסה


יפה גל מ.א. מאבחנת דידקטית בעלת ניסיון של כעשרים שנה באבחון וטיפול בליקויי למידה וקשב, אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים דידקטיים, מבחני קשב נוירולוגיים, הוראה מתקנת והדרכה אישית, הקימה את מרכז ת.ל.מ לפני עשור כדי לתת מענה לטווח רחב של קשיים, בעיקר לילדים בכל הגילאים עם בעיות בתחום הלימודים, אך גם בבעיות על רקע רגשי, חברתי או משפחתי. בת.ל.ם מתמחים בהתאמת תכניות הלימוד לנקודות חוזק וחולשה של המאובחן, כדי שיוכל להשתלב בלימודים למרות הקשיים מהם הוא סובל. לדוגמה, לילדים הלומדים טוב יותר דרך ערוץ שמיעתי כמו דיסלקטים המתקשים בקריאה, הלמידה צריכה להיות מבוססת על ערוץ זה.
את התמחותה עשתה יפה בתחום האבחון הדידקטי ובבניית תוכניות טיפוליות לילדים בעלי לקויות למידה וצרכים מיוחדים. יפה עובדת שנים רבות בבתי הספר התיכוניים באילת (במרכזי הלמידה), ותלמידים רבים נעזרו על ידה במשך שנים אלו. יפה הייתה ממקימי סניף 'ניצן' באילת בו עבדה עד שעזבה לצורך לימודי תואר שני בארה"ב. בארה"ב היא העמיקה את הידע שלה ורכשה מבחנים ותוכנות חדישות להערכה ולאבחון וטיפול בלקויות למידה. גם היום, אין יפה נחה על זרי הדפנה, והיא מקפידה להתעדכן במחקרים החדשים בתחום ומביאה לנו את הדברים החמים ביותר שיעזרו לילדינו להתגבר על הקשיים והליקויים מהם הם סובלים.

מרכז ת.ל.ם בהנהלת יפה גל הוא היחיד באילת המספק תחת קורת גג אחת מגוון שירותי אבחון וטיפול בלקויי למידה מגיל גן ועד מתבגרים ומבוגרים. במרכז מתקיימים אבחונים דידקטיים, פסיכולוגיים ופסיכו דידקטיים המוכרים על ידי משרד החינוך וכן על ידי מוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, מאבחנים במרכז הפרעות קשב וריכוז ADHD באמצעות אבחון ממוחשב IVA. הטיפול בת.ל.ם מתרכז ומאמין בראייה מערכתית הן בהתייחסות אל הילד והן בהתייחסות למשפחה ולחברה הסובבת אותו. במרכז מטופלים ילדים, נערים ומבוגרים בעלי חרדת בחינות, מיומנויות חברתיות לקויות, קושי בזוגיות וכן הורים המבקשים סיוע והדרכה בהתמודדות עם הצרכים המיוחדים של ילדיהם.

אישיותה החמה והכובשת של יפה ולבביותה, יחד עם המקצועיות המוחלטת והניסיון הרב שלה, הופכים את מרכז ת.ל.ם שבהנהלתה למקום שיעשה רבות לאבחון הבעיות של הילד על מנת שיוכל להשתלב במערכת הלימוד ולהתקדם למרות הקשיים מהם הוא סובל. אז אם נדמה לכם כי לכם או לילדכם בעיה כזו או אחרת, אל תהססו, בואו לבדוק מקרוב וטובה דקה אחת קודם.

מרכז ת.ל.ם מאחל לכל תושבי אילת ואורחיה שנה טובה וחתימה טובה.

מרכז ת.ל.ם
יפה גל - מרכז לאבחון וטיפול בלקויות למידה, ביו פידבק והוראה מתקנת.
מיקום: ניצן 7 - עמותת אדום.
טלפון ליצירת קשר:
054-7515157.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש