הטרוף מגיע לאילת-רשת הרסטו-בר "המקסיקני" כובשת עוד נקודה על המפה

מאת: או-מד מדיקל ● 17/10/2012 09:11 ● ערב ערב 2572
מאת: שחר קליין / סוף סוף גם לאילת יש מטבח מקסיקני ראוי. רשת "המקסיקני" המצליחה החליטה לפתוח את הסניף העשירי שלה באילת ולהעשיר את החוויה הקולינארית שיש לעיר הקיץ שלנו להציע. קבלו את מוחמד ושחר שנחתו בעיר הישר מבאר שבע, ומבטיחים להביא לנו את המטבח האותנטי המקסיקני, על שלל הטורטיות ומתכוני הבשר העתיקים והמופלאים שלו. הפתיחה היום (חמישי) בשמונה בערב, וכולם מוזמנים לערב טעימות
הטרוף מגיע לאילת-רשת הרסטו-בר ''המקסיקני'' כובשת עוד נקודה על המפה

תמונת כתבה


תמונת כתבה


כאשר אני שואל את מוחמד אל עוברה (25) ושחר כהן (21), האם הספיקו לחוות את חיי הלילה התוססים של אילת בחודש וחצי שהם כאן, פורצים השניים בצחוק. "לא היה לנו זמן לנשום", הם משיבים בקול אחד, ולוקחים אותי לסיור בשכיית החמדה החדשה שהם מסיימים ללטש במרכז התיירות – מסעדת הבר החדשה מבית היוצר של רשת "המקסיקני", שהיגעה לאילת, ותארו לעצמכם שעוד לפני תל אביב.

מבאר שבע באהבה


עבורנו אילתים מדובר בלא פחות מבשורה קולינארית מפתיעה. במרכז כבר יודעים כי טרנד המטבח המקסיקני הוא הדבר הלוהט ביותר לחורף הקרוב, אלא שרשת "המקסיקני" אינה בגדר טרנד חולף, היא הולכת וגדלה ברחבי הארץ וכוללת כבר עשרה סניפים, המוכיחים כי הטעם והאיכות מצדיקים את השם הטוב ממנה היא נהנית. עד כדי כך יצא שמה למרחוק, שכאשר הגיעה הרשת לבאר שבע, עיר הולדתם של שחר ומוחמד, היא הפכה באחת לנקודת המפגש החביבה על תושבי העיר. השניים שמצאו בה פינה חמה וטעימה לשוב אליה, החליטו שאם יש להם חלום, זה להקים בעצמם סניף חדש ואטרקטיבי של הרשת המצליחה. אמרו ועשו. השניים פנו לבעלים של הרשת, והציעו עצמם, כאשר בקנה עומדת דווקא אילת ולא אזור המרכז. "אילת היא מקום מאתגר", מסביר מוחמד, "זו עיר תיירות, עם המון פוטנציאל, חיי לילה סוערים והרבה מאוד צעירים אילתים שמחפשים אלטרנטיבה זולה, איכותית ושאינה מתפשרת על הטעם ואיכות הפרודוקטים". גל מצדו, שהכיר את השניים דרך משפחותיהם המוכרות בבירת הנגב, הסכים מיד והרומן הוליד את אחת המסעדות היפות באזור התיירות, אשר סיבוב קצר בה מוכיח את ההשקעה העצומה שהושקעה בה. "קיבלנו ליד מקום הרוס לגמרי", הם מספרים בגאווה וניכר בהם כי לא צברו די שעות שינה בחודש האחרון. "זו היתה עבורנו חוויה עצומה לקחת על עצמנו כזה פרויקט ולהפוך אותו לפנינה יוקרתית". לא שינה לשחר שזה עתה השתחרר משירותו הצבאי בחיל האוויר שהלך הטיול הגדול לדרום אמריקה. מבחינתו החלום היה להפוך דווקא לאיש עסקים וכמה שיותר מהר. מוחמד מצדו שמגיע ממשפחה באר שבעית בעלת אוריינטציה עסקית ענפה, פשוט התאהב באילת בה הוא מרבה לבקר. מבחינתו הוא פשוט חיבר בין שתי אהבות שלו – הים והטורטייה של "המקסיקני", "שהפכה לעיקר האוכל שלי מאז שנפתח הסניף בבאר שבע, ושבאילת עדיין לא היתה כמותה".

אותנטיות מעל הכל


לא לחינם מצליחה רשת "המקסיקני" בישראל מזה כעשור. "ההצלחה היא תוצאה ישירה של שימת דגש על האותנטיות של התפריט", מסביר מוחמד. זה מתחיל במתכונים שנטועים בעבר הרחוק של מקסיקו, נמשך במכשירים הייחודיים האחראיים על הפקת הטורטייה המקורית, ומסתיים בפרודוקטים האיכותיים ובצורת ההגשה החמה והמהירה. עיצוב המקום מזכיר רחוב מקסיקני ובר שמתפרס לאורכו, וביום שלישי השבוע כבר פגשנו בצייר מוכשר שקישט את הקירות בציורים מקסיקנים אותנטיים.
אלא שבניגוד אולי למה שאתם חושבים, המטבח המקסיקני לא נעצר בטורטייה וכך תוכלו למצוא בתפריט המקום מבחר של סלטים הכוללים פרגית, עוף או טונה. .בתחום הראשונות תמצאו כאן מלבד הנאצ'וס ההכרחי, גם אבוקדו, צ'יפס ואורז, ובתחום הטורטיות תוכלו לבחור בין קבב, אנטריקוט, ואפילו ערבוב של פרגית עם אנטריקוט – בהחלט שילוב נפלא ומומלץ.
"אין בישראל אוכל מקסיקני משובח", קובל באוזני גל. "לא היה כזה לפני עשור וגם כיום נדיר למצוא מי שמבין באמת במטבח הזה. בטח ובטח כשמדובר במזון מהיר שמעוניין לשמור על רמה ואיכות לאורך זמן. זו בדיוק הנקודה בה הצליחה הרשת לתת מענה לטעם והחיך הישראלי". הוא מסביר.

מי אמר משמין?


לפני מספר חודשים החליטה הנהלת "המקסיקני" לדאוג לבריאות לקוחותיה ושכרה את שירותיה של הדיאטנית אופירה כץ שופן. זו קיבלה את תפריט המקום בצרוף כלל המרכיבים והמוצרים והחלה בחישוב קלוריות וערכים תזונתיים, על מנת לשפר את הפן התזונאי של התפריט. כך למשל הועשרו המנות בבשר עשיר ברזל, שבשילוב עם ויטמין C, המצוי בשפע בסלטים והממרחים של הרשת, מאפשר ספיגה אופטימאלית של המינרל החשוב הזה בגוף. שינוי נוסף שנערך במטבח, הוא המעבר לשמן קנולה המסייע בהפחתת הכולסטרול הרע בדם והעשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3, החשובות לויסות רמות השומן בדם, ומשפרות את תפקוד הלב ומערכות הדם ואף מעכבות מחלות כסרטן ואלצהיימר.

תמונת כתבה


פותחים שולחן


היום (יום ה' 18.10.12) תיערך הפתיחה החגיגית של המקום בשעה 20:00, בערב טעימות ובהרמת כוסית, הכניסה חופשית ותושבי העיר בהחלט מוזמנים להגיע ולהתנסות בטעם החדש שהצטרף למגוון המטבחים בעיר. רדיו 'קול הים האדום' יעביר את הפתיחה בשידור ישיר. תבואו, יהיה טעים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש