היכל התרבות

מאת: רותם נועם ● 7/8/2013 10:00 ● ערב ערב 2614
היכל התרבות

שיר לשבת



תמונת כתבה


אַהֲבָה עִוֶּרֶת / מיכאל רייך
הָאַהֲבָה עִוֶּרֶת הִיא - אָמַרְתְּ
וַאֲנִי רָאִיתִי לְנֶגֶד עֵינַי הָעֲצוּמוֹת
תַּדְפִּיס בִּכְתַב בְּרַייל
הַמְּכַסֶּה חֶלְקוֹת גּוּפֵךְ
וְאֵיךּ אֶצְבְּעוֹתַי מְמַשְּׁשׁוֹת
כְּדֵי לִקְרֹא בִּמְדוּיָק
כָּל אוֹת וְאוֹת, וְכָל מִלָּה
מִבְּלִי לִטְעֹת
הָאַהֲבָה עִוֶּרֶת
אַךְ כָּל הַמִּכְשׁוֹלִים בַּדֶּרֶךְ
הַבְּלִיטוֹת, הַחַמּוּקִים
מַעֲיַן הַסְּתָרִים וגִּבְעוֹת הָרֹךְ
הַמִתְעַדְּנִים לְאוֹר הַנֵּר
מוֹכִיחִים כִּי
בֶּהֱיוֹת הָאַהֲבָה עִוֶּרֶת
רוֹאִים הַרְבֵּה יוֹתֵר
מתוך הספר "גבה גלים עד רוגש" –הוצ' קורות 2012 .
באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com

מסביב לעולם באופניים


מרכז צעירים אילת מזמין את הקהל הרחב למפגש מעורר השראה עם רועי ג'ינג'י סדן. סיפורו הבלתי ייאמן של הישראלי שהגשים חלום והקיף את העולם באופניים.
יום שלישי, 13.8.13, 20:30, 'מייקס פלייס', טיילת 'המלך שלמה'. הכניסה חופשית.

לצפות במטאורים


בלילות של ה-11-13 באוגוסט, יגיע לשיאו מטר מטאורים ה'פרסאידים'. זהו המטר מרשים ביותר המתרחש במהלך חודשי הקיץ. בשיאו מצפים לראות מעל ל- 60 מטאורים בשעה. המתעניינים מוזמנים להצטרף לסיור המודרך של 'מה למעלה' - מצפה הכוכבים של אילת והערבה לסיור בהדרכת איתן שוורץ. האתר ממוקם כ- 20 דקות צפונית לאילת ונהנה מגישה קלה בכביש סלול. מומלץ להביא כיסאות נוחים או שמיכות כדי לצפות במטר.
מוגבל לכ- 40 משתתפים.
100 ש"ח למבוגר, 50 ₪ לילד, 300 למשפחה, מחיר לקבוצות.
050-4819973.

גם 'פארק תמנע' מזמין אתכם ל"לילה לבן"



תמונת כתבה


שיערך ב-12.8.13 בשיתוף האגודה הישראלית לאסטרונומיה, ובו יוכלו הורים וילדים להנות משפע פעילויות מרתקות בין כוכבים. בתכנית – צפיה במטר ה"פרסאידים", פעילות עם "הדובה הגדולה" ותצפית בטלסקופים, מופע אש, הפעלות וסדנאות לילדים, מוסיקת מדבר של להקת "רוח דרומית", סיורי לילה מודרכים ולינת שטח בחינם (מומלץ להצטייד במסרנים, אוהלים וציוד לינה אישי).
מחיר כניסה: 69 ₪ למבוגר, 59 ₪ לילד. לפרטים והרשמה: 1-800-225-007

שינויים בפסטיבל ג'אז בים האדום


כריס דייב וה-Drumhedz ביטלו את השתתפותם בפסטיבל מסיבות אישיות. המתופף המוערך אנטוניו סאנצ'ז וההרכב המדובר שלו Antonio Sanchez and Migration יצטרפו לרשימת האמנים המוערכת של הפסטיבל ויתפסו את מקומם. בין האמנים השנה: חמישיית אל פוסטר עם וואלאס רוני, ז'ואאו בוסקו, שלישיית מאט סקופילד, כריס דייב וה- דראמהדז, אבישי כהן (חצוצרה) וטריבני, ערב עם ברדפורד מרסליס, ג'ף באלארד – פיירגראונדס, אסתר רדא, ניקולאס פייטון, שלישיית ג'רלד קלייטון, שישיית תמי שפר, אלברט בגר טריו, טרטן, מושן טריו, יותם זילברשטיין טריו אורגני, מכון תלוניוס מונק מארח את ג'יין מונהייט.
המתופף אנטוניו סאנצ'ז ניגן לצד כמה מהמוסיקאים הגדולים ביותר בג'אז המודרני - כולל צ'יק קוריאה, דנילו פרז, גארי ברטון, ופט מת'יני. בנגינתו מחלץ סאנצ'ז מהתופים מגוון מדהים של צבעים בשינויי דינמיקה יוצאי דופן בניגוד לחוקי הטבע.פסטיבל ג'אז בים האדום יתקיים בין התאריכים 18 – 21 באוגוסט בנמל אילת, דובי לנץ המנהל האמנותי של הפסטיבל מסר כי: "אנחנו ערוכים למקרים שכאלה, ביטול של אמן ממש ברגע האחרון יכול להתרחש, וזו כמובן לא הפעם הראשונה. לשמחתי יש אמני ג'אז רבים בסצנת הג'אז העולמית אשר מכירים את פסטיבל ג'אז בים האדום והפנייה ל-Antonio Sanchez and Migration כמו גם האישור שלהם להשתתפותם בפסטיבל התבצעו די במהרה".

Antonio Sanchez and Migration
דיוויד ביני – סקסופון
ג'ון אסקריט – פסנתר
מאט ברואר – בס
טאנה אלקסה – שירה
קרדיט צילום : Lisardo Maggipinto
מחירים מיוחדים לתושבי אילת בהצגת תושב. כרטיסים: 'מופעים ועוד' 08-6370004

ספר ילדים חדש: אבא ואבא



תמונת כתבה


"לזהר ואור יש אבא ואבא. לאור וזהר יש שני אבאים". 'אבא ואבא' מאת רועי ראובני-הורוביץ, בהוצאת הספרים 'אוריון' נועד לתאר עבור ילדים רבים מאד כיום שחיים במשפחות חד מיניות, את היתרון בהוריהם, ולהבין את היתרונות במשפחה, שיש בה שני אבות. הסיפור והספר מגיע מנקודת מבטו של המחבר, שחש צורך לכתוב עבור משפחות אלה את הסיפור. זהו ספר ייחודי שנועד לילדים ולאבותיהם, יאפשר להם להבין את היתרונות שיש במשפחה שיש בה שתי אבות ומלווה אותם בחיי היום יום, הבלתי שגרתיים. רועי מסביר שכאשר נולדו הבנות שלו ושל בן זוגו, "הרגשתי אחריות גדולה להתוות להן את דרכן כילדות של משפחה שונה, אשר נעשו מתוך אהבה גדולה, רצון רב ומאמצים קשים. מתוך תחושה זו כתבתי את הספר הזה, אשר נועד לתאר עבור ילדים רבים שחיים במשפחות חד מיניות את היתרון בהוריהם".
"בקיצור, ילדים, כשזוהר ואור נתקלות בבעיה, הן רק צריכות לקרוא: ״אבא!״ ואבא אחד תמיד יבוא לעזרה..." (מתוך הספר)
"לטעמי", מספר רועי ראובני-הורוביץ, "רוב הספרות שנכתבה עד כה לילדים, פונה בעצם להורים ולחברה ומנסה לקבל את אישורם לעצב כיום תא משפחתי חדש ולכן, מתארת את מקומם בתוך החברה. אני רציתי לתאר את עולמם של הילדים עצמם, אשר גדלים בתוך מציאות חדשה ומסתכלים לצדדים ומנסים להבין מי הם בתוך הסביבה הקרובה, ולתת להם ביטחון עצמי והעצמה נפשית גדולים יותר, שבאים מתוך ה'יש' ולא מתוך ה'אין'. 'אבא ואבא' הוא רק הספר הראשון בפרויקט. בקרוב יצא גם 'אמא ואימא', שכבר כתוב ומוכן וכמובן תרגומים באנגלית של הספרים".
אבא ואבא מאת רועי ראובני-הורוביץ, הוצאת הספרים 'אוריון', איורים ססגוניים: סיגל משל.

תערוכת המיניאטורות Mini Art מגיעה לאילת


התערוכה המדוברת מיני ארט, שמוצגת בימים אלה במוזיאון יפו לעתיקות, צפויה להגיע לאילת ב-16 באוגוסט ותוצג בה עד ה 31 בדצמבר 2013. 'מיני ארט' הינה מפגש מעורר פליאה וקסם, עם יצירות מיניאטוריות של אמנים נחשבים מהארץ ומהעולם, המבטיחה חווית תרבות רב תחומית, עם עולם המיניאטורה, מזוויות מגוונות ומעשירות: מודלים Room box הלקוחים מהשראות של תקופות וסגנונות חיים, מדינות ותרבויות, ספרי ילדים וקלאסיקות ועוד... בכל מיצג מתכנס עולם שלם המייצר חווית צפייה מסוג אחר, יחידנית ואינטימית. התערוכה תארח את אמן ציורי המיקרו המוערך והידוע בעולם, חסאן קלה מתורכיה, אשר עבודותיו יוצגו בתערוכה החל מ- 21/8/13. התערוכה כוללת מספר אגפי תוכן נוספים, ביניהם: תערוכה קבוצתית של יצירות אמנות מיניאטוריות בשיתוף אמני העיר אילת בניהולו האמנותי של אמיר אלקיים, אוספי מיניאטורה דגמי תפאורות מעולם התיאטרון, בובות מיניס, בתי בובות ועוד. בתערוכה ייחשפו יצירות מיניאטורה חדשות, לצד היצירות המובילות שנבחרו בקפידה רבה. לדברי מנכ"ל תאגיד התיירות באילת, אמיר נפתלי: "העיר אילת אשר שמה לה לדגל בשנתיים האחרונות, את קידום התרבות המוסיקה ואירועי הספורט הבינלאומיים, שמחה לארח פן נוסף של אמנות. לפני כחודש פתחנו את גלריית האמנים החדשה באילת, בה ניתן למצוא תערוכה מרהיבה של צילומים, פסלים וציורים בתערוכה המתחלפת מדי חודש. אני מאמין כי כאשר אורחי העיר יגלו כי לאילת פן נוסף, פן של תרבות, פסטיבלי ג'אז (ג'אז קיץ מתקיים השנה ב18 באוגוסט) קלאסי וקאמרי לצד אירועי ספורט יוקרתיים כמו אירוח הפדרציה לטניס, פורמולה ישראל והמרתונים, יבחרו עוד ועוד תיירים וקהל ישראלי לבחור בעיר אילת כעיר נופש מועדפת ובעיקר בתקופת החורף".

גלרית אמני אילת, רחוב יותם 2, בסמוך ל- THE MAX
ראשון – סגור, שני – חמישי: 10:00-20:00, שישי: 10:00-14:00, שבת: 10:00-20:00
ערבי חג: סגור, חגים: 10:00-20:00.
מבוגר: 30 ₪, ילד/ חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪, כרטיס למשפחה מעל 4 נפשות: 22 ₪ לאדם.
לתושבי אילת: 20 ₪ לאדם.
תשלום כניסה מגיל שנתיים ומעלה. התערוכה מתאימה לגילאים 1-120.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש