תעצרו את העיר אני רוצה לרדת-גרסת אילת והערבה

מאת: אסטר שטרית ● 22/10/2012 13:55 ● ערב ערב 2572
חולמים להיות אנשי סוסים ולהתעסק עם בעלי החיים הנעימים האלו, אבל אין לכם כל ניסיון מקצועי ברכיבה?. כיום, החלום הזה כבר לא בשמיים, בקלות גם אתם יכולים להפוך למדריכי רכיבה ומטפלים ברכיבה באזור אילת והערבה. תנו קפיצה למרכז הרכיבה בקיבוץ גרופית ותגשימו לעצמכם חלום
תעצרו את העיר אני רוצה לרדת-גרסת אילת והערבה

תמונת כתבה


תמונת כתבה


עד לא מזמן תושבי הדרום שהיו מעוניינים לקבל הדרכה בעבודה עם סוסים, נאלצו להצפין למרכז הארץ על מנת לעבור את ההכשרה הנדרשת. את המקצוע שהפך בשנים האחרונות למאוד אטרקטיבי בארץ, ניתן היום לרכוש קרוב לבית, במרכז הרכיבה בקיבוץ גרופית. הלימודים נמשכים בין שנה לשנתיים יום או יומיים בשבוע.
אוטיסט שלא הצליח להוציא מילה ופתאום מתחיל לדבר, ילד עם בטחון עצמי ירוד מתחזק ומפתח עוצמה פנימית, נכה אשר אינו יכול לחוש בתנועת ההליכה, אלא כאשר הוא על גבי סוס - מכל אלו ועוד, נהנים הרוכבים מ'המטפל הפרוותי' המופלא- הסוס, ועוברים בזכותו התפתחות וריפוי.

בשנים האחרונות אנו עדים לפופולאריות של הרכיבה הטיפולית, אשר הפכה לתרפיה שכיחה ולמקצוע אטרקטיבי ומבוקש. יתכן והסיבה לכך טמונה בהכרה של הציבור, בעובדה שלצד ההנאה מהרכיבה והקשר עם הסוס זהו כלי טיפולי יעיל ביותר. כאשר ילד הולך לפסיכולוג, לעיתים לוקח לו זמן רב להיפתח ולשתף פעולה, כאשר ילד הולך לפגוש סוס הוא נפתח כבר בשיעור הראשון והמטפל ברכיבה יכול לסייע לילד להשליך את העבודה עם הסוס לחייו הוא ולפתרון בעיותיו.

הצלחת הטיפול והביקוש הגדול גרמו לכל קופות החולים לממן בעבור מבוטחיהם חלק נכבד מהעלויות. עובדה זו גרמה לביקוש לגדול אף יותר, עד שברוב החוות לרכיבה טיפולית בארץ קיימות רשימות המתנה ארוכות של מטופלים הממתינים לקבל שירות ואין מספיק מטפלים בתחום, בכדי לספק את הדרישה הרבה.יש לא מעט חוות רכיבה במושבים וקיבוצים הסמוכים לאילת, אולם חוסר באנשי מקצוע לא איפשר עד לאחרונה לענף הרכיבה להתפתח.

לפני ארבע שנים מכללת שילובים - המכללה ללימודי הסוס, הרימה את הכפפה וקורס מדריכים ומטפלים רקם עור וגידים בחווה מול הרי אדום - בקיבוץ גרופית. כיום, פעם בשנתיים יוצא מסלול הכשרה של מדריכי רכיבה ומטפלים ברכיבה, לתושבי אילת והערבה. המסלול היום הוא מקיף ומכשיר מהרמה הבסיסית ביותר של הרוכבים ועד לרמה הגבוהה הדרושה בקורס מדריכי רכיבה. בקורסי מכינה מלמדים פסיכולוגיה של הסוס, אילוף בשיטה של הלוחש לסוסים, רכיבה מקצועית וטיפול בסוס. כך שמי שפחות מיומן, לומד את כל הבסיס המקצועי בזמן קצר ויכול להשתלב בקורס מדריכים ומטפלים ברכיבה.

מכללת שילובים
מזכירות המכללה - 054-2321791, 077-5601151.
יום פתוח יתקיים
ביום שישי בבוקר ה-09.11.12.
יש לתאם הגעה מראש

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש