רפואה ואסתטיקה

מאת: או-מד מדיקל ● 30/1/2013 11:51 ● ערב ערב 2587
דוקטור לייף לחיים בריאים יותר
רפואה ואסתטיקה

היום נעסוק בגפיים העליונות (הידיים).
הגפה העליונה מחולקת למספר אזורים אנטומים עיקריים: חגורת הכתף, זרוע, מרפק, אמה, שורש כף יד, כף יד והאצבעות.
מבנה השלד של כל יד כולל עצם זרוע עליונה (הומרוס), עצם אמה פנימית (אולנה), עצם אמה חיצונית (רדיוס), עצמות פרק כף היד (קרפל), עצמות היד העליונות עד האצבעות (מטקרפל), ועצמות האצבעות (פלנגס).
בבסיס היכולות המיוחדות של הידיים נמצאת האנטומיה  שלהן, הכוללת עצמות רבות, מפרקים מורכבים לאורך הגפה, ומספר גדול של שרירים ויחידות תנועתיות המצויים באמה ובכף היד, ומייצרים תנועות מגוונות ומדויקות. בנוסף לכך, החיבור של היד לכתף הוא בעל יכולת תנועה נרחבת שמאפשרת מרחב תמרון גדול לידיים. בקצה היד, מספר רב של מפרקים באצבעות ובכף היד מקנים אפשרויות רבות להנעת האצבעות והאגודל. יכולתו של האגודל לנוע בכיוון שונה מתנועת יתר האצבעות משפרת את האפשרות לאחוז בחפצים ולבצע עבודות עדינות כמו למשל כתיבה. תכונה מיוחדת נוספת היא ריכוז הקולטנים התחושתיים בכפות הידיים ובאצבעות. קולטנים אלו ממוקמים שם בצפיפות גדולה יותר מכל מקום אחר בגוף מלבד הלשון והשפתיים.
אנו משתמשים בידינו בכל תחומי החיים, החל מעבודות בכל התחומים, להנאה, להזנה, לספורט, ליופי, לתקשורת בין-אישית, ואפילו ללוחמה.
סיבות רבות יכולות לגרום לנזקים בידינו זמן רב לפני שאנו חשים בכאב באזור הנפגע, או בהקרנת כאב מאזור אחר. הכאב מופיע כאשר כבר ישנה בעיה, כמו דלקת או סתימה, התפרקות חלקית של גיד או קרע. מאחר הסיבות יכולות להיות שונות בעיות תורשתיות, סוכרת, הפעלת לחץ באזור מסוים לאורך זמן רב, תנועה שאינה נכונה, פגיעה או שבר. יכולה לגרום לחסימה באזורי המפרקים או בתעלה הקרפלית, ובמשך הזמן תתפתח דלקת.
כאב עמום ותחושת אי נוחות בכף היד, אמה וזרוע. הפרעות בתחושה ביד: נימול, תחושה רדומה ,זרמים,ודקירות. חולשה ומגושמות ביד. אפשר יהיה להרגיש זאת במיוחד בלילה ולפעמים בתנועה קבועה וממושכת והכאב יכול להקרין מהכתף ועד קצה האצבעות
בגפיים ישנן גם מערכות אחרות , כמו מערכת העצבים, מערכת כלי דם ומערכת הלימפה.
תפקידה של מערכת הלימפה הוא לנקז רעלים מתכות פסולת ונוזלים שליליים מהגפיים דרך השתן מחוץ לגופינו. הנוזל הלימפתי נאסף מהגפה דרך מערכת נימים וצינורות הכוללת מספר ריכוזים של קשרי לימפה(בלוטות הלימפה) נמצאים ברובם באזור בית השחי.
כיצד ניתן לאבחן
כיום אפשר להיבדק בבדיקת ההולכה העצבית (EMG) היא בדיקה חשובה להערכת העצב המדיאני באזור התעלה ויש לבצעה לפני ההחלטה לגבי ניתוח. ניתן גם כן להיעזר בבדיקות הדמיה לצורך הדגמת העצב המדיאני באזור התעלה.
טיפול ברפואה הקונבנציונלית
ברפואה הקונבנציונלית מטפלים בבעיות אלה, עם תרופות לשיכוך כאבים, או עם סד תמיכה, לשורש כף היד המונע כיפוף ממושך של היד ולחץ על העצב, הזרקות סטרואידים מקומיות, או הטיפול הסופי הוא ניתוח לשחרור הלחץ בתעלה הקרפלית.
כיצד מטפלים במכוננו
במכון של נאורה תרפיה אנו מאבחנים את הבעיה! ומטפלים עם חומרים אנטי דלקתיים, חבישת האזור בתחבושות אלסטיות ומכניסים את היד למכונת לימפטרון של דוקטור לייף ל-40 דקות לערך ולאחר סדרה של טיפולים, הדלקת עוברת והכאבים חולפים. מספר הטיפולים יהיה תלוי בחומרת המצב ככל שהמצב יהי קל יותר כך יפחת מספר הטיפולים. במקרים של קרע בגיד אנו מפנים את הלקוח/ה לרופא המשפחה.
רצוי לציין עדיף להגיע למכוננו לטיפול מונע פעמיים בשנה לניקוז לימפתי וכך להימנע מבעיות עתידיות. אך במקרה וחשים באחד מהסימפטומים, נא לא להזניח ולהגיע לאבחון במכונינו,
מרכז מור רח' אנפה 1 חנות 33 טל: 0509005022 אילת www.drlife.co.il

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש