הומאופתיה - רותם ג’קסון

מאת: או-מד מדיקל ● 14/11/2012 12:53 ● ערב ערב 2576
הומאופתיה - רותם ג’קסון

אסטמה של העור


החורף במיוחד, ועונות המעבר בפרט, מאופיינים בתחושת יובש על העור, ולבעלי רגישות במערכת הנשימה (בייחוד ילדים), גם מפריחה עורית המכונה בז'רגון המקצועי "אסטמה של העור" (אטופיק דרמטיטיס). התופעה הבלתי מוסברת הזו, עלולה להראות די מדאיגה ויכולה להחמיר עד כדי גירוד טורדני שמוביל לפציעה ודימום ומראה מצמרר של טלאים אדומים / נפוחים / מפרישים המפוזרים באזורים שונים בגוף ובעיקר בקפלים (צוואר, מאחורי הברכיים, זרועות, מרפקים, מאחורי האוזניים ועוד). לפני שאתם רצים להימרח בשכבות עבות של חומרי סיכה סמיכים, חשוב להבין שהעור והנשימה הם מערכת אחת. העור הוא למעשה האיבר החיצוני של מערכת הנשימה, לכן כל תופעה שיוצאת על העור קשורה למערכת הנשימה. סביר להניח שברוב המקרים בהם ילדכם סובל מאסטמה של העור, תגלו שלמישהו מבני המשפחה יש עניין עם נשימה/אלרגיות שונות. בעיות עור מתחילות, לרוב, מאיזו שהיא חולשה פנימית במערכת הנשימה, לכן כל משחה שתמרחו לא תרפא את הבעיה, אלא רק תשתיק אותה לפרק זמן עד לטריגר הבא שיצית מחדש את התופעה. מריחת משחות יוצרת למעשה דיכוי במערכת הנשימה שמחפשת דרך מוצא. אם תתמידו בה לאורך זמן תגרמו לכך שלמערכת הנשימה לא תהיה ברירה אלא להתבטא דרך האיבר הפנימי יותר- הריאות. לכן אל תתפלאו אם פעם הייתה לכם פריחה עיקשת שדאגתם לדכא עם משחה וכעבור זמן התפתחו ברונכיט או אסטמה. הדבר נכון גם בבעיות של תפרחת חיתולים אצל תינוקות כאשר יש במשפחה היסטוריה של בעיות עור ונשימה. הגישה ההומאופתית רואה בבעיות העור תוצאה של הפרעה פנימית, לכן אנחנו מעדיפים לטפל בתרופות פנימיות במקום להשתמש במשחות חיצוניות כאמצעי להפטר באמצעותו מפריחות העור. אולם יש לדאוג לריכוך ולחלוח העור כטיפול תומך: להפחית באופן משמעותי את צריכת מוצרי החלב. להמנע ממזון מעובד, סוכר לבן, קמח לבן לצמצם מגע כימיקלים עם העור ולעבור למוצרים אקולוגיים (אבקות ומרככי כביסה,סבון ושמפו). להימנע מאריגי צמר, אריגים מלאכותיים ומכל דבר שיכול לגרות את העור.
טיפול נטורופתי - ויטמין - A נמצא ב- כבד, גזר, דלעת, עלי לפת, תרד, פטרוזיליה, חמאה, בטטה, כרוב עלים, עלי סלק, חסה, אספרגוס, חלמון ביצה, קישואים, ברוקולי, עגבניה....
ויטמין -F נמצא ב-שמני ירקות, אבוקדו, אגוזים, חלמון ביצה
שמן זית- יעיל בלקיחה דרך הפה ובמריחה על הגוף (כמניעה בלבד לא על הגרוי). שמן נבט חיטה- לשימוש חיצוני בלבד, במקרי יובש קיצוני (לא במצבי פריחה). שמן שקדים / שמן משמש - לשימוש חיצוני אצל ילדים ופעוטות על מנת לסייע לריכוך ולחלוח העור(גם בזמן פריחה).
להרבות בשתיית מים. אמבטיות עם שיבולת שועל- להרגעת העור והגרד בזמן פריחה אטופית.
טיפול הומאופתי - באופן כללי בבעיות עור מומלץ לפנות להומאופת מוסמך על מנת להגיע לריפוי מלא ולא רק להרגעה זמינה.

הידעת?
קרם גוף מיוצר על בסיס מים כך שלטווח הרחוק הוא רק מייבש
את העור עוד יותר. כך שעדיף להשתמש בשמני בסיס טהורים (שקדים,חוחובה, שומשום,משמש). המשקאות המוגזים הבלתי טבעיים(קולה,פפסי וכו') מכילים כימיקלים שנועדו לייבש, בכדי שתאי הגוף יגוועו בצמא.

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש