מכללת לוינסקי אילת

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 19/6/2013 09:42 ● ערב ערב 2607
מכללת לוינסקי אילת

רפי דלויה



תמונת כתבה


אתם מכירים את אלה שמדברים על העבודה שלהם בעיניים נוצצות?. בואו גם אתם ללמוד את תחום הוראה ב'מכללת לוינסקי'. כי 100 שנות ותק ונסיון בהכשרת מורים – אומרות הכל!

דניאלה מנזין, תושבת אילת מזה כ- 19 שנה, מנהלת אדמיניסטרטיבית של שלוחת 'לוינסקי' באילת זו השנה השניה, מכירה את תחום החינוך היטב כאחת שהגיעה מתוך מערכת החינוך באילת והחינוך זורם בעורקיה, בעלת תואר ראשון ושני ממכללת 'לוינסקי' לחינוך ומתחילה כיום בהליכי הדוקטורט שלה. דניאלה עובדת בשילוב עם ד"ר נורית מירב, שהיא המנהלת האקדמית. דניאלה: "אנו עובדות בדואליות מנצחת". נפגשנו עם דניאלה לראיון קצר.

דניאלה, ספרי לנו על השלוחה האילתית של מכללת 'לוינסקי'.
"השלוחה האילתית קיימת כבר 23 שנה. היא נותנת מענה לכל תושבי העיר והערבה. למעשה עד באר שבע אין מלבדה שום מוסד המכשיר מורים. נתון זה הוא קריטי לעיר המשוועת למורים ולטיוב מורים בעיר. במכללה שלנו יש שלושה מסלולי לימוד: גיל הרך, יסודי וחינוך מיוחד. הלימודים מתנהלים בארבע כיתות מרווחות ונוחות. בנוסף, יש חדר מחשבים וחדר מנוחה לסטודנטים.

לפני שנתיים, פתחנו גם מכינה ייעודית, שנותנת מענה בעצם לכל אלו שלא עמדו בתנאי הקבלה. מדובר במכינה שמכינה לתואר במשך שנה שלמה, במהלכה הסטודנטים מתנסים בקורסים של סטודנטים מן המניין, כך ניתנת להם האפשרות לצבור נקודות לעבר התואר המיוחל.

השנה, פתחנו גם תוכנית של גננות פרטיות – אוכלוסייה המבקשת הסמכה לתואר ראשון, התוכנית נפתחה כצורך וכמענה לפתיחת מסגרות עירוניות מגיל 3. בנוסף, אנו עורכים שיתוף פעולה עם בית הספר לפסיכומטרי אנקורי.

זאת ועוד: שנת הלימודים הראשונה למשוחררי צה"ל בפריפריה היא חינם. אנחנו מתעתדים לפתוח גם מרכז תמיכה לסטודנטים עם צרכים מיוחדים, וזאת על מנת לתת את המענה הראוי והמקצועי לסטודנטים בעיר".

במה היא מיוחדת משלוחות אחרות?
"אני חושבת שהשלוחה שלנו מיוחדת מכמה היבטים: בין היתר, בהיותה מקום אינטימי וקטן – היחס הוא מאוד אישי, הליווי הוא צמוד עד לסוף התואר וגם לאחר מכן. בנוסף, אנו מאפשרים לשלב את הפרקטיקה עם התיאוריה כבר מתחילת הלימודים. למעשה, מהשנה הראשונה, הסטודנטים נמצאים במסגרות חינוכיות, כמעט בכל מוסדות החינוך. שילוב במסגרות ההתנסות הוא נקודה משמעותית ביותר בתפיסה שלנו את דמות המחנך.

השנה עברנו שדרוג על ידי מעבר למבנה המיוחד הזה ב'בית הארז' שאנו יושבות בו, עם תנאים טובים מאוד. יחד עם זאת, המטרה שעומדת לנגד עינינו באופק היא לייצר קמפוס של מכללת לוינסקי לחינוך בעיר.

עובדה נוספת ומהותית היא, שאין שוני בין השלוחה האילתית למכללת האם בתל אביב, הן מבחינת דרישות הקבלה, הן מבחינת תוכניות הלימוד והן מבחינת איכות המרצים".

כמה סטודנטים לומדים אצלכם כרגע?
"לומדים אצלנו כרגע 180 סטודנטים, שמתחלקים על פי המסלולים ושנות הלימוד (מדובר בארבע שנות לימוד שבסופן סטאז' – בו הם עובדים כמורים בפועל במערכת החינוך), מתוכם, החודש, יסיימו את לימודיהם 46 סטודנטים (תואר ראשון, השלמה ל- BED או תעודת הוראה), שמרביתם כבר עובדים בפועל. אנו נותנים מענה גם למורים בעלי תעודת הוראה ושאין ברשותם תואר ראשון, כמו כן באמתחתנו תוכנית להסבה לתעודת הוראה במסלולים שפורטו, לכאלה שיש ברשותם תואר ראשון. בשנה שעברה, למדו אצלנו 120 סטודנטים ובשנה הבאה, צפויים ללמוד 290, כך שאנו נמצאים במגמת צמיחה כדי לעמוד בצרכי מערכת החינוך באילת. נתון זה משקף גם את שיתוף הפעולה הפורה שיש לנו עם העיר, אנו חשים חלק בלתי נפרד מתוך המערכת, אנו חייבים לדבר באינטגרציה תמידית ובדואליות למען צרכי המערכת. שיתופי הפעולה הפוריים והאחראיים בין כל חלקי המערכת הם שעושים את ההצלחה, ובעצם הם שבסופו של דבר מכשירים את מורינו, שביום מן הימים עשויים ללמד את ילדינו".

דניאלה מסכמת: "אני רואה בכל אחד שבא ללמוד הוראה כשליחות, כי לא באים ללמוד הוראה אם לא מאמינים ובאים מתוך חזון ומתוך הבנה, שזו מטרה חשובה אלטרואיסטית מאין כמותה. מי שרואה עצמו כאיש חינוך בעתיד – 'לוינסקי' הוא המענה שלו כאן באילת ובערבה".
מכללת לוינסקי אילת, סמטת פתן 5, בית הארז קומה 2 (ליד דואר המרכזי), מייל- eilat@levinsky.ac.il שעות פתיחה: א-ב-ג-ה – 12:30-19:30,ד- 08:00- 19:30, טלפון – 08-6340832,פקס- 08-6370918, אתר: http://www.levinsky.ac.il/mini/Eilat/?cmd=mini.1517 ובפייסבוק: https://www.facebook.com/levinskycollege

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש