יניב חנו יעמוד בראש סיעת 'אור לאילת'

מאת: עומר כרמון ● 18/4/2013 08:51 ● ערב ערב 2598
המנהל הוותיק של אטרקציית MAX, חבר לאביו בהתמודדות על מקום במועצת העיר: "הכניסה שלי לסיעה נועדה לסייע לתושבי העיר בכלכלה ובפרנסה", הוא אומר. "הכיוון שהעיר הולכת בו כיום, אינו טוב. אני רואה את זה במצב העסקים, בשטחי המסחר שהולכים ומתרבים. אני מנסה להביא לעיר ניהול אחר ומקצועי". "אם נדע לתת מלגות טובות לסטודנטים אילתים, בעוד 10 שנים תיראה העיר אחרת ולא נצטרך לחפש רופאים ומהנדסים במקומות אחרים". אילתים נוספים שחברו לרשימה: ד"ר עמית פרידמן, עידן בן ישי, מעיין גברי כנציג הצעירים וסרן במלואים - סיגלית מטודי
יניב חנו יעמוד בראש סיעת 'אור לאילת'

לאחר שזכתה ב-1,536 קולות בבחירות הקודמות, שהניבו לה מנדט בודד במועצת העיר, סיעת 'אור לאילת' חוזרת בכוחות מחודשים למרוץ הפוליטי לקראת בחירות 2013. יו"ר הסיעה, הרצל חנו, החליט הפעם להעביר את שרביט ההנהגה לבנו, יניב, המנהל הוותיק של אטרקציית MAX. "אנחנו מתמודדים שוב, מכיוון שלא הצלחנו ליישם בקדנציה החולפת את כל הדברים שרצינו ליישם והבטחנו לציבור שלנו", הסביר השבוע הרצל חנו ל'ערב ערב', "פוליטיקאים שונים בלמו אותנו כדי שלא נוכל להתחזק".

באילו נושאים בלמו אתכם?
"רציתי לקדם דברים ברווחה, כמו למשל הנחות לזקנים, ולא נתנו לי, ולכן פרשתי מתיק הרווחה. דברים שכן הצלחתי לקדם היו נגישות לנכים וסיוע לנזקקים. אני מקווה שבבחירות האלה התושבים יתעוררו וידעו מי בא לעשות עבודה בשביל הציבור, ומי בא לעשות לביתו".

מי הם הבוחרים הפוטנציאליים?
"רובם חילוניים. הרשימה שלנו אינה דתית, אלא רשימה שהולכת למען אילת ולמען האילתים שחיים בעיר הזאת. שמרנו על השם 'אור לאילת', בתקווה שנצליח להכניס אור לעיר".

מי יעמוד בראש הרשימה?
"עוד לא קבענו את הרשימה המדויקת. לצערנו, היינו אמורים לחבור לחבר המועצה, דני אדרעי, ואז נודע לנו על טענות המשטרה כלפיו. אני בטוח בחפותו ושהעננה הזאת תוסר מעליו. אילתים נוספים שחברו אלינו לרשימה, הם: ד"ר עמית פרידמן, עידן בן ישי, מעיין גברי כנציג הצעירים וסרן במילואים - סיגלית מטודי. אנחנו באים בשביל האילתים. לאף אחד מאיתנו לא חסר שום דבר מבחינה כלכלית. אנחנו רוצים שיצטרפו אלינו צעירים שאוהבים את העיר ורוצים לסיים כאן את חייהם עם הנכדים והנינים".

במי מהמועמדים לראשות העירייה תתמכו?
"אנחנו תומכים בכולם ואוהבים את כולם".

כמה מנדטים תקבלו הפעם?
"אנחנו מתחילים מאפס. איך זה נגמר, אנחנו לא יודעים".

איך נשאבת לפעילות הפוליטית?, שאלנו את יניב חנו.
"אתמול קראנו בפרקי אבות, 'הוו זהירין ברשות שאין מקרבין לו לאדם אלא לצורך עצמן נראין כאוהבין בשעת הנאתן ואין עומדין לו לאדם בשעת דוחקו'. כמו שאבא אמר, ברוך השם גדלנו בבית שבו הכיוון הוא העזרה לאחר וההסתכלות על האחר ולא רק על עצמך. כל אחד מאתנו עוסק בעזרה לציבור. כיום אני מנהל אטרקציה, מהמובילות בעיר. דיברתי עם בעל הבית שלי והוא תומך במהלך. הכניסה שלי לסיעה נועדה לסייע לתושבי העיר בכלכלה ובפרנסה. לדעתי, הכיוון שהעיר הולכת בו כיום, אינו טוב. אני רואה את זה במצב העסקים, בשטחי המסחר שהולכים ומתרבים. אני מנסה להביא לעיר ניהול אחר ומקצועי. יש כל מיני רעיונות כיצד לקדם את העיר: בפרסום, בשיווק, ביצירת מקומות עבודה. העיר הזאת בורכה בים, בשמש, ואין כל סיבה שלא למלא אותה בתיירים. איך עושים זאת? למשל, לפעול יחד עם בעלי תחנות המוניות כדי שהנהגים יילכו עם תלבושת אחידה, לחבר טיילת משדרות התמרים למעלה ועד מלון 'הרודס', לאפשר הקמת בתי מלון קטנים, כדי שתיירים יוכלו לבקר כאן גם במחירים נמוכים יותר. כך ניתן יהיה להחיות את שדרות התמרים והעסקים בתוך העיר. אני לא מבין מדוע לא להציב 200 דוכנים מעוצבים וראויים, ולאפשר לצעירים אילתים לנהל אותם, כדי שלילד אילתי יהיה בשביל מה להישאר בעיר. בכל הנוגע לבסטות, אני דוגל בהשארת רוכלים על הטיילת עם שיפור הנראות והפיקוח. אני לא מבין מדוע צריך 'לחתוך' 100 משפחות מפרנסה, בלי לתת להם פרנסה חלופית. כל הזמן מדברים על עוד מפעל הייטק, ושום דבר לא קורה, אבל גם הדוכנים יכולים להיות מפעל ולהעניק פרנסה לתושבי העיר. באירופה יש דוכנים. מדוע אי אפשר שיהיו דוכנים גם פה? זה גם יכניס כסף לקופת העירייה. אני מאמין שאם נדע לתת מלגות טובות לסטודנטים אילתים, בעוד 10 שנים העיר תיראה אחרת ולא נצטרך לחפש רופאים ומהנדסים במקומות אחרים".

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש