יוגה

מאת: או-מד מדיקל ● 20/2/2013 16:36 ● ערב ערב 2590
יוגה

מה זה יוגה? שואלים אותי ,יוגה זה מלשון המעטה מפגש בינו ובינה של הנפש והגוף…"לא הכי התחברתי" אמרה לי פעם מישהי,ואני אומרת לכולם שביוגה כמו באומנות לכל דבר יש כמה שיטות הרי יוגה זוהי אומנות טכנית שאנו למדים לפתח תוך כדי תנועה ותרגול כייפי וחוויתי.
ההתמכרות הפיזית של הגוף לשחרור הנהדר שמוליד תרגול היוגה הופך את החוויה לבלתי נשכחת לגוף.
האמירה לא התחברתי שיוצא לי לשמוע מאנשים סביבי מעיד על כך שאותו אדם שאף להתחבר ולהתנסות, אך לצערי הרב לא תמיד זה קורה מפני שיוגה זו חוויה אישית של כל אדם ואדם שמאוד תלויה במורה שמעביר את השיעור וכמובן איזו שיטה תרגלתם והאם היא התאימה לכם.. לכן פעם הבאה שתתנסו בשיעור יוגה ותצאו לא כל כך מחוברים אין זה אומר שיוגה לא מתאימה לכם! חשוב לי לציין שבזרמי היוגה ישנם שיטות טכניות שונות,מה הכוונה?..?
ומה ההבדל???
שיטות טכניות הם האופן שבו תזוזו בתרגול וההבדל יהיה הרצף שבין תרגיל לתרגיל...
למשל היוגה הקלאסית זוהי השיטה הראשונה שהתפתחה ושמה בלועזית HATHA YOGA
כל שיטות היוגה השונות ששמעתם עליהן הבסיס שלהן מגיע משיטת היוגה הקלאסית.
שיטת התנועה ביוגה הקלאסית כמו שהיא נשמעת היא קלאסית מאוד עדינה ומעמיקה.
טכניקה זו מביאה אור ותחושת שמחה לגוף ולנפש כאחד וכן תחושת אחדות של הגוף הנפש והנשמה.
תרגול ממושך בטכניקה זו ישנה את השקפתו של המתרגל מהרגלי תזונה לא נכונים ועד למודעות על נשימה נכונה ועוד דברים רבים שמשפרים פלאים את איזון הגוף והנפש.
אדם שלא ממושמע לגופו ולא עושה שום ספורט גופני בכלל עלול לפתח מחלות ואי זרימה מנטאלית וכמובן פיזית כמו גוף כואב מיגרנות ועייפות נפשית,כאשר המח לא גמיש מנטאלית והגוף כואב הנשמה כבויה.
בזרמי היוגה השונים המבוססים על שיטת היוגה הקלאסית ישנם זרמים ידועים כמו "שיוננדה יוגה,אשטנגה יוגה,ביקרם יוגה ואיינגר יוגה,שיטות אלה שונות זו מזו. שיעור איינגר ושיעור אשטנגה יהיו שני שיעורים אחרים לגמרי. אשטנגה יוגה זוהי שיטה מאוד דינאמית וחזקה פיזית בתרגול עצמו. מה הכוונה?ישנו רצף תרגילים מהיר שמתרחש בין תרגיל לתרגיל שהמתרגל בסופו של דבר אחרי כמה שיעורים יזכור את הרצף. ההקפדה העיקרית בתרגול אשטנגה יהיה בשליטה בנשימה תוך כדי שמירה על רצף מדויק ולא משתנה של התרגילים.
באיינגר יוגה למשל המתרגלים נושמים בתוך התרגיל זמן ממושך תוך הקפדה מאוד מוסרית להתכוננות של אופן ביצוע התרגילים. תרגול זה מתאים לאנשים שמעדיפים את התרגול יותר מעמיק ופחות מהיר מאשטנגה יוגה,שיווננדה יוגה (זרם רוחני)מתאימה לאנשים שביום יום שלהם נתונים ללחץ והתרוצצויות כך שבתרגול היוגה שלהם יעדיפו לתרגל באופן איטי יותר ותרגילים לא מסובכים מידי כמו כן מדיטציות וזימרה הודית ידועים כמאפיינים בולטים בזרם זה.
ביקרם יוגה זה שם של אדם ושמו ביקרם שקבע רצף תרגילים מסוים והחליט שניתן לבצע את התרגילים בחדר חם, לוהט!! בתרגול מסוג זה מאבדים הרבה נוזלים כי מזיעים בטירוף,העור מתנקה ומאוד קל לגוף לפתח אלסטיות בשרירים, יוגה זו מומלצת לאלו שאוהבים לנטוף זיעה...מרזים מהר מאוד בשיטה זו.
חשוב לי לציין שמכל הזרמים הללו ברגע שתתחברו לאחת מהשיטות גופכם ירגיש בהבדל מיד.
הוראות מיוחדות לנשים:הימנעו מתרגול בזמן המחזור החודשי.
הריון:אפשר לתרגל את כל תרגילי העמידה וכפיפות לפנים בשלושת החודשים הראשונים של ההיריון בתנועות מתונות.בזמן התפתחות ההיריון רצוי לפתח גמישות בעמוד השדרה והאגן.
תרגול נשימה עמוקה וסדירה יעזור באופן משמעותי בזמן הלידה.
קוראים יקרים אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה
נמסטה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש