אקשן בסוכות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 24/9/2012 16:06 ● ערב ערב 2569
שם נרדף לחג סוכות הוא - חג הפסטיבלים, כי מה יותר טוב מאשר לחגוג את ימי החג הנעימים. אספנו עבורכם את כל המקומות והאירועים שכדאי לכם לבקר בהם במהלך ימי החג. גזרו ועקבו
אקשן בסוכות

תמנע באוויר


פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי של פארק תמנע עולה לאוויר. מי שזוכר את הפסטיבל הקודם יודע שעל כזו חגיגה אי אפשר לוותר. עפים באוויר
'פארק תמנע' בשיתוף חברת 'ארקיע' יארחו בחול המועד סוכות את האטרקציה המרכזית של אירועי החג - מפגן עוצמה מרהיב של כדורים פורחים המגיעים לערבה ממגוון מדינות בעולם. הכדורים הפורחים יופרחו מעל לנוף הבתולי של 'פארק תמנע' ויצרו מראה מרהיב לעין. 17 כדורים פורחים צורניים יגיעו בטיסות מיוחדות מתחרויות כדורים פורחים מרחבי העולם, מופע תעופה ססגוני ומרהיב שיהווה את האטרקציה המרכזית בפסטיבל 'תמנע באוויר'.
מגרמניה יגיע הכדור הפורח הגדול ביותר בעולם בצורת איש חלל. חובבי המצוירים של 'דיסני' יוכלו לזהות את הבלון שיכול להרים בית - הבלון המעוצב כמו אלפי בלונים קטנים, שנוצר בהשראת הסרטUP' ' ומגיע לפסטיבל מאנגליה. יחד איתו יגיעו כדור בצורת תפוז וכדור בצורת דרדס כחול, גדול וחייכני שיגיע מבלגיה, ארץ מוצאם של הדרדסים. מרוסיה, לכבוד חגיגות 50 שנה על הירח, יגיע כדור פורח בצורת חללית - ספוטניק, אותו יטיס קוסמונאוט רוסי חובב כדורים פורחים. עוד מגרמניה יגיע ראש לשועלים, בלון עם אוזניים מחודדות וחיוך ערמומי, כדור בצורת משולשים צהובים וכדור דגל ארה"ב. מהולנד יגיעו התאומים- שני כדורים שאחד מהם טס הפוך.
מפגן הפרחת הכדורים יתחיל בשעה 5:00 בבוקר, בכל אחד מימי הפסטיבל, ממתחם עמודי שלמה האדירים, תהליך מפעים בו הכדורים מתמלאים אוויר לאיטם. בסופו הם יעלו לאוויר על שלל צורותיהם וצבעיהם ויעופפו מעל לנופים המדבריים, האינסופיים והבראשיתיים של ממלכת הנחושת הקדומה ויצבעו את השמים הכחולים בעשרות נקודות צבעוניות.
אחרי הפרחת הכדורים הכיף ממשיך על הבמה!
הופעות של 'ד"ר מולקולה' מערוץ הילדים, הקטנטנים ייהנו במיוחד מהמופע של 'כח הקצב' מערוץ הופ! מיצג פיסול סביבתי ענקי בהשתתפות המשפחות וביום שישי, מסיבת הריקודים המקפיצה של השלגלים. בנוסף, ייהנו המבקרים משלל סדנאות בנושאי אנרגיה, טבע, אקולוגיה ואיכות הסביבה.
אורחי הפסטיבל יוכלו ליהנות גם משפע האטרקציות שמציע 'פארק תמנע' למבקריו בכל ימות השנה: סיורים בממלכת הנחושת הקדומה בנופים עוצרי נשימה, שייט פדלים באגם המלאכותי, ארוחת מלכים במסעדת חאן שלמה המלך, השכרת אופניים ורכיבה במסלולי הפארק, ביקור באוהל מועד המשוחזר, מילוי בקבוקים בחול צבעוני ועוד.
מתי? חול המועד סוכות, בתאריכים 3-5/10/2012 (ימים רביעי עד שישי). לפרטים נוספים - 08-6316756 / 5758*

היכונו לחגיגה ברחוב


דוכני יצירה, מוסיקאים, פסלים חיים והולכי קביים הם רק חלק קטן מהפסטיבל הקרב ובא שכבר הבטיח את עצמו כחוויית הבילוי המשפחתית המושלמת. היכונו לשלושה ימים של הפנינג ססגוני, הופעות וביתני מזון שיתקיימו בחול המועד סוכות

תמונת כתבה


עיריית אילת והתאגיד העירוני לתיירות, מפיקים פסטיבל אמנות רחוב בחול המועד סוכות בסגנון אירופאי, עבור אורחי העיר אילת ותושביה, ומה שעוד יותר טוב זה כי כולם יכולים להגיע וליהנות, הכניסה חופשית. הפסטיבל הססגוני יתקיים ברחבת מוזיאון 'אילת עירי' ובו ישולבו אמני רחוב בסגנון אירופאי, מוסיקאים, ציורי מדרכות, אמני קרקס, להטוטנים, פסלים חיים, הולכי קביים, מופעי רחוב, הרקדת זומבה, מעגל מתופפים, עיר ילדים הכוללת 'מתנפחים', חוות חיות, הופעות של אמנים ולהקות אילתיות, דוכני איפור, קעקועי נצנצים, דוכני יצירה, דוכני מכירת מותגי ספורט וצעצועים, זיקוקים, סוכת חב"ד לאושפיזין וביתני מזון ומשקאות.
"מטרת האירוע הינה להקנות חוויה לתייר ולתושבים, ליצור אווירה שיש מה לעשות בעיר מעבר לטיילת, הענקת תרבות וחגיגה אחת גדולה", ציין מנכ"ל תאגיד התיירות, אמיר נפתלי. "בחרנו במספר אמני רחוב ולא באמן בעל שם גדול שיגרום לאנשים לצאת מהבית רק בשעת הופעתו, מה שמאפשר למשפחות לטייל במשך שעות וליהנות מאווירה כייפית ממגוון דברים החל ממעגל מתופפים, קוסם, להקות אילתיות ועוד. אני מקווה שבעתיד אזורים נוספים בעיר יוכלו ליהנות מהפסטיבלים היות ואנו נמצאים במיקום רחוק יחסית לשאר בתי המלון ואנו רוצים להביא את הקהל אלינו. זה המקום לתת במה לאמנים אילתים ולשלב אותם בתחום האמנות והמוסיקה. היעד שלי הוא לגרום לפסטיבל שכזה להתקיים בכל צהריי שישי, באזור הגלריה, לערוך קבלת שבת מהנה לתושבי אילת ואורחיה ולהעניק במה קבועה לאמנים האילתים".

האושפיזין שהיית רוצה לארח?
"הייתי שמח לארח בפסטיבל את שמעון פרס כי הוא איש דגול שכדאי ללמוד ממנו, מהחזון שלו תמיד לכוון קדימה. הייתי לומד ממנו ומנסה ליישם יחד איתו את החזון של אילת כעיר התיירות המובילה בישראל".
פסטיבל אמני רחוב ברחבת מוזיאון 'אילת עירי' חול המועד סוכות 2-4.10.12, (ימים ג'-ה') בין השעות 17:00 - 24:00 הכניסה חופשית.

'ויקיפדיה' אוהבת אתרי מורשת


תחרות צילום בינלאומית

תמונת כתבה


מוזיאון ישראל, ירושלים, הוא בין נותני החסות למיזם 'ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת': תחרות צילום בינלאומית לצילום ותיעוד של אתרי מורשת ברחבי העולם.
התחרות מתקיימת במקביל ב-30 מדינות http://www.wlm.org.il ומופקת על ידי עמותת 'ויקימדיה ישראל' והמועצה לשימור אתרים בישראל. מטרת המיזם - צילום תמונות חופשיות ואיכותיות של כל פסלי החוצות, אתרי המורשת והאנדרטאות הלאומיות, והעלאתם לאתר 'ויקישיתוף' ול'ויקיפדיה'.
התמונות שיגיעו לשלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים כספיים של עד 5,000 שקלים. בנוסף, עשר התמונות המובילות ישתתפו בתחרות הבינלאומית ויוכלו לזכות בפרסים נוספים מטעם הוועדה הבינלאומית.
משתתפי התחרות יהפכו למעשה לשותפים במרכז המידע לאמנות ישראלית במוזיאון ישראל המתעד ומקטלג מידע אודות אמנים ישראלים ועבודותיהם מראשית האמנות הישראלית ועד היום. במרכז ישנו כיום מידע אודות 12,000 אמנים ואמניות ישראלים - ציירים, פסלים, צלמים, מעצבים גרפיים, מעצבים תעשייתיים, קרמיקאים, צורפים ועוד. המידע החדש שיתקבל באמצעות המיזם המשותף עם 'ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת' יתווסף לחומרי מאגר מרכז המידע לאמנות ישראלית במוזיאון ישראל כחומר תיעודי http://www.imj.org.il/artcenter שבו מיוצגים כבר 5,800 אמנים ישראלים. הצילומים יוצגו לצד קורות-החיים של האמנים, רשימת התערוכות ומידע עשיר נוסף על אלפי חפצי אמנות מאוספי המוזיאון ומאוספים אחרים בארץ ובעולם. רשימת פסלי החוצות ואתרי המורשת ברחבי ישראל נערכה על ידי צוות אוצרי המוזיאון ומרכז המידע לאמנות ישראלית מתוך רשימת 2,000 אמנים ישראלים המיוצגים באוסף האמנות הישראלית של המוזיאון.
התחרות תיערך עד ל-15 באוקטובר, ובמסגרתה ייערכו מגוון אירועים ללא תשלום - סדנאות צילום וסיורים ברחבי הארץ. פרטים נוספים באתר התחרות: http://www.wlm.org.il.

חוויות מרגשות ברשות הטבע והגנים


סדנא לבניית עפיפונים - בשמורת 'חי בר יטבתה'.
סרטי טבע והדרכות שנירקול ב'שמורת האלמוגים'.

לפרטים: 'חי בר יטבתה' 08-6373057 | ללא תשלום לאורחי השמורה!
לפרטים: 'שמורת האלמוגים 08-6376829 | ללא תשלום לאורחי השמורה! מתי? חול המועד סוכות 2-4.10.12 (ימים שלישי עד חמישי), בין השעות: 10:00-16:00.

EVO



תמונת כתבה


המופע שיעיר את כל החושים שלכם, יראה לכם כיצד דמיון ופנטזיה יכולים להתקיים מול עיניכם וייקח אתכם אל עולם של תנועה וריחוף, חלומות, פנטזיה ומציאות ב'איימקס' של אילת
בואו לחוות מימדים מרובים של אהבה, חלומות וזמן - באקרובטיקה נוצצת ומתוחכמת, תרגילים בלתי נשכחים ותלבושות מרהיבות. בניצוחו של הבמאי אנדריי טומסקי, 28 אמנים מרחבי העולם על במה אחת מבצעים תרגילי אקרובטיקה אוויריים עוצרי נשימה ממש מעל ראשיכם! EVO המופע שיקח אתכם לגבהים!
מתי? חול המועד סוכות, 'איימקס' אילת, לפרטים: 08-6361000.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש