היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 24/9/2012 12:49 ● ערב ערב 2569
היכל התרבות

המלצת ספר


מיתרו ועד אבו-מאזן
רומן חדש בוחן את הסכסוך הישראלי-פלסטיני בעין הבוררות

תמונת כתבה


רומן חדש 'הבוררים' -מאת ד"ר ישראל שמעוני, עו"ד- עוסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני ומציג כיצד ניתן באמצעות בוררות הסכמית ותמיכה בינלאומית להגיע לפתרון מוסכם על שני הצדדים, תוך התמודדות עם המחלוקות הקשות ביותר הניצבות בלב הסכסוך
על רקע האיום האיראני, המהפכות המתחוללות באזורינו והמשבר המדיני- רומן חדש חושף כיצד ניתן להתמודד עם המחלוקות ולמנוע את המלחמה הבאה. מחבר הספר- ד"ר ישראל שמעוני, עו"ד- מציג בשפה נגישה, את אבני היסוד הכלכליות והמשפטיות למציאת פתרון כולל לסכסוך הישראלי פלסטיני, רומן שכמו תוזמן לימים אלו של 'האביב הערבי'- המהווה תשתית לשינוי במזה"ת כולו.
בתוך הקולות המוכרים והידועים של מאבקי תרבות, שטחים ופוליטיקה - השאובים מן ההיסטוריה של 150 השנים האחרונות - נשמע קולו של ד"ר ישראל שמעוני, המציע נרטיב חלופי למבוי הסתום אליו הגיע הסכסוך הישראלי-פלסטיני. ספרו של ד"ר שמעוני, 'הבוררים', הינו רומן אקטואלי, המציג בצורה מושכלת, מנומקת ומעוגנת במציאות של ימינו, את הדרך ליצירת הסכם שלום בר-קיימא בין הישראלים לפלשתינאים.
הספר מתאר בפירוט, צעד אחר צעד, הליך בוררות הסכמית בין שני הצדדים, את הדינאמיקה המאפיינת את מקבלי ההחלטות במהלכו ואת ההקשרים הלאומיים, התרבותיים והדתיים, המהווים הן את המקור לסכסוך והן את הבסיס לפתרונו. בנחישות ובשקיפות עוסק הרומן בכל הסוגיות המהוות אבני נגף בפתרון המשבר ובהן: הגדרת גבולות והחלפת שטחים, הפסקת הברחות הנשק האיראני, פתרון כלכלי בתמיכה עולמית למצב ברצועת עזה והסכמה דו-צדדית בנוגע למצב הפליטים מחוץ לגבולות ישראל. בנוסף, עוסק הוא גם בניסיון למתן פתרון יצירתי למעמדו של האגן הקדוש.
לצד העיסוק בסוגיות המדיניות הבוערות, מביא הספר את סיפורם של ארבעה חברי ילדות, כל אחד מהם בעל רקע ותרבות שונה, אשר הפכו לחברי נפש בין משחק כדורגל למשובות נעורים, בתוך המציאות הלא פשוטה והעוני של העיר רמלה, בשנים הראשונות לקום המדינה. מתוך חברותם העזה ומתוך השונה והדומה בתפיסת עולמם, נפרשים לעיני הקורא גם פניה המגוונות של מדינת ישראל וההיסטוריה הרחוקה והקרובה שלה.
מחבר הספר, ד"ר ישראל שמעוני, עו"ד, עוסק בתחום הבוררות מזה שנים ארוכות, הקים ומשמש כיו"ר המוסד לפתרון סכסוכים 'יתרו', מחבר הספר 'אופק חדש בבוררות' ויוזם ומנסח תיקון מס' 2 לחוק הבוררות שהיום הינו חלק משמעותי בחוק הבוררות. ד"ר שמעוני מעביר בספר לא רק את משנתו המקצועית, הרואה בעולם הבוררות כלי משפטי ובינלאומי, ממעלה ראשונה, לפתרון סכסוכים, אלא גם את תפיסת עולמו ההיסטורית אודות מקורות הסכסוך, החל מהפילוג בין יצחק וישמעאל בימי אברהם אבינו, דרך צמיחת הפערים והמחלוקות בין שלוש הדתות המרכזיות ועד למאפייניו החברתיים מדיניים בני ימינו.

מועדון הסרט הטוב – טרה פרמה



תמונת כתבה


'טרה פרמה' הוא סרט איטלקי עטור פרסים, שנשלח לייצג את איטליה באוסקר 2012 וקטף את פרס חבר השופטים בתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2011.
הסרט מתרחש בליונסה, אי ציורי ליד סיציליה, שם חיה משפחת פוצ'ילו. אבי המשפחה, ארנסטו בן ה-70, מסרב להכיר בזמנים המשתנים ובכך שהים לא יפרנס אותו לנצח. ילדיו פנו לחפש מזלם בתעשיית התיירות אך נכדו, פיליפו בן ה-20, נקרע בין הכוחות המנוגדים של אמו ג'ולייטה, דודו וסבו. כשבני המשפחה מסכימים לעזור לקבוצת מהגרים לא חוקיים מאפריקה, חייהם משתנים בגלל אישה צעירה בשם שרה, המוצאת מקלט בביתם.
יום ג', 2.10.2012 – 18:20,
יום ד', 3.10.2012 – 20:20,
'תיאטראות אילת'

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש