ים של מוסיקה

מאת: אסטר שטרית ● 20/6/2013 08:46 ● ערב ערב 2607
תזמורות, הרכבים וסולנים, תלמידי הקונסרבטוריון העירוני, עלו לבמת התיאטראות בשבוע שעבר והשאירו את הקהל נדהם למשמע הרמה המקצועית. מנהל הקונסרבטוריון, ליאוניד רוזנברג: "היה זה אחד הקונצרטים המוצלחים של המוסד בשנים האחרונות".
ים של מוסיקה

ביום רביעי בשבוע שעבר, נערך קונצרט הסיום של הקונסרבטוריון בתיאטראות אילת. בחסות עיריית אילת ובמעמד ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, ומנהלת מינהל החינוך, מירי קופיטו, עלו תלמידי הקונסרבטוריון הנבחרים בזה אחר זה להשמיע לקהל האילתי את יכולותיהם. האולם, היה כמעט מלא על אף שהקונצרט נערך בתאריכים החופפים את מסיבות הסיום במוסדות השונים, והקהל נהנה משעתיים של תזמורת סימפונית, תזמורת קאמרית, תזמורת כלי נשיפה, ג'ז באנד, הרכבי ג'אז ומוסיקה קלה, מקהלה, סולנים, הרכבים קאמריים, הרכב כלי הקשה ועוד.

"אני חושב שזה היה אחד מהאירועים הכי טובים שלנו בכל התקופה שלי כאן, מזה 15 שנה", אמר מנהל הקונסרבטוריון ל'ערב ערב', ליאוניד רוזנברג. "המרכז הגיע לבגרות מסוימת. הצבנו על הבמה את מגוון הפעילויות של המוסד, בעיקר של גופי הביצוע הגדולים בו - תזמורת כלי נשיפה, ביג בנד, סימפונית הרכב כנרים, שלישייה קלאסית ועוד. הקונצרט שיקף את המצב של המוסד שמתקדם בשנים האחרונות. רק השנה, שניים מתלמידנו זכו במעמד מוסיקאי מצטיין בצה"ל, זה מאוד נדיר כי בסך-הכל, בכל המדינה יש עשרות בודדים של אנשים צעירים שמגיעים לסטאטוס הזה. בנוסף, יש תלמידים שהתקבלו לתזמורת צה"ל וללימודים באקדמיה בתל אביב, בירושלים ואפילו בניו יורק. במשרד החינוך יש הערכה רבה למוסד ולמה שאנחנו מציגים. השנה, היה זה אחד מהקונצרטים המוצלחים בשנים האחרונות. זאת תוצאה של התפתחות טבעית, תלמידים מתחילים ללמוד בגיל צעיר ומתפתחים להיות מוסיקאים מוצלחים. גם המוסד משתפר משנה לשנה וזה בא לידי ביטוי גם על הבמה. התזמורות שלנו מופיעות בהרבה מקומות בישראל, בנתניה, ברחובות, בפתח תקווה, בכפר סבא, בנתניה ועוד, ומתקבלים בהערכה רבה מאוד. בנוסף, שתי תזמורות נסעו לסדרת הופעות בגרמניה והולנד בשנה שעברה, וזה הרחיב את האופקים של התלמידים והוסיף להם מוטיבציה. מעבר לכך, אנחנו באים לכנסים ארציים ושומעים תזמורות עם קריטריונים אחרים, זה מאוד חשוב לשאוב מאחרים את חילוף המידע והניסיון. הקונצרט השנה התקבל בהרבה התלהבות, התגובות היו יוצאות מן הכלל. זה מעניק הרבה תקווה לשנים הבאות".

עוד הוסיף ואמר רוזנברג, כי כבר בשנת הלימודים הקרובה יפתחו את המבנה החדש בקונסרבטוריון, בו מוצבים משרדי הנהלה חדשים ובעיקר כיתות לימוד המותאמות לצרכי התלמידים, הן מבחינה אקוסטית והן מבחינת שטח הכיתה. אם לא די בכך, בחודשי הקיץ הנוכחי ייערך במרכז המוסיקה קורס קיץ לתלמידים מצטיינים שימשך לתוך שנת הלימודים, כחלק מפרויקט חדש למחוננים המוסיקליים. "המבנה החדש משפר את האיכות ובוודאי ישפיע גם על התוצאות הלימודיות", ציין רוזנברג. "בנוסף, עיריית אילת הצליחה לקבל ממשרד פיתוח הנגב והגליל משאבים למחונני מוסיקה. הפרויקט החדש ייתן דחיפה מאוד גדולה למוסד. נוכל להרשות לעצמנו דברים שלא יכולנו להרשות לעצמנו קודם לכן, כמו רכישת כלים נוספים, העשרה וההעמקה לתלמידים המצטיינים. זה יקפיץ את המוסד בכמה מדרגות".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש