על מזלות ואוכל

מאת: ● 23/1/2013 12:30 ● ערב ערב 2586
מאת: ארז רחל- יעוץ והכוונה על פי מסרים וידע רוחני גם דרך קלפי הטארוט. תגידו לנו איזה מזל אתם ונוכל לספר לכם על הטעמים שלכם באוכל
על מזלות ואוכל

מזל טלה


כאשר הטלאים יבחרו לצאת לארוחה, מילת המפתח תהיה כמו בכל תחום כמעט- ספונטניות והפתעה ילדותית. מבחינתם לא צריך לחשוב כל כך הרבה לאיזו מסעדה ללכת, בטח שלא להזמין מקום מראש, חשוב שיהיה אוכל בריא ומזין. רצוי גם שבתפריט יהיו אופציות רבות לסוגי מזון עתיר ברזל, שכן ידוע שבני מזל טלה זקוקים להרבה ברזל מאחר והם מוציאים הרבה אנרגיה בספורט. בתחום הקולינרי, כמו בכל תחום אחר, הטלאים דורשים סיפוקים מיידיים- רוצה לראות כמה מנות מוכנות על השולחן מיד. כשהבטן שלהם מקרקרת, הם הופכים עצבניים. אם האוכל מתעכב במטבח, אפשר לצפות מהם להשתוללות. הטלאים לא מבזבזים זמן על מנות ראשונות, אלא ניגשים מיד למנה העיקרית.
בשרים. טלה טיפוסי יזיל ריר למראה בשר אדום איכותי, לצד יין אדום משובח. אל תגישו להם מנות פתיחה מעצבנות.

מזל שור


מזל שור עושה אהבה. כן, גם עם האוכל!. בנחת מלקק שפה וצועד באיטיות ובסבלנות לשולחן, מתכנן לאטו, חושב, מזמזם, שר לעצמו בשקט ומתרכז באוכל. הולך על בטוח, הרי הכול תמיד בקצב שלו. לא אוהב לחץ. השור עושה דברים בשקט ובשלווה, לא מפריע לו אם מישהו מדבר איתו באריכות. אוכל הוא ההנאה המרכזית בחייו. הוא שואב הנאה מעצם העיסוק באוכל, מתכנן ארוחות מראש ומשקיע באסתטיקה ובאווירה. חשוב גם שהאוכל יהיה טעים, אך לא פחות חשוב שיראה חושני ומעורר תיאבון. בני מזל שור תמיד יעדיפו לסעוד בחברה ולדבר על האוכל בזמן הסעודה. טעמם הקולינרי של השוורים שמרני- בדרך כלל יבחרו במוכר והקבוע וימנעו מטעמים חדשים. גם כשיצאו לאכול בחוץ, ישמרו אמונים למנות קבועות. בני מזל שור אוהבים לאכול מזון פשוט, מוכר ובדוק. השור מתבונן וטועם עם רגש ועם אהבה ומעדיף אוכל מזין ומשביע. רצוי אוכל מקושט. לא זורק שאריות. הוא מדוד וזהיר בתזונה, חסכן, מסודר, יסודי, ולא מבולגן ומבשל טעים ונעים. דואג שחלק מהאוכל יישאר למחר אם אפשר. ניתן לסמוך עליו- אף אחד לא יישאר רעב . חובבי יינות, ולרוב יזהו כבר בחוש הריח את היין שנמזג. ודאי שמובחר.

מזל תאומים


רק אל תגישו להם מאכלים שיושבים כבד בבטן. כשם שנוכחותם קלילה, מצחיקה, מעניינת ולא מכבידה, ככה גם ההתעסקות שלהם באוכל. בן מזל תאומים מצטיין בתכנון ארוחה מלאה. חשוב שיהיו לפחות שלוש מנות מורכבות בעלות מתכונים מסובכים, ועדיף שיוגשו באותו זמן, חשוב שיהיה לו עניין ואתגר. תוך כדי ארוחה הוא מזמין מישהו לבוא להיות איתו, אסור שישעמם לו. ואם אוכלים בחוץ, אזי התאומים יעדיפו מסעדה הומת אדם, שכן הם טיפוסים סקרניים ואוהבי אנשים. עבור בני מזל זה הסיבה העיקרית לאוכל היא המפגש החברתי, בזמן הארוחה הם יתמקדו בשיחה ולאו דווקא בצלחת. הם לא עושים עניין מאוכל ומעדיפים אוכל קליל. התאומים אוהבים לגוון באוכל ולא יזמינו את אותה מנה פעמיים. כשיש לבן מזל תאומים תוכניות להיכנס למטבח, הוא קונה מצרכים, אוסף מתכונים ותמיד ידאג לגייס חבר או שכן ושכולם ישבו במטבח, אוכלים ארוחה שמדברים עליה וחוקרים את טעמה ביחד. הוא מלך באלתורים, מסבך עניינים, אך יודע תמיד להיחלץ ולמצוא פתרון מיד. רב גוניות וטעמים שהולכים במדויק על הגבול הדק שבניגודים.

מזל סרטן


אוהבים לבשל את הארוחות שלהם ולפנק את בני או בנות זוגם בארוחה ביתית ורומנטית. אבל מבחינתם אין כמו האוכל של אמא וכל מה שמזכיר את טעם הבית. האכילה מרגיעה את נפשם ומסדרת להם בטחון. הם אוהבים אוכל ביתי באווירה ביתית ומרבים לארח, לבשל בעצמם ולאכול עם כל המשפחה. העדפותיהם הקולינריות שמרניות, אך הם מסוגלים ליהנות כמעט מכל סוג של אוכל. כטיפוסים חובבי בית, הם לא מרבים לצאת למסעדות ומאמינים שאמא היא אשפית המטבח הטובה בעולם. אם בכל זאת יצאו לסעוד בחוץ, הם יעדיפו מסעדה על שפת הים.
הסרטן מעדיף כמויות שונות של טעמים ותבלינים, טורח ומשקיע הרבה. חשדן במצרכים, בודק טריות וכמויות, מאושר כשכולם יושבים סביב השולחן. תמיד יש מה לאכול אצלו, והוא אוהב שמבקשים ממנו לקחת משהו ממה שבישל הביתה. בדרך כלל מבשל כמו שבישלו אצלו בבית בילדות, לא שוכח מתכונים ישנים ומסורתיים. משתדל לבשל אוכל קל לעיכול, אוהב לבשל מרקים מכל הסוגים. גם בארוחות פשוטות ויומיומיות ישים מפה וידאג שיהיה על השולחן לפחות כלי אחד מבית ההורים.

מזל אריה


האריה יעדיף בשר בקר וחומרים איכותיים. כשהוא נכנס למסעדה, כמו מלך אמיתי הוא דואג שיידעו על כך. הוא עצמו בשלן מעולה, שמצליח באופן טבעי לבשל מעדנים. לא חשוב מה הוא מבשל, הוא תמיד מצליח. שופע מרץ ודואג שיהיו מלצרים רבים סביב שולחנו, ובל נשכח שהוא מתרשם גם מכלים טובים ומרשימים בצורתם החיצונית. האריה מעדיף אוכל מזין ויודע לגוון בצבעים ובטעמים. הוא מסתפק בכך שמדי פעם מישהו יפאר וישבח אותו על הבחירה, וכך במלוא המרץ הוא דואג שיגישו מנות מרשימות וטעימות. חייבים להחמיא לו, אחרת הוא נפגע כל כך עד שאינו מסוגל לאכול בעצמו. לא נותן שיעזרו לו כדי שכל הקרדיט יהיה שלו. הוא אוהב לשתות ולבשל עם יין, כך שגם אוכל פשוט יוצא לו מלכותי והוא מסוגל לבשל לאירועים גדולים גם ללא כל הכשרה. האריות יימצאו רק במסעדות שיש בהן רושם, הדר וכבוד, שיעידו על איכות חיים גבוהה. האריות אוהבים מסעדות אלגנטיות ויוקרתיות, נדיבים מאוד ואוהבים להוציא הרבה כסף על אוכל. במסעדה הם יזמינו את המנות הכי יקרות, הבשר הכי יקר, והדגים הכי יקרים. אוכל פשוט וזול לא מדבר אליהם ולא תתפסו אותם בפלאפל השכונתי. הם גם מבינים במשקאות ובדרך כלל יודעים לערבב קוקטיילים.

מזל בתולה


אוהבים מזון עם עשבי תיבול טבעיים. הבתולה המציאו את הצמחונות. בני מזל זה חושבים פעמיים לפני שהם מכניסים משהו לפה. הם מקפידים על דיאטה בריאה ותזונה נכונה ולא נסחפים עם אוכל. יש להם משמעת ברזל וארוחות מסודרות בשעות קבועות. כמעט אף פעם לא תראו אותם גומעים אלכוהול, או מנשנשים בין ארוחות. המטבח בביתם תמיד מצוחצח ונקי והמזון טרי וסטרילי. הם לא יסכימו לאכול בכל מקום ויערכו מחקר מקיף לפני יציאה, כדי לבחור את המסעדה האסתטית והנקייה ביותר. מתים על סלטים בריאותיים, וירקות מאודים, תה צמחים ומיץ טבעי. אל תגישו להם ג'אנק פוד ומתוקים למיניהם. בן מזל בתולה הוא ביקורתי ושום דבר לא מספק אותו. זוכר מי אוהב מה, שם לב למידות מדויקות, לפרטי פרטים. בסוף הארוחה צלחתו במצב נקי ומסודר. אמנם יימשכו למתוקים, אך אחרי ערב במסעדה או בבית קפה הם עשויים לסבול מרגשות אשמה על הקלוריות הנוספות שהתווספו להם לפתע.

מזל מאזניים


אוהב מזון עם פירות וירקות, שמנת וחמאה, עלי מנטה. חשוב לו שהמצרכים ישמרו את צבעם ואת צורתם המקוריים. מבזבז זמן בהחלטה מה לאכול, ברגע שעבר את עינויי ההחלטה, הוא מתענג בשקט, ברוגע, בטוב טעם, והתפריט שלו מורכב היטב, צבעוני, אסתטי, לא מלוח ולא מתוק. הכול במינון. הוא מעדיף שלא ידברו איתו כשהוא מרוכז באוכל. לא אוהב מקום מבולגן ולכלוך? לא אצלו!. כאשר הוא בוחר מקום, חשובים לו צורת ההגשה וטיב המאכלים. בעיניו עבודה במטבח היא בזבוז זמן הדורשת עמל רב, הורסת את הידיים ומעייפת. עבודה במטבח נחשבת לנחותה בעיניו. בן מאזניים לא יתפשרו על האווירה ואם העיצוב או האווירה במקום לא ינעמו להם - הסיכוי שהם יחזרו שוב הוא קלוש, כיוון שהאווירה במקום יותר משמעותית עבורם מטעמה של הארוחה. הם מארחים למופת ונהנים להשקיע בעיצוב השולחן, כלים יפים, מפיות מהודרות והגשה יצירתית. כשהאורחים מתענגים על המנות העיקריות, המאזניים מפנטזים על הקינוחים המתוקים.

מזל עקרב


אוהב מזון עם תבלינים שטעמם חזק וחריף, הוא המחליט הבלעדי בבחירת התפריט במסעדה כאילו הוא רופא מנתח. מתכנן, מבצע ויודע מה צריך להזמין. דואג שכולם יהיו מרוצים ושבעים. בוחר אוכל מזין ולא מתפשר על איכות המצרכים. בדרך כלל אוהב לאכול, מומחה בבישולי בשר, אוהב מאכלים שבושלו בבישול איטי, אין טעם לשאול אותו מה יש בתוך המנה, כי הוא לא מגלה. אוהב להגיש בכלי כסף ובצלחות מחרסינה. רגיש מאוד לביקורת, ועדיף להגיד לו שהכל טעים. יש לו כושר אלתור והוא מקורי בבישול. בטוח שעבודתו במטבח תורמת לבריאות ולהנאה של הסועדים, ולפעמים הוא מגזים בכמויות האוכל שהוא מכין. בני מזל עקרב הם שפים בנשמתם ולפעמים גם בהכשרתם, אניני טעם ומצפים לשלמות מהאוכל. מרבים להתנסות במסעדות חדשות ובמאכלים לא מוכרים ומצליחים לגלות בדיוק ממה כל מנה מורכבת. האוכל עבורם הוא אתגר והאווירה חשובה להם לא פחות. כשהם יוצאים עם בת הזוג, יבחרו במסעדת שף איכותית שהאווירה בה אינטימית, חושנית ומסתורית. ארוחות משפחתיות או המוניות לא חביבות על העקרבים, והם מעדיפים להעביר ערב בפאב אפלולי עם כוסית יין.

מזל קשת


הקשתים הם הכי כיפיים באוכל. יש להם ראש פתוח והם נהנים בכל מסעדה ומכל סוג אוכל. הם אף פעם לא יגידו "לא" למסעדה חדשה ובדרך כלל יתנו לאחרים לבחור איפה אוכלים. הקשתים אוהבים חברת אנשים ומתלהבים מפיקניקים וארוחות בחיק הטבע. את האוכל שלהם הם אוהבים מתובל, אבל גם כשהוא לא, הם זורמים איתו בכיף. יעדיפו מסעדות שמתמחות במאכלי עמים ועדות ולכן ייתכן ויעדיפו ללכת למסעדות שבהם ניתן "לטעום מכל העולם". הקשת אוהב לבשל עם תבלינים ריחניים, נכנס למטבח רק אם הוא ממש צריך, וטוען שזה בזבוז זמן, כי ממילא אחר כך אוכלים את זה. הוא מלך ההמצאות והאלתורים, לא מתכנן הרבה, יאכל מה שיש, רצוי לא בבית. אוכל מהר, כאילו הוא במלחמה נגד השעון. חבל לו על כל רגע, חשוב לו ההספק - לטעום ולחוות הרבה מנות במעט זמן. המנות שיבחר תמיד טעימות ומתובלות, יפות ומזינות.

מזל גדי


הגדיים מתייחסים לאוכל כאמצעי ולא כמטרה. הם לא אוהבים לבזבז כסף וזמן יקר על ארוחות וזקוקים לסיבה משכנעת במיוחד כדי לצאת למסעדה. את היציאה הם יתכננו מספיק זמן מראש, יערכו בירור יסודי ומעמיק על סוג האוכל, איכותו ומידת התועלת שלו לבריאות. הגדיים לא אוהבים לשלם על מנה שלא מצדיקה את המחיר. הם נצמדים לארוחות קבועות וידועות מראש בבית ובמקום העבודה ונמנעים מאוכל לא איכותי. למרות שהגדי אוהב אוכל כבד, מטוגן ומבושל ברטבים עשירים. בביתו עורך קניות לפי רשימה. בודק פעם נוספת אם לא חסר דבר. מארגן סירים, כלים ומצרכים. להיות איתו במטבח זה בידור. הוא מדבר בשקט, תנועותיו איטיות, מזיז כל דבר בזהירות. לא מפיל כלים. הוא מבשל לפי הסדר, לא שוכח דבר, המתכון מונח לו מול העיניים, והוא חוזר לקרוא בו. כשהמנות כבר מתבשלות, הוא מוכן לאלתר ולהמציא מנה מיוחדת משלו. לגדיים יש פעמים רבות בני זוג שלא ממהרים להיכנס למטבח. הוא זוכר בפרטי פרטים איך אמא או סבתא שלו בישלו, בסוף הוא מנקה סירים וכלים ומסדר הכל.

מזל דלי


דלי הכי נועזים באוכל. הם אוהבים להתנסות בחוויות קולינריות חדשות. מצד שני, הם יאכלו בשמחה גם מזון הנמכר לצד הדרך. לא עושים עניין מאוכל, אבל החברה חשובה להם ותמיד יעדיפו לאכול בחברת אנשים שנונים, קלילים וצעירים. רק אל תגישו להם אוכל יבש ולא מתובל. יעדיפו מקומות שידועים כחריגים, שונים בעיצובם או במאכליהם. אוהבי מזון 'משוגע' מתובל בתבלינים מיוחדים, חריף מתוק וחמוץ. הוא נחוש בדעתו לנסות משהו מיוחד, ממציא במקום, לא ממהר להיכנס למטבח, רק אם ממש אין ברירה. חבל לו לבזבז זמן יקר בעבודה פיזית, אלא אם כן באים הרבה אנשים לאכול. מתאמץ לבשל מאכלים "נורמליים", ולא מצליח. להיות איתו בזמן הבישול זה מעניין ומבדר כאחד, כי הוא מספר ואומר דברים מצחיקים, ומקשר מנות בצורה מקורית. רבגוני ומסוגל לבשל תבשילים שאף אחד לא מצליח לגלות מה יש בהם. לא נעלב אם מישהו לא אוהב את מה שבישל.

מזל דגים


מזל דגים מתייחסים לאוכל כחוויה רומנטית. הם אוהבים לסעוד עם בת הזוג באווירה אינטימית, לאור נרות או על שפת הים. אם הם יאכלו בקבוצה, הם יעדיפו סביבה אינטימית ולא המונית. חשוב להם שהאוכל יהיה אסתטי ויפה, מעוצב ביצירתיות ובטוב טעם. הדגים הם טיפוסים מתמכרים שאוהבים להתמסטל. האלכוהול חשוב להם יותר מהאוכל, ואם יש גם קינוחים מתוקים, הם לא זקוקים לשום דבר נוסף. אוהב מזון מתובל עם תבלינים עדינים, פירות וירקות מימיים. בדרך כלל בוחר את מה שאחרים אוהבים, ולעצמו לא דואג. בישול הוא לא הצד החזק שלו. קשה לו להחליט מה וכמה לבשל. מעדיף לבשל לפי "הזמנה". הדאגה לבני הבית היא הכוח המניע אותו. הוא מסוגל לשבת בלי לאכול ולהתבונן איך האחרים אוכלים ברעב, ואינו מצפה למחיאות כפיים ולתודה. עבורו חשוב שכולם יהיו שבעים ומרוצים. לבן מזל דגים לא חשובה צורת ההגשה. הוא מתאמץ ללמוד להכין מאכלים מיוחדים וזוכר בעל פה מתכונים, אבל אינו אוהב להסתבך. בדרך כלל מגיע לאפיסת כוחות אחרי שהוא מסיים לבשל. חשובה לו אוירה טובה ושתייה ממסטלת.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש